Stránka 1 z 1
Topné těleso do nádrže
Napsal: 10 led 2016, 10:30
od madmax1200
má někdo zkušenost?jedná se mi o vyhřívaní 60 ti litrové nádrže.V -10 udržet olej alespon na 15-20st.Zaizolování nádrže by bylo možné.
http://www.malapa.cz/produkty/topne-folie-a-pasy/TF81/
Napsal: 16 led 2016, 01:15
od eXi
taky jsem to dřív chtěl řešit, i vyhřívané palivové trubičky nebo snad i čerpadlo ale vysral jsem se na vše, když to ráno nechce chytit ( chce ale trvalo by to 10 vteřin točení) tak stříknu do sání čistič brzd a vystřelí to jako nový ..
Napsal: 17 led 2016, 09:40
od blacklight
Přemýšlel jsem nad podobným problémem a testoval jsem trochu jiné řešení.
Z mého pohledu není potřeba plýtvat energii na vyhřívání celé nádrže. Řešení mělo vypadat tak, že v sacím koši bude el. topné těleso 150W. Já testoval ponorné topné těleso, jaké znáte z dob minulých, kdy si lidé takto vařili čaj a kávu - a to se dá sehnat i na 12V. Hned kousek u něj bude teplotní vypínač na 50-60 stupňů. Takže pokud se to okolo ohřeje, tak se vytápění vypne.
V testovacích podmínkách to fungovalo spolehlivě. Otázkou je, zda to bude stíhat zahřívat i v provozu.
Napsal: 17 led 2016, 12:35
od Ladas
na kamionech stačila žárovka

Napsal: 17 led 2016, 13:34
od eXi
nechápu stejně význam.. na co budeš ohřívat výstup z nádrže, když v palivových trubkách bude ráno zmrzlá směs.. je to k hovnu.. klíč je v řídkosti směsi.. je -7 a já ráno nastartoval jako v létě.. 15 nafty 13 hydrauliky a 20 vyjetého chladícího oleje..
Napsal: 22 led 2016, 10:40
od patroloffroad
Najlepší je Ohrev vodou, vyhrievané vedenie paliva, medena špirála v nádrži, olej sa v nej zohreje na 50st, zaizolovana, pri -10 ráno v nádrži 15st, jazdím na čistý olej
Napsal: 25 led 2016, 19:05
od madmax1200
pardon pánové,že jsem se odmlčel....já tu vůbec neřeším mrazy atd.po pěti letech různých pokusů jse zjistil,že nejdůležitějši ze všeho je dostat palivo před vstřikovaci čerpadlo.A jediné,které to zaručeně zvládlo,ted pokud nechcete utrácet za originál zubové na rostlinny olej skoro 9000,-,je .... .. hydrulická pumpa z abs (jedu na hydruliku i při zatím odzkoušeno -16).Ta vám svým výkonem protočí celou nádrž za půl hodiny.Já jen chtěl celému systému ulevit.

no a třeba se mně líbí varianta připojení přes trafo na 12 v do 220v.Bydlím v rodinném domě a mit píchlé auto na prodlužovák není problém.Rano přijdu k autu,po otočení kličkem se spustí čerpadlo,a ty 4 m trubky vycucne než řekneš dve a v tu ranu dostává teplé palivo těsně před čerpadlo vstřikovací (řešeno bypasem na zpátečku) a no a těch par vstřiku na chladnou směs hravě zvládne (ten problém stejně řeší pouze dvou nádržový systém)
Napsal: 25 led 2016, 20:33
od pepe276
madmax1200 píše:Jediné,které to zaručeně zvládlo, je hydrulická pumpa z abs (jedu na hydruliku i při zatím odzkoušeno -16).Ta vám svým výkonem protočí celou nádrž za půl hodiny.
Hmm, tohle mě ještě nenapadlo. Zkus to nějak podrobněji popsat, kde ho máš(jestli u nádrže a tlačí, nebo u motoru a saje), jak je zapojené(jestli natvrdo, nebo ho spíná nějaký tlakový spínač, nebo termostat, apod.), z jakého auta je(pokud je to důležité), apod. Případně, jak to vypadá v -16, jak si poradí s tím sádlem z friťáku v trubkách. Nebo jestli třeba máš i pár fotek.
Díky asi nejen za mě

