Podtlak v chadícím systému Octavia I, TDI 81 KW
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Podtlak v chadícím systému Octavia I, TDI 81 KW
Asi před týdnem se mi stalo, že se mi rozsvítila kontrolka množství chladící kapaliny. Po otevření kapoty jsem zjistil, že v expanzní nádobce není žádná chladící kapalina. Po otevření zátky na expanzce začal unikat tlak a kapalina se začala vracet zpět do nádobky a ustálila se na klasické hodnotě mezi Maximem a minimem. Od té doby mi to dělá každý den min. 2 x. Vždy stačí zastavit,pootevřít nádobku, ať tlak vyprchá a vše je OK.
Kde se bere v tomto systému podtlak, který vtahuje kapalinu dovnitř???
Musím podotknout, že kapalina se neztrácí.
Napadlo mě, jestli to nemůže být tím víčkem na expanzce.
Čím by to podle Vás mohlo být. Co by jste doporučili.
Díky
Kde se bere v tomto systému podtlak, který vtahuje kapalinu dovnitř???
Musím podotknout, že kapalina se neztrácí.
Napadlo mě, jestli to nemůže být tím víčkem na expanzce.
Čím by to podle Vás mohlo být. Co by jste doporučili.
Díky
-
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 26 zář 2006, 19:44
Odpovědi: 0
ja mam to samy, u Alhambry PDE motor AUY.... zaclo to po oprave (tzn. otevreni chladiciho okruhu) pridavneho elektrickeho cerpadylka nuceneho obehu chladici kapaliny.... vymena vicka nepomohla, taky jsem to na nej puvodne tipoval.... vypada to, ze se nekde drzi vzduch, ale vyhnat nejde, potvora.....
Ještě jsem si všiml, že má při zapnutém motoru poměrně tvrdé hadice k chladiči a od chladiče. Nejdou skoro vůbec zmáčknout.go.vojta píše:no to vypadá, že nepatrně propouští těsnění pod hlavou.. zavzdušnuje to systém.. ještě bych mrkl, jestli při otevřené nádobce jde z odvzdušnovací hadičky voda.. topí to normálně??
Že množství kapaliny "naroste" po uvolnění zátky expanzní nádoby, je naprosto normální jev a je to správně. Ovšem nesmí to narůst o takové množství, které popisuješ. Mně hladina vystoupá asi o dva až tři centimetry, tedy asi na palec.
Kapalinu na Galaxy AFN jsem vypouštěl a napouštěl mnohokrát a vím, že odvzdušnění trvá opravdu dlouho, ale nikdy ne déle než 10 km plynulé jízdy.
Doporučuji postavit auto čumákem do prudkého kopce, nechat běžet motor při otáčkách 2000 - 2500 a kontrolovat hladinu kapaliny (postupně dolévat).
Jakmile začne topení topit (pokud je ve voze víc topných těles, pak samozřejmě musí topit každé z nich) a je v nádobce správná hladina, mělo by být vše v cajku. Po vychladnutí potom stačí případně jen doplnit hladinu v nádobce mezi rysky (protože po vychladnutí hladina klesne) a neměl by v tom být problém.
Víčko expanzní nádobky umí dobře pozlobit. Může to být jeho závadou, jenže přezkoušení víčka je v domácích podmínkách dost těžko proveditelné. Potom tedy buď nové nebo lépe zkusit si půjčit funkční víčko z jiného vozu, kde vše funguje jak má.
Závada těsnění hlavy je rovněž pravděpodobná.....
Kapalinu na Galaxy AFN jsem vypouštěl a napouštěl mnohokrát a vím, že odvzdušnění trvá opravdu dlouho, ale nikdy ne déle než 10 km plynulé jízdy.
Doporučuji postavit auto čumákem do prudkého kopce, nechat běžet motor při otáčkách 2000 - 2500 a kontrolovat hladinu kapaliny (postupně dolévat).
Jakmile začne topení topit (pokud je ve voze víc topných těles, pak samozřejmě musí topit každé z nich) a je v nádobce správná hladina, mělo by být vše v cajku. Po vychladnutí potom stačí případně jen doplnit hladinu v nádobce mezi rysky (protože po vychladnutí hladina klesne) a neměl by v tom být problém.
Víčko expanzní nádobky umí dobře pozlobit. Může to být jeho závadou, jenže přezkoušení víčka je v domácích podmínkách dost těžko proveditelné. Potom tedy buď nové nebo lépe zkusit si půjčit funkční víčko z jiného vozu, kde vše funguje jak má.
Závada těsnění hlavy je rovněž pravděpodobná.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Ještě mě napadla jedna věc. Asi 14 dnů před tím, než to začalo, jsem si nechal ve značkové servise Škoda v Prostějově vyměnit olej a až doma jsem zjistil, že mi tam dali o cca.8dcl až litr více oleje než tam má být. Problém je v tom, že jsem na to mezitím najel cca. 30 km. Nemůže to mítMarek77 píše:Že množství kapaliny "naroste" po uvolnění zátky expanzní nádoby, je naprosto normální jev a je to správně. Ovšem nesmí to narůst o takové množství, které popisuješ. Mně hladina vystoupá asi o dva až tři centimetry, tedy asi na palec.
