Stránka 1 z 3
TDi - přečasovaná vačka
Napsal: 06 pro 2015, 17:25
od Marek77
Chlapcí - jaký vliv může mít (pokud vůbec) špatně načasovaná vačka vůči klice na TDi rotačce?
Nemám na mysli přesazení o zub - tam je asi každému jasné, že hrozí nakopnutí. Jde mi o přečasování o pár stupňů (dopředu i dozadu). Jaké projevy bude motor mít?
Napsal: 06 pro 2015, 17:35
od Biimbo
Nepoznáš nic
Napsal: 06 pro 2015, 19:10
od jericho-3
ˇRekl bych že to má vliv na chytání, a to všeobecně. Vždy mi bylo divné např. i u staré škodovky, že když byl vytažený řetěz, tak ten motor chytal na otočení, ale po namontování nového to už nebylo ono../samozřejmě předstih se udělal stejný/.Má to samozřejmě vliv na plnění válce..Naladěné motory na vyšší výkon vždy chytaly hůře než seriovka a to nebylo jen množstvím paliva.,ale časováním .Kdo dělal Opela 1,7 D a neměl přípravek na ustavení vačky před dotažením vačkového kola, ví o čem mluvím..

Napsal: 06 pro 2015, 20:40
od johnyd1
jericho-3 píše:ˇRekl bych že to má vliv na chytání, a to všeobecně. Vždy mi bylo divné např. i u staré škodovky, že když byl vytažený řetěz, tak ten motor chytal na otočení, ale po namontování nového to už nebylo ono../samozřejmě předstih se udělal stejný/.Má to samozřejmě vliv na plnění válce..Naladěné motory na vyšší výkon vždy chytaly hůře než seriovka a to nebylo jen množstvím paliva.,ale časováním .Kdo dělal Opela 1,7 D a neměl přípravek na ustavení vačky před dotažením vačkového kola, ví o čem mluvím..

jjkužel.
Napsal: 10 pro 2015, 06:40
od Marek77
Zajímá mě spíš, zda to může mít vliv na spotřebu, starty, tvrdost chodu, výkon a tak.....
Totiž po výměně rozvodů mi připadá, že ten motor jde tak nějak jinak, než šel předtím.
Napsal: 10 pro 2015, 07:35
od hansdob
a máš po výměně rozvodů nastavený stejně čerpadlo? Zub na vačce myslím nepoznaš.
Napsal: 10 pro 2015, 09:10
od Marek77
Čerpadlo je samozřejmě správně, dyn. předvstřik je uprostřed grafu. Po výměně bylo špatně.....
Já jsem při rozvodech zároveň měnil i gufero kliky, takže jsem sundaval rozvodové kolo.
Vačku o zub poznáš - na dieselu se vačka o zub ani přečasovat nedá, protože se to nakopne (tedy směrem dopředu zcela určitě, dozadu možná ne.....).
Abych to celé vysvětlil - u mě prakticky není možné koukat na značku kliky na setrváku, protože se tam není možné dostat. Takže já kliku časuju na značku na řemenici plochého řemenu proti značce na plastovém krytu rozvodů. A jsem si samozřejmě vědom, že řemenice plochého řemenu má v imbusech nějakou montážní vůli a tudíž ne vždy to proti vačce nastavím stejně.
Proto se ptám.....
Napsal: 10 pro 2015, 11:35
od sniper--
Podle krytu je to dost prasecky bych řekl. Já když nevidím rysku na setvaku ( podelnak, sharan AFN atd.) Radši vyhodim vstrik a hodinky
Napsal: 10 pro 2015, 18:16
od honzas1
někde jsem se už zminoval.. nedavno jsem dělal na ALH rozvody ... když jsem točil klikou při hledání rysky, tak šlo s tím docela v pohodě otočit.. až mi to přišlo divné.. při postavení setrvaku na nulu byla vačka pootočema.. nevim kolik stupnů ale tipuju že zadní horní roh výřezu ve vačce byl zarovno s hlavou.. po nahození rozvodu a zkušebním protočení to byla docela přetahovačka.. o poznání vyšší odpor.. ale přesny vliv nepovim, protože auto bylo dovezeno z A a při rozvodech se měnilo teplotni čidlo, které nevědělo jaká bije, olej a termostat.. po zkušební jízdě tižší, živější, spotřeba o litr dolu..
Napsal: 10 pro 2015, 19:17
od Biimbo
to je lepší vyhodit žhavičku pokud jde ven.
Já to tehdy přenastavoval po koupi na svý OI AHF,bylo to o půl drážky pro pravítko a ač jsem si myslel optimisticky když jsem vyjížděl z dílny kdo ví jak to nepojede, tak ani placebo efekt jsem nepocítil. A to jsem byl o 10 let mladší tehdy mi i po vyluxování auta přišlo že auto jede líp. I když to mi možná přijde i teď

Jinak startovalo to stejně před i po seřízení.
Napsal: 10 pro 2015, 22:21
od honzas1
jo je to možné že očista má vyšší efekt

.. jak řikam nemužu to nijak posoudit.. startovat to startovalo taky stejně na drc..
Napsal: 10 pro 2015, 23:24
od amater
tiež si myslím že nepoznáš nič.... zmeníš o stupeň-dva ak vôbec časovanie sania a výplachu valca, inak nič... nemyslím si že sa to dá porovnávať s vyťahanou reťazou na škodovke.... tam sa mení aj časovanie zapaľovania....
Napsal: 11 pro 2015, 01:17
od mecsoun
Jednou jsem ji omylem krapet presadil a auto jelo na spodku malinko lip ale okolo trech tisic bylo slyset takove duneni od motoru. Hned nsem skocil znovu na rozvody a tam jsem zjistil moji chybu... To je moje zkusenost.
Napsal: 11 pro 2015, 10:56
od Marek77
Mně se to teď chová opačně. Dole dunění a nic moc pružnost, přes 2000 rpm se to rozjede a čím vyšší, tím lépe.
Napsal: 11 pro 2015, 12:00
od hiero
Ked odstrojis plasty okolko aku ako aj samotný aku preč tak sa to celkkom dá ked sa pozrieš zo šimka....inak ked si menil ten simering za koleckom tak si tu plochu zafrezoval alebo si dal len nové kolecko a skrutku..