Sjíždění LZ kola

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Sjíždění LZ kola

Příspěvek od Marek77 »

Už jsem tu o tom někde psal, ale jsou k tomu jiné poznatky:

Sjíždí se mi LZ kolo na Galaxy. Sjíždí se z vnitřní strany, a to až téměř na samém okraji běhounu. Takže ne od půlky ke kraji, jak je obvyklé, když je chybný odklon, ale jen asi poslední 2 cm od úplného kraje kola. Sjíždí se to velmi rychle - dá se říct, že po ujetí 2 tisíc km na zimním obutí je to již nápadně viditelné (zmizelo 2 až 2,5 mm). Takže je jasné, že za zimní období mi to pravděpodobně gumu doslova sežere. Když někde zastavím, je na vnitřním okraji gumy jasně a zřetelně vidět černý pruh - jako kdyby to jelo jen po tom okraji běhounu a bylo to tam přetížené.

Pravé kolo je v pořádku.

Když se na to podívám podrobněji, vypadá to na první pohled, jako kdyby o běhoun něco dřelo a odíralo vzorek. Samozřejmě o to nic nedře - ani není, co by tam mohlo dřít. Ale vypadá to tak.....

Vadou pneumatiky to není, to můžete rovnou vyloučit. Je to totiž už třetí takhle zničená guma.

Vzhledem k tomu, že podle vyjádření výrobce je tato náprava neseřiditelná, je to přinejmenším podivné. Vyměnil jsem uložení ramen nápravy, nepomohlo to. Dával jsem tam dokonce excentrická lůžka, pomocí kterých se dá mírně zkorigovat odklon - nic platno.

Na pohled, když auto stojí na rovné ploše, jsou obě zadní kola ve stejné pozici. Ani geometrie neodhalila na levém kole žádnou neshodu (odklony obou kol jsou plus minus stejné). Jenže při měření je auto samozřejmě na místě. Jak se náprava chová za jízdy, to už žádná geometrie nezměří.


Jsem z toho už docela zoufalý, protože nejsem strýček Billy, abych po každé půlsezoně kupoval gumy.

Nemáte někdo nápad? Něco, nač tyhle nápravy trpěly? Něco, co by mi mohlo pomoct v hledání problému? Napadá mě snad jen uložení celé nápravnice, jestli nejsou utržené puky na krajích u prahů. Ale to nevím, zda na to může mít vliv, případně jak velký. Navíc nerozumím tomu, proč to dělá jen levé kolo.

Podle toho, jak to kolo vypadá zrichtovaný, by muselo jet po vnitřní hraně a muselo by to být na autě zřetelně vidět. Vidět není nic.


Díky za jakýkoli názor k věci, nevím si rady.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
kubima
Přispěvovatel
Příspěvky: 567
Registrován: 25 bře 2014, 21:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Deštné v Orlických horách

Příspěvek od kubima »

Jasně že utržený gumy na nápravě na to mají vliv to musíš prolízt, Zajed na pořádnou 3D geometrii, odklon je možná v pohodě ale mužeš mít LZ kolo rozbíhavý po nějaký prdě na bok.
Takže pořádně zkouknout nápravu, tzn vyvěsit a pořádně s tim zahejbat. Pokud OK zajed na 3D geo a hned uvidíš. Jestli máš LZ kolo hodně rozbíhavý, budeš mít posunutou jízdní osu doprava a auto bude čtyřstopý
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jestliže by bylo jedno kolo rozbíhavé, budou se sjíždět obě gumy, ne jen jedna (LOL) .

Mně je sjíždí jen jedna, takže sbíhavostí to není. Není to sbíhavostí, ale odklonem. Žádnou "prdu" na bok to fakt nedostalo. Auto mám devět let, najel jsem s ním dvě sta tisíc a asi bych o něčem takovém musel vědět.