Kapalinu na Galaxy AFN jsem vypouštěl a napouštěl mnohokrát a vím, že odvzdušnění trvá opravdu dlouho, ale nikdy ne déle než 10 km plynulé jízdy.
Doporučuji postavit auto čumákem do prudkého kopce, nechat běžet motor při otáčkách 2000 - 2500 a kontrolovat hladinu kapaliny (postupně dolévat).
Jakmile začne topení topit (pokud je ve voze víc topných těles, pak samozřejmě musí topit každé z nich) a je v nádobce správná hladina, mělo by být vše v cajku. Po vychladnutí potom stačí případně jen doplnit hladinu v nádobce mezi rysky (protože po vychladnutí hladina klesne) a neměl by v tom být problém.
Ještě mě napadla jedna možná spojitost. Asi 2 týdny před, než mi to začalo dělat, jsem si nechal vyměnit olej v servise Škoda v Prostějově. Doma jsem zjistil, že mi tam nalili asi o 8dcl až litr více, než tam má být, a tak jsem musel odpouštět. Problém je v tom, že jsem mezitím ujel asi cca. 30 km. Může to mít nějakou spojitost-např.nějaké gufero????? Pokud ano, na co bych se měl zaměřit při hledání příčiny.
Děkuji moc
Víčko expanzní nádobky umí dobře pozlobit. Může to být jeho závadou, jenže přezkoušení víčka je v domácích podmínkách dost těžko proveditelné. Potom tedy buď nové nebo lépe zkusit si půjčit funkční víčko z jiného vozu, kde vše funguje jak má.
Závada těsnění hlavy je rovněž pravděpodobná.....
nějakou souvislost. Např. nějaké gufero??? Popřípadě na co se mám zaměřit.
Díky moc
Ahoj. Měl jsem to samé, ale v oběhu nebyl podtlak, ale tlak. Při zátěži to natlakovalo z válců a voda vytekla přes expanzku. Po otevření(za teplého motoru) se voda vrátila zpět a po vychladnutí zase zmizla. To bylo nespíš tím, že to po vypnutí v motoře vřelo a vytlačilo to zbylou vodu do expanzky.Viz...http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=14974
Ale on tam má taky přetlak. Že tam má podtlak si jen myslí. Má tam takový přetlak, že mu tvrdnou hadice a roztahují se, čímž se do nich vejde víc vody - ta potom mizí z expanzní nádobky.
Za normálních okolností je v systému přetlak cca 1 Bar. Když odfoukneš víčko, kapalina "naroste". Totéž má i on, jen tím, že má přetlak velký, voda "naroste" víc než běžně.
Sázel bych na těsnění hlavy...........
Za normálních okolností je v systému přetlak cca 1 Bar. Když odfoukneš víčko, kapalina "naroste". Totéž má i on, jen tím, že má přetlak velký, voda "naroste" víc než běžně.
Sázel bych na těsnění hlavy...........
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Ja mam na octavia I 81Kw podobny problem i kdyz zatim mi to zadne problemy nedela.
Proste kdyz otevru haupnu tak mam v nadobce chladici kapalinu na spodni rysce a jakmile otevru vicko tak se to doplni k horni rysce. Je to ok a nebo si mam taky zacit delat starosti? Ten podtlak nebo pretlak tam drzi i kdyz s tim treb atejden nejezdim
Proste kdyz otevru haupnu tak mam v nadobce chladici kapalinu na spodni rysce a jakmile otevru vicko tak se to doplni k horni rysce. Je to ok a nebo si mam taky zacit delat starosti? Ten podtlak nebo pretlak tam drzi i kdyz s tim treb atejden nejezdim
to je ještě oksedli píše:Ja mam na octavia I 81Kw podobny problem i kdyz zatim mi to zadne problemy nedela.
Proste kdyz otevru haupnu tak mam v nadobce chladici kapalinu na spodni rysce a jakmile otevru vicko tak se to doplni k horni rysce. Je to ok a nebo si mam taky zacit delat starosti? Ten podtlak nebo pretlak tam drzi i kdyz s tim treb atejden nejezdim
To je správně, tak se to chová, když je všechno v pořádku.sedli píše:Ja mam na octavia I 81Kw podobny problem i kdyz zatim mi to zadne problemy nedela.
Proste kdyz otevru haupnu tak mam v nadobce chladici kapalinu na spodni rysce a jakmile otevru vicko tak se to doplni k horni rysce. Je to ok a nebo si mam taky zacit delat starosti? Ten podtlak nebo pretlak tam drzi i kdyz s tim treb atejden nejezdim
Výrobce píše, že zastudena má být hladina mezi ryskami, zatepla může (po otevření zátky) vystoupat nad značku MAX.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)