Podtlak v chadícím systému Octavia I, TDI 81 KW

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Ondra
Přispěvovatel
Příspěvky: 221
Odpovědi: 0
Registrován: 05 lis 2006, 22:33
Bydliště: Vyškov

Podtlak v chadícím systému Octavia I, TDI 81 KW

Příspěvek od Ondra »

Asi před týdnem se mi stalo, že se mi rozsvítila kontrolka množství chladící kapaliny. Po otevření kapoty jsem zjistil, že v expanzní nádobce není žádná chladící kapalina. Po otevření zátky na expanzce začal unikat tlak a kapalina se začala vracet zpět do nádobky a ustálila se na klasické hodnotě mezi Maximem a minimem. Od té doby mi to dělá každý den min. 2 x. Vždy stačí zastavit,pootevřít nádobku, ať tlak vyprchá a vše je OK.

Kde se bere v tomto systému podtlak, který vtahuje kapalinu dovnitř???
Musím podotknout, že kapalina se neztrácí.

Napadlo mě, jestli to nemůže být tím víčkem na expanzce.

Čím by to podle Vás mohlo být. Co by jste doporučili.

Díky
Uživatelský avatar
mensik4
Přispěvovatel
Příspěvky: 642
Odpovědi: 0
Registrován: 06 úno 2006, 23:15

Příspěvek od mensik4 »

Dost možná to víčko...Neodpouští tlak...
V70 II 2.5Tdi 103kw
tomas.zahalka
Nováček
Příspěvky: 19
Odpovědi: 0
Registrován: 26 zář 2006, 19:44

Příspěvek od tomas.zahalka »

ja mam to samy, u Alhambry PDE motor AUY.... zaclo to po oprave (tzn. otevreni chladiciho okruhu) pridavneho elektrickeho cerpadylka nuceneho obehu chladici kapaliny.... vymena vicka nepomohla, taky jsem to na nej puvodne tipoval.... vypada to, ze se nekde drzi vzduch, ale vyhnat nejde, potvora.....
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Odpovědi: 0
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

no to vypadá, že nepatrně propouští těsnění pod hlavou.. zavzdušnuje to systém.. ještě bych mrkl, jestli při otevřené nádobce jde z odvzdušnovací hadičky voda.. topí to normálně??
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

Přesně i to je muj nazor.Bude se to postupně zhoršovat a začne pak mizet i voda.
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
Ondra
Přispěvovatel
Příspěvky: 221
Odpovědi: 0
Registrován: 05 lis 2006, 22:33
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Ondra »

go.vojta píše:no to vypadá, že nepatrně propouští těsnění pod hlavou.. zavzdušnuje to systém.. ještě bych mrkl, jestli při otevřené nádobce jde z odvzdušnovací hadičky voda.. topí to normálně??
jj, topí to úplně normálně.
Ondra
Přispěvovatel
Příspěvky: 221
Odpovědi: 0
Registrován: 05 lis 2006, 22:33
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Ondra »

go.vojta píše:no to vypadá, že nepatrně propouští těsnění pod hlavou.. zavzdušnuje to systém.. ještě bych mrkl, jestli při otevřené nádobce jde z odvzdušnovací hadičky voda.. topí to normálně??
Ještě jsem si všiml, že má při zapnutém motoru poměrně tvrdé hadice k chladiči a od chladiče. Nejdou skoro vůbec zmáčknout.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Že množství kapaliny "naroste" po uvolnění zátky expanzní nádoby, je naprosto normální jev a je to správně. Ovšem nesmí to narůst o takové množství, které popisuješ. Mně hladina vystoupá asi o dva až tři centimetry, tedy asi na palec.

Kapalinu na Galaxy AFN jsem vypouštěl a napouštěl mnohokrát a vím, že odvzdušnění trvá opravdu dlouho, ale nikdy ne déle než 10 km plynulé jízdy.
Doporučuji postavit auto čumákem do prudkého kopce, nechat běžet motor při otáčkách 2000 - 2500 a kontrolovat hladinu kapaliny (postupně dolévat).
Jakmile začne topení topit (pokud je ve voze víc topných těles, pak samozřejmě musí topit každé z nich) a je v nádobce správná hladina, mělo by být vše v cajku. Po vychladnutí potom stačí případně jen doplnit hladinu v nádobce mezi rysky (protože po vychladnutí hladina klesne) a neměl by v tom být problém.

Víčko expanzní nádobky umí dobře pozlobit. Může to být jeho závadou, jenže přezkoušení víčka je v domácích podmínkách dost těžko proveditelné. Potom tedy buď nové nebo lépe zkusit si půjčit funkční víčko z jiného vozu, kde vše funguje jak má.

Závada těsnění hlavy je rovněž pravděpodobná.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Kec
Přispěvovatel
Příspěvky: 403
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:17
Bydliště: Šumpersko

Příspěvek od Kec »

Měl jsem podobný problém, taky hlásilo málo kapaliny, po uvolnění víčka nabylo zpátky, ale ne vše. Postupně se to zhoršovalo. Tvrdý hadice, voda pod expandou. Nakonec to bylo těsnění pod hlavou, po opravě zatín vše OK.
GOLF IV 1,9 TDI ALH - trysky 81KW, turbo 1749VA a 159kobyl
Ondra
Přispěvovatel
Příspěvky: 221
Odpovědi: 0
Registrován: 05 lis 2006, 22:33
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Ondra »

Marek77 píše:Že množství kapaliny "naroste" po uvolnění zátky expanzní nádoby, je naprosto normální jev a je to správně. Ovšem nesmí to narůst o takové množství, které popisuješ. Mně hladina vystoupá asi o dva až tři centimetry, tedy asi na palec.