Opakuji znovu - geometrie je v pořádku (pokud auto stojí na stolici). Čili se to musí dít, když auto jede. Zřejmě se odklon nějak změní při jízdě, možná při zatížení vozu (jezdím v drtivé většině sám, tudíž zatížená je levá strana vozu, ale to nevím, zda může mít vliv).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
kubima
Přispěvovatel
Příspěvky: 567
Registrován: 25 bře 2014, 21:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Deštné v Orlických horách

Příspěvek od kubima »

Marek77 píše:Jestliže by bylo jedno kolo rozbíhavé, budou se sjíždět obě gumy, ne jen jedna (LOL) .
keci, leda na řídící nápravě. Na zadní se posune jízdní osa a to křivý pojede smykem. Na druhým kole to sjíždění tak patrný nebude. To je fuk tvuj boj
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Odpovědi: 0
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

Marek77 píše: (jezdím v drtivé většině sám, tudíž zatížená je levá strana vozu, ale to nevím, zda může mít vliv).
Prave pre tento fakt,geometria upozornuje na to,ci sa ma robit geometria s plnou/prazdnou nadrzou,a rozmiestnenie zavazia vo vozidle pri zriadovaní geometrie.
Ruku na srdce,kto to tak robi?
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9225
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Ja na vlastním 😀😀😀
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
kubima
Přispěvovatel
Příspěvky: 567
Registrován: 25 bře 2014, 21:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Deštné v Orlických horách

Příspěvek od kubima »

UchoTD píše:
Marek77 píše: (jezdím v drtivé většině sám, tudíž zatížená je levá strana vozu, ale to nevím, zda může mít vliv).
Prave pre tento fakt,geometria upozornuje na to,ci sa ma robit geometria s plnou/prazdnou nadrzou,a rozmiestnenie zavazia vo vozidle pri zriadovaní geometrie.
Ruku na srdce,kto to tak robi?
to máš pravdu, je to tak správně. Taky nafoukaný pneu na předepsaný tlak to leckde taky neudělaj je jim to jedno. Každopádně pořád je řeč o zadní neseříditelné nápravě.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

kubima píše: Na zadní se posune jízdní osa a to křivý pojede smykem.
Člověče, větší blbost jsem v životě neslyšel (LOL)

Ano, osa nápravy se oproti ose vozu posune, to dá rozum. Ale ta druhá část Tvé věty je absolutní kravina. Víš, co píšeš? Přečti si to po sobě. Nebo lépe - namaluj si to.

Navíc řešíš něco, co řešiti netřeba. Jestliže jsem napsal, že hodnoty geometrie jsou v pořádku, tak jsou prostě v pořádku (odklony, sbíhavost i osa).





Nějaké názory, které mi opravdu pomohou vyřešit můj problém, prosím?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
kubima
Přispěvovatel
Příspěvky: 567
Registrován: 25 bře 2014, 21:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Deštné v Orlických horách

Příspěvek od kubima »

Jed na pořádnou geometrii, na třidéčku nandáš zrcadla a s autem popojíždíš. Nenapsal jsi že hodnoty geometrie jsou v pořádku, psal jsi jen že nedohalila neshody a odklony jsou plus minus v stejné. To je popis...
To co znáš z přední nápravy uplatňuješ na zadní a to není správný. Ano, pokud máš na přední nápravě velkou rozbíhavost (či sbíhavost) způsobenou tím, že jedno kolo jede do háje, ve výsledku se to srovná přes řízení a ometou se obě kola. Ale tohle pro zadní nápravu neplatí.
Potřebuješ znát správnou geometrii obou zadních kol, jak je celá náprava postavena vůči rámu a každé kolo proti sobě, to nejpřesněji na 3D geo.
Dám ti sem fotku. Jsou to kola ze zadní nápravy tak jak jsou focený - napravo PZ a nalevo LZ kolo. Z fotky to není až tak patrný, měřený okraje běhounů zleva doprava - 4mm - 3,5mm - 1mm - 3,5mm. Jízdní osa byla posunutá doprava. Pravá strana nápravy byla natlačená dozadu (byla ohnutá), povolilo se to na držáku napravo u silentbloku, náprava si skočila dopředu a je po problemu. Nic z toho co tady píšu si nevymýšlím, všechno z praxe dělal jsem to před týdnem.Obrázek

