vibrace,dunění přenos do kabiny
Napsal: 28 říj 2015, 18:33
Ahoj,
už jsem bezradný u svého auta s rezonancemi v kabině. O co se jedná...mám golfa mk4 1.9 TDI 96 kw a od koupi ať přidám trochu na plynu v nízkých otáčkách (max do 1800 ot/min), tak se auto šíleně rozrezonuje,duní až se třepou skoro všechny plasty v interiéru a to převážně v rozsahu otáček 1400-1700. Auto když jsem koupil, tak to dělalo, pak jsem objevil vadnou krátkou poloosu ( vymletý tisícihran u vnitřního kloubu, který byl svařen s kloubem), tak jsem sehnal funkční poloosu-zmizelo velké cukání při pouštění plynu, jinak problém přetrval. Poté protože prolínala nafta do oleje následovalo přetěsnění vstřiků, zdá se, že už neprolíná, anebo možná málo kolem tandemu (nevím). Dále jsem kontroloval reakční vzpěru, ta je v pořádku tuhá, pro jistotu jsem ji ještě podkládal nastříhanou duší. silentblok převodovky je také tuhý ( úchyt převodovky se v něm nijak neviklá, jak u kamarádů), silentblok motoru byl měněný-prasklá olejová kapsa -> výsledek snížení vibrací do volantu na volnoběh, ale to je vše. Problém s rezonancemi a duněním při akceleraci setrvává. Samotné poloosy se zdají být také v pořádku, prohodil jsem vnitřní homokineťáky mezi sebou a stejné. Dvoumota,ač při vypínání motoru neklepala, tak jsem ji vyměnil za dvouhmotu údajně v pořádku (najeto 70 tisíc km), při zdechání ani trochu nezaklepe a problém s vibracemi stále trvá. Auto jsem zkoušel nachipovat, je nachipované a bez změny. Dunění a vibrování v rozmezí 1400-1700 ot. se děje při jakémkoliv zařazeném rychlostním stupni a dělá to krátce i při rozjíždění se na jedničku, kdy rychlost vozu je skoro nulová, ale protože to spektrum přeletí při akceleraci rychle, tak dunění trvá okamžik jen - tudíž vylučuji vliv kol, poloos a ložisek v náboji. Jediné co mě napadá je převodovka ERF starší provedení, ale řadit jde krásně. Nebo by se mohlo jednat o zanesené turbo? Motor při zrychlování jinak jede krásně, turbo tlačí pod 2000 otáček a nijak v tahu motor nevynechává. Nenapadá tě něco, čím by to ještě mohlo být? Díky za jakoukoliv radu. Už jsem bezradný a mám pročtené snad vše, co se na internetu dá najít, což je převážně styl odpvoědi "setrvák,homokineťáky", takže mě prosím ušetřte od odpovědí stylem : poloosa,homokineťák, když to ještě ke všemu dělá nezávisle na rychlosti a zařazeném rychlostním stupni už při rozjezdu krátce při 2 km/h, když to přeletí kritické otáčky. Na 6. rychlostní stupeň,když mám 1500 otáček a jen lehce přidám plyn, tak se celé auto tak rozduní,rozrezonuje, že se div nezačnou povolovat šroubky a padat zpětné zrcátko směrem dolů...vím, že se auto nemá podtáčet, ale nejde o podtáčení, ale o to, že zkrátka ne vždy se podaří jet na 2000 otáček a výš, klesne to a to šílené dunění, rezonování a chvění se všeho už nesnesu a není to prostě TDI, když sednu do jakéhokoliv jiného TDI PD auta, tak je to jak sednout do benzíňáku, kde nevíte skoro o motoru...dokonce i u aut, kde při zdechání motoru mlátila dvouhmota jak vzteklá se při akceleraci takové problémy neděly... děkuji za jakoukoliv radu
už jsem bezradný u svého auta s rezonancemi v kabině. O co se jedná...mám golfa mk4 1.9 TDI 96 kw a od koupi ať přidám trochu na plynu v nízkých otáčkách (max do 1800 ot/min), tak se auto šíleně rozrezonuje,duní až se třepou skoro všechny plasty v interiéru a to převážně v rozsahu otáček 1400-1700. Auto když jsem koupil, tak to dělalo, pak jsem objevil vadnou krátkou poloosu ( vymletý tisícihran u vnitřního kloubu, který byl svařen s kloubem), tak jsem sehnal funkční poloosu-zmizelo velké cukání při pouštění plynu, jinak problém přetrval. Poté protože prolínala nafta do oleje následovalo přetěsnění vstřiků, zdá se, že už neprolíná, anebo možná málo kolem tandemu (nevím). Dále jsem kontroloval reakční vzpěru, ta je v pořádku tuhá, pro jistotu jsem ji ještě podkládal nastříhanou duší. silentblok převodovky je také tuhý ( úchyt převodovky se v něm nijak neviklá, jak u kamarádů), silentblok motoru byl měněný-prasklá olejová kapsa -> výsledek snížení vibrací do volantu na volnoběh, ale to je vše. Problém s rezonancemi a duněním při akceleraci setrvává. Samotné poloosy se zdají být také v pořádku, prohodil jsem vnitřní homokineťáky mezi sebou a stejné. Dvoumota,ač při vypínání motoru neklepala, tak jsem ji vyměnil za dvouhmotu údajně v pořádku (najeto 70 tisíc km), při zdechání ani trochu nezaklepe a problém s vibracemi stále trvá. Auto jsem zkoušel nachipovat, je nachipované a bez změny. Dunění a vibrování v rozmezí 1400-1700 ot. se děje při jakémkoliv zařazeném rychlostním stupni a dělá to krátce i při rozjíždění se na jedničku, kdy rychlost vozu je skoro nulová, ale protože to spektrum přeletí při akceleraci rychle, tak dunění trvá okamžik jen - tudíž vylučuji vliv kol, poloos a ložisek v náboji. Jediné co mě napadá je převodovka ERF starší provedení, ale řadit jde krásně. Nebo by se mohlo jednat o zanesené turbo? Motor při zrychlování jinak jede krásně, turbo tlačí pod 2000 otáček a nijak v tahu motor nevynechává. Nenapadá tě něco, čím by to ještě mohlo být? Díky za jakoukoliv radu. Už jsem bezradný a mám pročtené snad vše, co se na internetu dá najít, což je převážně styl odpvoědi "setrvák,homokineťáky", takže mě prosím ušetřte od odpovědí stylem : poloosa,homokineťák, když to ještě ke všemu dělá nezávisle na rychlosti a zařazeném rychlostním stupni už při rozjezdu krátce při 2 km/h, když to přeletí kritické otáčky. Na 6. rychlostní stupeň,když mám 1500 otáček a jen lehce přidám plyn, tak se celé auto tak rozduní,rozrezonuje, že se div nezačnou povolovat šroubky a padat zpětné zrcátko směrem dolů...vím, že se auto nemá podtáčet, ale nejde o podtáčení, ale o to, že zkrátka ne vždy se podaří jet na 2000 otáček a výš, klesne to a to šílené dunění, rezonování a chvění se všeho už nesnesu a není to prostě TDI, když sednu do jakéhokoliv jiného TDI PD auta, tak je to jak sednout do benzíňáku, kde nevíte skoro o motoru...dokonce i u aut, kde při zdechání motoru mlátila dvouhmota jak vzteklá se při akceleraci takové problémy neděly... děkuji za jakoukoliv radu