Petr
Napsal: 25 led 2016, 21:00
od madmax1200
Fritak nevim,ja palim hydrauliku.Mám to v motorovem prostoru,paradne saje,coz je vyhoda.Pripojene přes pojistku a rele.Otocim klickem a jede.Je to z Audi
http://www.primabazar.cz/autoinzerce/hy ... 06567.html
Napsal: 26 led 2016, 18:09
od vanilka
madmax1200 píše:..nejdůležitějši ze všeho je dostat palivo před vstřikovaci čerpadlo.
Mám naprosto stejnou zkušenost. Por různym laborování jsem to vyřešil instalací klasickýho podávacího čerpadla do nádrže (u O1 rotačky z O1/O2 PD, u P406 1.9TD z P406 2.2HDI) spínanýho přes relátko ovládaný od stop ventilu na vstřikovacím čerpadle. Kromě toho jsem ale vždy musel vyměnit i palivový filtr (používám UFI ze Superba 1) a nainstalovat vodní předehřev. Bez toho se provoz na vyfrit / domácí nepranou bionaftu nedal dostatečně "komfortně" provozovat.
Napsal: 26 led 2016, 20:34
od pepe276
vanilka píše:madmax1200 píše:..nejdůležitějši ze všeho je dostat palivo před vstřikovaci čerpadlo.
Mám naprosto stejnou zkušenost. Por různym laborování jsem to vyřešil instalací klasickýho podávacího čerpadla do nádrže (u O1 rotačky z O1/O2 PD, u P406 1.9TD z P406 2.2HDI) spínanýho přes relátko ovládaný od stop ventilu na vstřikovacím čerpadle. Kromě toho jsem ale vždy musel vyměnit i palivový filtr (používám UFI ze Superba 1) a nainstalovat vodní předehřev. Bez toho se provoz na vyfrit / domácí nepranou bionaftu nedal dostatečně "komfortně" provozovat.
To je naprostá pravda. A pomohly ti ty čerpadla v nádrži, zvládly čerpat třeba ztuhlý friťák do motoru i při -10?
Napsal: 27 led 2016, 12:49
od vanilka
pepe276 píše:A pomohly ti ty čerpadla v nádrži, zvládly čerpat třeba ztuhlý friťák do motoru i při -10?
Bez podávacího čerpadla P406-tka 1.9TD při jízdě na směs 7l vyfrit l / 3l nafta už kolem 5°C cukala a rozsvěcovala kontrolku čerpadla (kvůli bublinám v palivu). Po výměně palivovýho filtru byl chvíli klid a po najetí cca 2k km opět to samé. Potom jsem nainstaloval podávací čerpadlo do nádrže (respektive celou nádrž z 2.2HDI), původní filtr nahradil tím UFI (ten jsem "opláštil" a vyhřívá se vodou) a nainstaloval předehřev (z vodního intercooleru z 2.2HDI) a teď co u nás byly mrazy cca -15°C auto chytalo a jelo snad líp než na čistou naftu. Měl jsem v tom směs 7l vyfrit / 3l benzin. Jinak samotnej vyfrit byl při -15°C jako želé.
Obdobnym "vývojem" jsem si prošel i na O1, která jezdí na doma uvařenou bionaftu. Než se nainstalovalo podávací čerpadlo do nádrže, vyměnil filtr a instaloval předehřev, byly s tim pořád problémy. Od tý doby najeto cca 50k km a nešáhnul jsem na to.
Jak psal madmax1200, všechno je to o jediný věci - dostat palivo z nádrže přes filtr do vstřikovacího čerpadla. To už si s tim poradí..
Napsal: 27 led 2016, 12:59
od madmax1200
vanilka píše:pepe276 píše:A pomohly ti ty čerpadla v nádrži, zvládly čerpat třeba ztuhlý friťák do motoru i při -10?
Bez podávacího čerpadla P406-tka 1.9TD při jízdě na směs 7l vyfrit l / 3l nafta už kolem 5°C cukala a rozsvěcovala kontrolku čerpadla (kvůli bublinám v palivu). Po výměně palivovýho filtru byl chvíli klid a po najetí cca 2k km opět to samé. Potom jsem nainstaloval podávací čerpadlo do nádrže (respektive celou nádrž z 2.2HDI), původní filtr nahradil tím UFI (ten jsem "opláštil" a vyhřívá se vodou) a nainstaloval předehřev (z vodního intercooleru z 2.2HDI) a teď co u nás byly mrazy cca -15°C auto chytalo a jelo snad líp než na čistou naftu. Měl jsem v tom směs 7l vyfrit / 3l benzin. Jinak samotnej vyfrit byl při -15°C jako želé.
Obdobnym "vývojem" jsem si prošel i na O1, která jezdí na doma uvařenou bionaftu. Než se nainstalovalo podávací čerpadlo do nádrže, vyměnil filtr a instaloval předehřev, byly s tim pořád problémy. Od tý doby najeto cca 50k km a nešáhnul jsem na to.
Jak psal madmax1200, všechno je to o jediný věci - dostat palivo z nádrže přes filtr do vstřikovacího čerpadla. To už si s tim poradí..
PŘEČETLI JSTE SLOVO BOŽÍ
