1.9 TDI - cuknutí v akceleraci, pak nepravidelný chod

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Hlavtox
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 19 led 2014, 21:44
Odpovědi: 0

1.9 TDI - cuknutí v akceleraci, pak nepravidelný chod

Příspěvek od Hlavtox »

Ahoj, už se mi podruhé stalo něco s autem a nemám tušení po čem jít... :? :? Mám oktávku 1.9 TDI, původně AGR, nyní přestavěné na ASV, původní jednotka - software dělal TDIFun. Auto má najeto 350 tisíc km, znám ho od novoty, nikdy s ním nebyl žádný problém.

Par mesicu zpatky jsem se rozjížděl z prudka v křižovatce, lehce do kopce a odbočoval jsem doleva. Vylítnul jsem do tý vedlejší ulice a hned jsem zbrzdil kvuli zaparkovanejm autum, v tu chvíli se totálně rozházel chod motoru, běželo to strašně, jak na dva válce, pak to chcíplo úplně. Pul minuty jsem stál a pak normálně nastartoval a už to bylo OK.

Dneska jsem na dvouproudovce vyrazil na zelenou, na dvojku plnej a tak ve 2500 otáčkách mi to auto cuklo, úplně přestalo táhnout a opět ten nepravidelnej chod jako tenkrát, pokuřovalo to obláčky z výfuku. Ubral jsem a asi po půl minutě klidné jízdy se to postupně ustálilo, pak jsem lehce přidal a už to zase mělo původní výkon.

Někde jsem četl, že to jsou příznaky nedostatku paliva, ale měl jsem natankováno do třetiny nádrže.

Za všechny poznatky budu moc vděčnej! (crazy) (crazy)
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

diagnostika ;)
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

vyvěsí se ti ventily
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

Huml píše:vyvěsí se ti ventily
vies nam to prelozit nejak? :D som tomu neporozumel. dik
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Odpovědi: 0
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

Vysoky tlak oleja,ostanu "vyvesené" ventily.
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Hlavtox
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 19 led 2014, 21:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od Hlavtox »

Co to pro mě namená pánové? Výměna olejového čerpadla?

Může to mít souvislost s tím, že ten můj motor oproti ostatním o hodně víc cvaká? Třeba kamarádova ASV v tahu prostě jenom hluboce duní.

Hydroštely byly měněny asi 50 tkm zpátky, když se dělaly rozvody.

EDIT: Teď mě ještě napadá, vysoký tlak oleje způsobuje i jeho tlačení odvětráváním do sání? Mám celý zajebaný EGR od oleje :-).
Uživatelský avatar
TDIfun
Aktivista
Příspěvky: 1994
Registrován: 06 říj 2008, 20:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Valcova STATICKA zatezova zkusebna Cesky Tesin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TDIfun »

Huml píše:vyvěsí se ti ventily
100 BODU ;) mel jsem stejny problem pred lety. Ale menil jsem spodek motoru za PD a hlava repase, takze to zmizeno samo. Taky to jednou delalo u kamarada cerpadlo.
340HP 1.9TDI ASZ
238HP 1.9TDI ASZ
255HP 1.9TDI AVF
250HP 1.9TDI AGR
251HP 1.9TDI AGR
M = ( Pnorm[kW] * 9.549 ) / n[min-1]
http://www.youtube.com/watch?v=N9hi4nNhAvg
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

můžou být už i unavený pružiny, bývá to souhra víc okolností, má na to i vliv, když jsou víc přivřený lopatky na turbu, tudíž, když je před turbem vyšší tlak plynů
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

UchoTD píše:Vysoky tlak oleja,ostanu "vyvesené" ventily.
myslis tym otvorene?
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Odpovědi: 0
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

Ano myslim tym otvorene,pripadne ako pise Huml,tento problem vie este sposobit zadreta regulacia/zle nastavena,ked su prilis zavrete lopatky zvykne to ist na tri valce a dymit ako prasa a po chvilke sa to ustali-vacsinou za studena ked mu viac pridas tak zacne vynechavat,dymit,na volnobeh chod na tri valce.
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Hlavtox
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 19 led 2014, 21:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od Hlavtox »

Tak se mi to včera stalo znova. Ještě studený motor, relativně hodně plynu na dvojku a ve 2tisících cuknutí, konec, motor zhasl. Kamarád jel za mnou a říkal že to začalo hulit. Zastavil jsem u kraje a nešel nastartovat. Asi po půl minutě chytnul, chvíli běžel nepravidelně, pak se to ustálilo a už OK.

Píšete tu o regulaci, mám ji asi totálně zasviněnou, funkce 0, mám začít tím? Chtěl jsem teď při výměně oleje sundat vanu, všechno vyčistit, třeba udělat výplach atd...
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

vyčistit regulaci a nevytáčet to za studena ;)
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Zkusil bych nalogovat skupiny 1,4,11 při plné akceleraci na čtyřku, aby se zjistilo, zda to není náhodou nedostatkem paliva. To vyvěšení ventilů se mi však zdá pravděpodobnější. Pokud se "jen" kousne regulace turba, tak motor nezhasne.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Odpovědi: 0
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

no tak tomu ver,že zhasne,začne husto bielo dymit,nespalena nafta,chod na tri valce,ak mu nepridáš na vyššie otáčky tak pôjde nepravidelne alebo zdochne a chytí až po pár sekundách normálne.. ;)
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Hlavtox
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 19 led 2014, 21:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od Hlavtox »

Huml píše:vyčistit regulaci a nevytáčet to za studena ;)
Provedu šéfe! :)
Huml píše:no tak tomu ver,že zhasne,začne husto bielo dymit,nespalena nafta,chod na tri valce,ak mu nepridáš na vyššie otáčky tak pôjde nepravidelne alebo zdochne a chytí až po pár sekundách normálne.. Mrknutí
Tak jsem po tom dneska šel a stalo se to zase. Má to následující průběh - studený motor, plný plyn, dvojka, přes dva tisíce otáček, cukne to, přestane táhnout a začne hulit hustě bíle z výfuku. Když člověk drží plyn a má tam nějaké otáčky tak to aspoň nezhasne, když pustím plyn tak motor začne zpomalovat. Zastavil jsem na kraji, 20 sekund to tak nějak rachtalo, pokuřovalo a najednou všechno v pořádku a naprosté "ticho".

Naloguju zítra za studena ty skupiny a třeba se to stane zase, tak uvidíte z toho logu... :roll:
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“