Každopádně tohle téma sis založil tak si spekuluj o čem chceš. Zřejmě ti přijde pravděpodobnější ta tvoje teorie o jednostranném zatížení řidičem. Chtěl jsem ti říct svoji zkušenost a nápad na vyřešení tvého problemu, to není důvod ze mě dělat vola. Jednou bych chtěl bejt aspon z poloviny tak moudrej jako ty.
Uživatelský avatar
Skodylak
Sběrač informací
Příspěvky: 43
Registrován: 09 lis 2015, 17:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od Skodylak »

Marek77 píše:
kubima píše: Na zadní se posune jízdní osa a to křivý pojede smykem.
Člověče, větší blbost jsem v životě neslyšel (LOL)

Ano, osa nápravy se oproti ose vozu posune, to dá rozum. Ale ta druhá část Tvé věty je absolutní kravina. Víš, co píšeš? Přečti si to po sobě. Nebo lépe - namaluj si to.

Navíc řešíš něco, co řešiti netřeba. Jestliže jsem napsal, že hodnoty geometrie jsou v pořádku, tak jsou prostě v pořádku (odklony, sbíhavost i osa).





Nějaké názory, které mi opravdu pomohou vyřešit můj problém, prosím?
Tak jsem dej protokol z geometrie.
Škoda 120 L r. v. 1986 vačka 260° + C vahadla z Favorita, rozdělovač + ETZ z Favorita
Škoda Favorit 135 LS r. v. 1992 snížená hlava -1 mm Ekologická likvidace
O1 Combi r. v. 2001 1,9 TDi ASV
O1 Combi r. v. 2001 1,8 Turbo AGU
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

to, že jsi byl někde na nějaký geometrii a tam to bylo ok ještě neznamená, že je to skutečně ok ;)

pokud to nemáš moc z ruky, tak zajeď na geometrii k panu Lavičkovi do Stříteže u Jihlavy, je opravdu jediný, kdo v okolí Jihlavy geometrii skutečně rozumí a jediný, kdo jí dělá dobře ;) určitě i poradí, kde by mohl být problém, nebo ho i najde :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7585
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

Ohle rameno?pera ok?obe stejne?
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

to bude blbá guma, co je to zač? kámošovi se kdysi sjely na fabii předky zevnitř totál (origo z fabriky na novým autě 1,2 HTP ), objel snad 5 geometrií a konec mu na garanci dali nový gumy a od té doby klid
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Blbá guma to není! Dělá to už na třetí pneumatice úplně stejně, bez ohledu na značku nebo vzorek.

Pružiny jsou zánovní, obě stejné, tlumiče nové.

Opakuju znovu - byl jsem na geometrii a hodnoty pro celý vůz jsou v naprostém pořádku. Nejsem blbej - geometrii jsem na servisu měřil několik let, takže vím, o čem to je.

Prostě ve statickém stavu je všechno v pořádku. Něco se tam zřejmě děje při jízdě, kdy je vůz v pohybu. Někde něco uteče, třeba zatížením jedné strany vozu, nebo nějakým jiným poškozením, které se v klidovém stavu neprojeví.

Osobně mám podezření, že mám utržené silentbloky, které drží napříč nápravnici ke karoserii. Prý je to u těchto vozů častá věc (i když jsem o tom nikdy předtím nic neslyšel). Takže soudím, že by to mohlo být tím. Ale ještě jsem se na to nedíval, takže se pohybuju pouze ve fázi teorie.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
pejrak666
Přispěvovatel
Příspěvky: 153
Registrován: 12 črc 2015, 18:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od pejrak666 »

tak co resis? vsude davas samy (LOL) vis vubec co to znamena? :D to ze si nekdy nekde delal geosku neznamena ze vis o cem to je, jinak by ses tu neptal
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“