TDi - přečasovaná vačka

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10340
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

TDi - přečasovaná vačka

Příspěvek od Marek77 »

Chlapcí - jaký vliv může mít (pokud vůbec) špatně načasovaná vačka vůči klice na TDi rotačce?

Nemám na mysli přesazení o zub - tam je asi každému jasné, že hrozí nakopnutí. Jde mi o přečasování o pár stupňů (dopředu i dozadu). Jaké projevy bude motor mít?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Nepoznáš nic
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

ˇRekl bych že to má vliv na chytání, a to všeobecně. Vždy mi bylo divné např. i u staré škodovky, že když byl vytažený řetěz, tak ten motor chytal na otočení, ale po namontování nového to už nebylo ono../samozřejmě předstih se udělal stejný/.Má to samozřejmě vliv na plnění válce..Naladěné motory na vyšší výkon vždy chytaly hůře než seriovka a to nebylo jen množstvím paliva.,ale časováním .Kdo dělal Opela 1,7 D a neměl přípravek na ustavení vačky před dotažením vačkového kola, ví o čem mluvím.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
johnyd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 639
Registrován: 25 dub 2010, 11:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko okr.NM

Příspěvek od johnyd1 »

jericho-3 píše:ˇRekl bych že to má vliv na chytání, a to všeobecně. Vždy mi bylo divné např. i u staré škodovky, že když byl vytažený řetěz, tak ten motor chytal na otočení, ale po namontování nového to už nebylo ono../samozřejmě předstih se udělal stejný/.Má to samozřejmě vliv na plnění válce..Naladěné motory na vyšší výkon vždy chytaly hůře než seriovka a to nebylo jen množstvím paliva.,ale časováním .Kdo dělal Opela 1,7 D a neměl přípravek na ustavení vačky před dotažením vačkového kola, ví o čem mluvím.. :)
jjkužel.
Koleos 2018
Intens Energy dCi 175 4x4
-Can-clip,Vag-VCDS-OP-com-Fiat EcuScanKts 540 Esi2 Bmw ista-d
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10340
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Zajímá mě spíš, zda to může mít vliv na spotřebu, starty, tvrdost chodu, výkon a tak.....

Totiž po výměně rozvodů mi připadá, že ten motor jde tak nějak jinak, než šel předtím.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9194
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

a máš po výměně rozvodů nastavený stejně čerpadlo? Zub na vačce myslím nepoznaš.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10340
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Čerpadlo je samozřejmě správně, dyn. předvstřik je uprostřed grafu. Po výměně bylo špatně.....
Já jsem při rozvodech zároveň měnil i gufero kliky, takže jsem sundaval rozvodové kolo.

Vačku o zub poznáš - na dieselu se vačka o zub ani přečasovat nedá, protože se to nakopne (tedy směrem dopředu zcela určitě, dozadu možná ne.....).


Abych to celé vysvětlil - u mě prakticky není možné koukat na značku kliky na setrváku, protože se tam není možné dostat. Takže já kliku časuju na značku na řemenici plochého řemenu proti značce na plastovém krytu rozvodů. A jsem si samozřejmě vědom, že řemenice plochého řemenu má v imbusech nějakou montážní vůli a tudíž ne vždy to proti vačce nastavím stejně.

Proto se ptám.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

Podle krytu je to dost prasecky bych řekl. Já když nevidím rysku na setvaku ( podelnak, sharan AFN atd.) Radši vyhodim vstrik a hodinky
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
honzas1
Přispěvovatel
Příspěvky: 818
Registrován: 25 led 2011, 14:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od honzas1 »

někde jsem se už zminoval.. nedavno jsem dělal na ALH rozvody ... když jsem točil klikou při hledání rysky, tak šlo s tím docela v pohodě otočit.. až mi to přišlo divné.. při postavení setrvaku na nulu byla vačka pootočema.. nevim kolik stupnů ale tipuju že zadní horní roh výřezu ve vačce byl zarovno s hlavou.. po nahození rozvodu a zkušebním protočení to byla docela přetahovačka.. o poznání vyšší odpor.. ale přesny vliv nepovim, protože auto bylo dovezeno z A a při rozvodech se měnilo teplotni čidlo, které nevědělo jaká bije, olej a termostat.. po zkušební jízdě tižší, živější, spotřeba o litr dolu..
polo 1.4tdi AMF
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

to je lepší vyhodit žhavičku pokud jde ven.
Já to tehdy přenastavoval po koupi na svý OI AHF,bylo to o půl drážky pro pravítko a ač jsem si myslel optimisticky když jsem vyjížděl z dílny kdo ví jak to nepojede, tak ani placebo efekt jsem nepocítil. A to jsem byl o 10 let mladší tehdy mi i po vyluxování auta přišlo že auto jede líp. I když to mi možná přijde i teď :)
Jinak startovalo to stejně před i po seřízení.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
honzas1
Přispěvovatel
Příspěvky: 818
Registrován: 25 led 2011, 14:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od honzas1 »

jo je to možné že očista má vyšší efekt :D.. jak řikam nemužu to nijak posoudit.. startovat to startovalo taky stejně na drc..
polo 1.4tdi AMF
amater
Aktivista
Příspěvky: 1115
Registrován: 07 bře 2007, 07:38
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od amater »

tiež si myslím že nepoznáš nič.... zmeníš o stupeň-dva ak vôbec časovanie sania a výplachu valca, inak nič... nemyslím si že sa to dá porovnávať s vyťahanou reťazou na škodovke.... tam sa mení aj časovanie zapaľovania....
mecsoun
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Registrován: 23 kvě 2009, 21:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Sokolov

Příspěvek od mecsoun »

Jednou jsem ji omylem krapet presadil a auto jelo na spodku malinko lip ale okolo trech tisic bylo slyset takove duneni od motoru. Hned nsem skocil znovu na rozvody a tam jsem zjistil moji chybu... To je moje zkusenost.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10340
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Mně se to teď chová opačně. Dole dunění a nic moc pružnost, přes 2000 rpm se to rozjede a čím vyšší, tím lépe.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
hiero
Přispěvovatel
Příspěvky: 416
Registrován: 30 bře 2009, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Štúrovo

Příspěvek od hiero »

Ked odstrojis plasty okolko aku ako aj samotný aku preč tak sa to celkkom dá ked sa pozrieš zo šimka....inak ked si menil ten simering za koleckom tak si tu plochu zafrezoval alebo si dal len nové kolecko a skrutku..
Tdi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“