Kapalinu na Galaxy AFN jsem vypouštěl a napouštěl mnohokrát a vím, že odvzdušnění trvá opravdu dlouho, ale nikdy ne déle než 10 km plynulé jízdy.
Doporučuji postavit auto čumákem do prudkého kopce, nechat běžet motor při otáčkách 2000 - 2500 a kontrolovat hladinu kapaliny (postupně dolévat).
Jakmile začne topení topit (pokud je ve voze víc topných těles, pak samozřejmě musí topit každé z nich) a je v nádobce správná hladina, mělo by být vše v cajku. Po vychladnutí potom stačí případně jen doplnit hladinu v nádobce mezi rysky (protože po vychladnutí hladina klesne) a neměl by v tom být problém.

Ještě mě napadla jedna možná spojitost. Asi 2 týdny před, než mi to začalo dělat, jsem si nechal vyměnit olej v servise Škoda v Prostějově. Doma jsem zjistil, že mi tam nalili asi o 8dcl až litr více, než tam má být, a tak jsem musel odpouštět. Problém je v tom, že jsem mezitím ujel asi cca. 30 km. Může to mít nějakou spojitost-např.nějaké gufero????? Pokud ano, na co bych se měl zaměřit při hledání příčiny.

Děkuji moc



Víčko expanzní nádobky umí dobře pozlobit. Může to být jeho závadou, jenže přezkoušení víčka je v domácích podmínkách dost těžko proveditelné. Potom tedy buď nové nebo lépe zkusit si půjčit funkční víčko z jiného vozu, kde vše funguje jak má.

Závada těsnění hlavy je rovněž pravděpodobná.....
Ještě mě napadla jedna věc. Asi 14 dnů před tím, než to začalo, jsem si nechal ve značkové servise Škoda v Prostějově vyměnit olej a až doma jsem zjistil, že mi tam dali o cca.8dcl až litr více oleje než tam má být. Problém je v tom, že jsem na to mezitím najel cca. 30 km. Nemůže to mít
nějakou souvislost. Např. nějaké gufero??? Popřípadě na co se mám zaměřit.

Díky moc
karlikj
Přispěvovatel
Příspěvky: 51
Odpovědi: 0
Registrován: 26 dub 2007, 14:50
Bydliště: valašsko

Příspěvek od karlikj »

Ahoj. Měl jsem to samé, ale v oběhu nebyl podtlak, ale tlak. Při zátěži to natlakovalo z válců a voda vytekla přes expanzku. Po otevření(za teplého motoru) se voda vrátila zpět a po vychladnutí zase zmizla. To bylo nespíš tím, že to po vypnutí v motoře vřelo a vytlačilo to zbylou vodu do expanzky.Viz...http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=14974
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ale on tam má taky přetlak. Že tam má podtlak si jen myslí. Má tam takový přetlak, že mu tvrdnou hadice a roztahují se, čímž se do nich vejde víc vody - ta potom mizí z expanzní nádobky.

Za normálních okolností je v systému přetlak cca 1 Bar. Když odfoukneš víčko, kapalina "naroste". Totéž má i on, jen tím, že má přetlak velký, voda "naroste" víc než běžně.

Sázel bych na těsnění hlavy...........
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
sedli
Přispěvovatel
Příspěvky: 113
Odpovědi: 0
Registrován: 08 dub 2006, 19:42

Příspěvek od sedli »

Ja mam na octavia I 81Kw podobny problem i kdyz zatim mi to zadne problemy nedela.
Proste kdyz otevru haupnu tak mam v nadobce chladici kapalinu na spodni rysce a jakmile otevru vicko tak se to doplni k horni rysce. Je to ok a nebo si mam taky zacit delat starosti? Ten podtlak nebo pretlak tam drzi i kdyz s tim treb atejden nejezdim
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

sedli píše:Ja mam na octavia I 81Kw podobny problem i kdyz zatim mi to zadne problemy nedela.
Proste kdyz otevru haupnu tak mam v nadobce chladici kapalinu na spodni rysce a jakmile otevru vicko tak se to doplni k horni rysce. Je to ok a nebo si mam taky zacit delat starosti? Ten podtlak nebo pretlak tam drzi i kdyz s tim treb atejden nejezdim
to je ještě ok
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

sedli píše:Ja mam na octavia I 81Kw podobny problem i kdyz zatim mi to zadne problemy nedela.
Proste kdyz otevru haupnu tak mam v nadobce chladici kapalinu na spodni rysce a jakmile otevru vicko tak se to doplni k horni rysce. Je to ok a nebo si mam taky zacit delat starosti? Ten podtlak nebo pretlak tam drzi i kdyz s tim treb atejden nejezdim
To je správně, tak se to chová, když je všechno v pořádku.
Výrobce píše, že zastudena má být hladina mezi ryskami, zatepla může (po otevření zátky) vystoupat nad značku MAX.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“