TDi - přečasovaná vačka
Moderátoři: šulda, Moderátoři
TDi - přečasovaná vačka
Chlapcí - jaký vliv může mít (pokud vůbec) špatně načasovaná vačka vůči klice na TDi rotačce?
Nemám na mysli přesazení o zub - tam je asi každému jasné, že hrozí nakopnutí. Jde mi o přečasování o pár stupňů (dopředu i dozadu). Jaké projevy bude motor mít?
Nemám na mysli přesazení o zub - tam je asi každému jasné, že hrozí nakopnutí. Jde mi o přečasování o pár stupňů (dopředu i dozadu). Jaké projevy bude motor mít?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
ˇRekl bych že to má vliv na chytání, a to všeobecně. Vždy mi bylo divné např. i u staré škodovky, že když byl vytažený řetěz, tak ten motor chytal na otočení, ale po namontování nového to už nebylo ono../samozřejmě předstih se udělal stejný/.Má to samozřejmě vliv na plnění válce..Naladěné motory na vyšší výkon vždy chytaly hůře než seriovka a to nebylo jen množstvím paliva.,ale časováním .Kdo dělal Opela 1,7 D a neměl přípravek na ustavení vačky před dotažením vačkového kola, ví o čem mluvím.. 

nepropadat panice...
jjkužel.jericho-3 píše:ˇRekl bych že to má vliv na chytání, a to všeobecně. Vždy mi bylo divné např. i u staré škodovky, že když byl vytažený řetěz, tak ten motor chytal na otočení, ale po namontování nového to už nebylo ono../samozřejmě předstih se udělal stejný/.Má to samozřejmě vliv na plnění válce..Naladěné motory na vyšší výkon vždy chytaly hůře než seriovka a to nebylo jen množstvím paliva.,ale časováním .Kdo dělal Opela 1,7 D a neměl přípravek na ustavení vačky před dotažením vačkového kola, ví o čem mluvím..
Koleos 2018
Intens Energy dCi 175 4x4
-Can-clip,Vag-VCDS-OP-com-Fiat EcuScanKts 540 Esi2 Bmw ista-d
Intens Energy dCi 175 4x4
-Can-clip,Vag-VCDS-OP-com-Fiat EcuScanKts 540 Esi2 Bmw ista-d
Čerpadlo je samozřejmě správně, dyn. předvstřik je uprostřed grafu. Po výměně bylo špatně.....
Já jsem při rozvodech zároveň měnil i gufero kliky, takže jsem sundaval rozvodové kolo.
Vačku o zub poznáš - na dieselu se vačka o zub ani přečasovat nedá, protože se to nakopne (tedy směrem dopředu zcela určitě, dozadu možná ne.....).
Abych to celé vysvětlil - u mě prakticky není možné koukat na značku kliky na setrváku, protože se tam není možné dostat. Takže já kliku časuju na značku na řemenici plochého řemenu proti značce na plastovém krytu rozvodů. A jsem si samozřejmě vědom, že řemenice plochého řemenu má v imbusech nějakou montážní vůli a tudíž ne vždy to proti vačce nastavím stejně.
Proto se ptám.....
Já jsem při rozvodech zároveň měnil i gufero kliky, takže jsem sundaval rozvodové kolo.
Vačku o zub poznáš - na dieselu se vačka o zub ani přečasovat nedá, protože se to nakopne (tedy směrem dopředu zcela určitě, dozadu možná ne.....).
Abych to celé vysvětlil - u mě prakticky není možné koukat na značku kliky na setrváku, protože se tam není možné dostat. Takže já kliku časuju na značku na řemenici plochého řemenu proti značce na plastovém krytu rozvodů. A jsem si samozřejmě vědom, že řemenice plochého řemenu má v imbusech nějakou montážní vůli a tudíž ne vždy to proti vačce nastavím stejně.
Proto se ptám.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
někde jsem se už zminoval.. nedavno jsem dělal na ALH rozvody ... když jsem točil klikou při hledání rysky, tak šlo s tím docela v pohodě otočit.. až mi to přišlo divné.. při postavení setrvaku na nulu byla vačka pootočema.. nevim kolik stupnů ale tipuju že zadní horní roh výřezu ve vačce byl zarovno s hlavou.. po nahození rozvodu a zkušebním protočení to byla docela přetahovačka.. o poznání vyšší odpor.. ale přesny vliv nepovim, protože auto bylo dovezeno z A a při rozvodech se měnilo teplotni čidlo, které nevědělo jaká bije, olej a termostat.. po zkušební jízdě tižší, živější, spotřeba o litr dolu..
polo 1.4tdi AMF
to je lepší vyhodit žhavičku pokud jde ven.
Já to tehdy přenastavoval po koupi na svý OI AHF,bylo to o půl drážky pro pravítko a ač jsem si myslel optimisticky když jsem vyjížděl z dílny kdo ví jak to nepojede, tak ani placebo efekt jsem nepocítil. A to jsem byl o 10 let mladší tehdy mi i po vyluxování auta přišlo že auto jede líp. I když to mi možná přijde i teď
Jinak startovalo to stejně před i po seřízení.
Já to tehdy přenastavoval po koupi na svý OI AHF,bylo to o půl drážky pro pravítko a ač jsem si myslel optimisticky když jsem vyjížděl z dílny kdo ví jak to nepojede, tak ani placebo efekt jsem nepocítil. A to jsem byl o 10 let mladší tehdy mi i po vyluxování auta přišlo že auto jede líp. I když to mi možná přijde i teď

Jinak startovalo to stejně před i po seřízení.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI