Zrezlé válce v motoru

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

kebitch
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 18 čer 2014, 10:45
Odpovědi: 0

Zrezlé válce v motoru

Příspěvek od kebitch »

Může mi někdo poradit jestli je motor KO když má orezlé vložky válce? (viz foto) Stála v něm (nejspíš) voda, chtěl jsem na něm dělat GO ale teď to vypadá že je to asi pase že? Nestačilo by přelapovat? Ještě budu měřit jestli je válec v toleranci opotřebení, ale měřák budu mít až ve středu. Jedná se o 1.9 TD z Peugeotu 406. Omlouvám se že to dávám sem mezi VW group, ale tohle obecný dotaz a v kategorii francouzů je to celkem mrtvý.

Děkuju za každou radu

Obrázek
BMW e46 320D touring 110/125kw
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Zahodit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20363
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

pokud bys dělal velkou GO i s novýma většíma pístama tak by se to přehonovalo, možná že se to začistí i tak když se to jen přepráší, nesmí to být vyžraný moc, jinak fakt vyhodit..
kebitch
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 18 čer 2014, 10:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od kebitch »

Právě že písty nechci kupovat, to je strašná raketa :/ vím že válec má toleranci 0,3mm na průměru (tzn. z výroby má 83mm a nesmí být větší než 83.3mm), ve středu bych mel mít dutinoměr (Supito) tak to zkusim přeměřit, kdyby byl málo opotřebovanej že by se jenom líznul lapováním (taky tim supitem zjistim jak hluboko to je vyrezlí, ale hmatem to neni nikterak hluboko). No ale spíš už se smiřuju s tim že to je nepoužitelný....

Přeprášit - myslíš lehce přehonovat/přelapovat ne?
BMW e46 320D touring 110/125kw
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20363
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

jasně, pokud budeš dělat v domácích podmínkách, honovací hlavu do vrtačky, párkrát zajet dolu-nahoru a omrknout povrch, myslím že to bude dobrý..
nový kruhy a tebe ten motor přežije ;)
kebitch
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 18 čer 2014, 10:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od kebitch »

No tak nějak bych to viděl... Stejně ho dýl jak třeba 3 roky mít nebudu... no přeměřim ten válec jestli se tam ještě dostanu do těch tolerancí... pokud jo tak bych to zkusil ;)
BMW e46 320D touring 110/125kw
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5114
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Na tři roky? To bych dal jen kroužky na 1 výbrus,samozdřejmě upravil zámky a brusným papírem trochu začistil ty válce.
Beru,že je to na auto za babku a né za 3 mega.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jo, vzal bych šmirgl srazil rez, zda není hloubková, nandal nové kruhy a budeš jezdit jako fík. Dělal jsem to mnohokrát, různé pasti z vrakovišť a když rez byla jen povrchová , bylo to o.k.
nepropadat panice...
kebitch
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 18 čer 2014, 10:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od kebitch »

No hluboko to neni. Hele je to peugeot 406ka, takze je to auto za babku, i kdyz sem do nej spoustu nasypal a je to mazel. No prekrouzkovat je samozrejmost. A myslite dat fakt vybrusovy krouzky? Tzn. Na pr. 83,5? (Puvodni 83mm)
BMW e46 320D touring 110/125kw
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4297
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

přejed to honovací hlavou a nový kroužky víc bych neřešil
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Výbrusové kroužky se používají pro motor po výbrusu. Do normálního válce je nedostaneš.

Upřímně? To, co vidím, mi říká, že je to po smrti. Tohle nepojede a pokud ano, bude to bez tlaků, olejochlast a ty nové kroužky to zničí.

Když je to za babku, jak sám píšeš, nebylo by jednodušší třeba za bůra koupit jiný polomotor? I když bys tohle jen kroužkoval, trojku minimálně do toho naleješ. S velkým rizikem vyhozených peněz.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
kebitch
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 18 čer 2014, 10:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od kebitch »

samozřejmě že přemejšlim i o jiným polomotoru... Ale bude těžký sehnat nějakej slušnej...ještě mám svuj motor v autě že jo, ale ten má tlaky 16 bar, (minimum 18, origo 28 ) a začal strašně žrát olej, takže to bude druhej adept na šroťák...

no za babku - tyhle auta se prodávaj v "normálním" stavu kolem 20 - 25 K. Ale já už jsem v mým tak za 80 K , takžesi zaslouží patřičnou péči :D
Naposledy upravil(a) kebitch dne 19 led 2016, 07:35, celkem upraveno 2 x.
BMW e46 320D touring 110/125kw
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tak nakroužkuj ten v autě. Bude to menší riziko, než řešit tuhle vraždu.

Nové kroužky, ventily zabrousit na korundovou pastu a k nim nové simeringy na dříky - a pojede jako mladík.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20363
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

jojo, to je asi rozumnější opravit ten stávající, navíc ušetříš hoknu s taháním motoru ven a přeskládáváním...
skopni hlavu, nech ji udělat - nebo si nachystej tu z toho druhýho motoru,nakup kruhy,těsnění,v sobotu ráno na to vletíš a v neděli to musí jet...sice ty TD práce nic moc, ale je to zvládnutelný

jo ještě k té spotřebě oleje - natuty je to motorem? netahá ti to turbo ?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

I to je jedna z možností. Ovšem pokud má mizerný tlaky, vsadil bych na kroužky, případně to často dělají simeringy ventilů (které se štípou jako plast, jak jsou vypálené).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“