Stránka 1 z 2

TDI 66kw ALH-biely dym/studeny start

Napsal: 31 říj 2015, 13:00
od Seven
Zdravim vas

vlastnim auto VW Golf 4 s motorom 1.9tdi 66kw kod ALH najazdene 258 000km origo..audi od 1majitela.Problem je nasledovny: večer okolo 23 odparkujem auto,rano okolo 9-10tej ho idem naštartovať a v tom sa vyvali biely dym z vyfuku,nie husto biely ale taky slabši,vyleti to na cca 2-3sekundy a potom je klud žiadny dym ani biely ani čierny počas celej prevadzky auta.Teple štarty su ok,motor chyta na brnk okamžite.Studene štartovanie trva cca 2-3sekundy z toho raz motor len toči a naskoči,alebo chce hned naskočit ale nechyti a pretača motorom dalej,už ide naskočit ale nechyti toči dalej a podari sa naskocit až na 3-4pretočenie,zase dym na 2-3sekundy a tak je klud.Pôvodne som mal predvstrek na 43 a bolo dymu po menej,myslel som že je to predvstrekom ktory som nastavil na hodnotu 52 no štartovaniu to nepomohlo akurat tak viac dymu pri starte mam,aj ked som nechal nazhavit tak to startlo lepšie no dym stale išiel.

Vykonany servis na aute predošlim majitelom: repas palivoveho cerpadla,vymena vstrekovačov za nove + vaha vzduchu.

Ja som vymenil všetky filtre,olej,tesnenie na Tcku(palivovy filter),vymena zhavicov,rele zhavenia,prepadove hadicky,vymeneny egr ventil lebo pôvodny presakoval olejom,precistene sanie,prekontrolovana elektrika k zhavicom-všetko ok,vymene cidlo teploty vody.

Na Vagu som si pozeral cidlo teploty vody,teplotu paliva,teplotu nasavaneho vzduchu a všetko je v pohode..vag je bez chyb.Ak niekto vie co mam pozriet aky kanal tak nech napiše a pozriem to :) dalej uz neviem kde mam hladať chybu,zrejme treba nastavit palivove cerpadlo no do toho sa nepustam neviem s tym pracovať,ak ma niekto nejake rady/info co to moze byt budem velmi vdacny :)

Napsal: 31 říj 2015, 22:48
od elch
no a spotřeba je nadlimit?nebo te to stve že to trochu kouří ?při 260 tis?žere to moc oleje?

Napsal: 31 říj 2015, 23:38
od standa123
Nevim...mozna ctu spatne ale nikde nic o startovaci davce.....

Napsal: 01 lis 2015, 08:28
od acryll
podla popisu to smrdi na problem so zhavenim
v lete tie starty boli ok?
zmeraj si odpor zhavicov,a zmeraj si ci mas na fajke naozaj napatie
mozno je len zly kontakt medzi fajkou a zhavicom

Napsal: 01 lis 2015, 10:32
od Seven
spotreba je v poriadku,kombinovana spotreba mesto/mimo mesto je 5.3l :)
Olej to nezerie,spotreba oleja za 5000km je cca 0.1l co je slušne,letne štarty su ok je to bez problemov,zhavice su všetky 4 nove Bosch a meral som aj prúd či ide do všetkych zhavicov a ano ide, nameral som na 2zhavicoch cca 10,8v a na dalšich 2zhavicoch bolo nieco okolo 11v,kontatky k zhavicom su v poriadku všetko som skontroloval.Tak velmi chyba nebude..ked ze jedno rano mi to zhavilo a ked som nastartoval tak dym išiel stale,len bolo ho trocha menej a auto chytilo hned :)

standa: ano ohladom startovacej davky neviem toho vela..vieš nejak poradit kde to skontrolovať ci to mam v norme alebo ako to nastaviť? diky :)

Napsal: 01 lis 2015, 10:44
od Seven
nieco z vagu..

Obrázek

Napsal: 01 lis 2015, 12:40
od toefuk
napoj cerpadlo priamo na kanister s naftou (privod aj spiatocku do kanistra), zaves nad motor a nastartuj neh sa odvzdusni. Vypni a rano skus natocit.
Rano pred prvym startom zapoj vcds a pozri skupinu 7. Teploty by maly byt +-rovnake a zhodne s vonkajsou teplotou.

Napsal: 01 lis 2015, 15:01
od Seven
tak ze dnes som pozrel rano hodnoty kanal 7,ešte ma napada pozriet sitko v nadrži či nahodov nieje zanesene.

Obrázek

Napsal: 02 lis 2015, 00:18
od Seven
Je možne že mam nastavenu priliš bohatu davku paliva a pri studenom štarte to nestiha spalit naftu a potom ten motor tzv. zalieva? lebo ked som mal nižši predvstrek na hodnote 43(podla tdi grafu tesne pod stredovou čiarou) tak auto mi pri studenom štarte davalo menej dymu,po pridani predvstreku na hodnotu 52/53 (tesne nad stredovu cieru podla tdi grafu) to zase viac zacalo dymiet no mam pocit ze motor viac stichol pri akceleracií a ma aj lepši tah..tak teraz neviem,aj ked na skusu to možem skusit..lebo sanie som cistil az po pridani predvstreku,takze ked predvstrek o5 znizim ale ma to čistenie sanie tak možno si zachova svoj vykon aj zvuk.Za pokus to bude stať..

Napsal: 03 lis 2015, 17:28
od Seven
Vymene palivove hadice od filtru k cerpadlu,ked ze som ich pozeral a boli popraskane..rano to nastartovalo ovela lepšie aj bez nadmerneho dymu(dopomolo zhavenie),bublinky boli v oboch hadiciach no boli menšie možno 1cm..viac ma znepokojuje neustale bublinkove spodnej hadice ktora vedie do cerpadla,staci zatriast nejako filtrom pripadne hadicou a hned letia bublinky,volnobeh nekolise..ma to tak byt? alebo ešte vymenit tie hadice ktore idu od filtra k plastovym hadicam..taktiez su popraskane.Prikladam video.. https://www.youtube.com/watch?v=KS1MXIkd9xA

Napsal: 03 lis 2015, 18:21
od slovacek.milos
netěsní ti termoventil správně co druhou výměnu filtru máš dát nový a to nkdo nedělá pak ti lítají ventily a padá nafta

Napsal: 03 lis 2015, 18:22
od Seven
takze vymenit komplet to T-cko? gumicky som na nom vymenil,no je pravda ze ne stale to pomoze a je vadne samotne T-cko,diky moc za info zajtra idem kupit nový a vymenit :)

Napsal: 03 lis 2015, 19:40
od toefuk
polyuretanove hadicky :) , ja ich mam tiez, ale bacha, su dost tvrde, a ak niesu tak budu, dobre dotiahni spony.

Napsal: 04 lis 2015, 12:41
od Seven
T-cko objednane,Bosch diel za slušne peniaze :) spony pojdu samozrejme nove stare nedam určite.Ešte som si všimol rano pri studenom štarte a pripadne niekedy aj za tepla ze ked auto nastartujem tak po vyskocia otacky na nejakych 1100 a tak klesnu,interval je velmi kratky..pride mi to tak keby jak niekto štartoval auto pod plynom,no pedal nieje stlaceny..moze to robit startovacia davka? neviem kto robil nastavenia ked sa repasovalo cerpadlo,bud je ta davka nizka alebo vysoka..neviem aka ma byt zakladna a podla toho sledovať štarty.

Napsal: 04 lis 2015, 17:25
od trhac
Co teplotní čidlo.To dělává bordel když ti za studena vyletí otáčky.