Nepravidelný studený start 1.9 TDI 96 Kw

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 636
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Nepravidelný studený start 1.9 TDI 96 Kw

Příspěvek od the_miracle »

poslední dobou pozoruji, že když startuji studené auto, motor jde pár vteřin nepravidelně. Je cítit, že se auto trochu víc nepravidelně třese a je to i slyšet. Po chvíli to zmizí, nebo když ujedu kousek, tak se to taky hned chytí. Další starty už jsou v pohodě. Palivový filtr je tam od loňského jara, nafta Shell V-Power Diesel. Je to 1.9 TDI PD 96 Kw. Díky.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
adi
Aktivista
Příspěvky: 2434
Registrován: 11 čer 2009, 19:02
Odpovědi: 0

Re: Nepravidelný studený start 1.9 TDI 96 Kw

Příspěvek od adi »

the_miracle píše:poslední dobou pozoruji, že když startuji studené auto, motor jde pár vteřin nepravidelně. Je cítit, že se auto trochu víc nepravidelně třese a je to i slyšet. Po chvíli to zmizí, nebo když ujedu kousek, tak se to taky hned chytí. Další starty už jsou v pohodě. Palivový filtr je tam od loňského jara, nafta Shell V-Power Diesel. Je to 1.9 TDI PD 96 Kw. Díky.
Jak na tom jsou zhavicky?
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 636
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

jako řekl bych standard, nepřipadá mi, že by to žhavilo déle. Startuje to napoprvé, není potřeba déle držet klíček, než dřív. Není to úplně na ťuknutí, ale max třeba 1-2 vteřiny.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To je sice možné, ale to není odpověď na otázku, která tu padla.

Jak jsou na tom žhavičky = není náhodou jedna (nebo dvě) nefunkční? Podle příznaků je na 99% jedna svíčka nefunkční. Ono to samozřejmě chytne, ale protože bezprostředně po startu jeden válec nepálí, jde to nějakou sekundu na tři hrnky - proto nepravidelný chod, brácho..... ;-)
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 636
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

No, to už zní lépe... Tohle dává smysl. Poznám to nějak na VAGu? Přesně takto bych totiž řekl, že se to projevuje. Že to prostě pár sekund neběží komplet na 4. Tam jsou normální svíčky a ještě žhavičky, nebo to je totéž? Případně jaké bys doporučoval? Nebo jen očistit? To auto mám už 6 let a cca 100 000 km a za tu dobu se na svíčky nesáhlo. Díky moc!
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Na VAGu nic nepoznáš. Vezmi žárovku, jeden konec dej na plus baterky, druhý na žhavicí svíčku. Pokud se žárovka rozsvítí, je svíčka v pořádku. Pokud svítit nebude, vyměnit.

Žhavicí svíčka je kolík s topným drátem. Pokud se přeruší (propálí), nepomůže jí nic. Jen výměna.

Pokud chceš vyměnit všechny, značka je úplně buřt. Já dávám BERU, klidně BOSCH, NGK, Brisk, Denso - je to jedno. Pokud bys chtěl měnit jen tu vadnou, doporučoval bych stejnou značku a typ, jako jsou ty ostatní v motoru.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Dymák
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Registrován: 01 bře 2016, 22:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dymák »

Taky je možnost, že ti padá nafta... PD si jí sice dotlačí podávacím čerpadlem, ale stejně to nechytne napoprvé čistě, bíle zahulí, zaškobrtá a pak se srovná
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 636
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Co s tím? Mám to řešit, když jinak problém není?
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Samozřejmě. Každý nepravidelný chod motoru, zejména studeného, dává klice na prdel. Navíc pokud je skutečně v háji žhavicí svíčka, pravděpodobně co nevidět odejde další.

Nicméně možná bych to řešil až před zimou, teď už to moc potřeba není.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 636
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Tak jsem mluvil s kámošem, co mi dělá složitější opravy, na které sám nestačím. Říkal mi, že žhavička by měla být vidět i na VAGu. Tak jsem to napíchl a tam objevil toto:

Obrázek

Může to být příčina? Jestli je to to čidlo za naftovým filtrem, tak jsem odpojil konektor a jeden z přívodních drátků má trochu horší izolaci, resp. je na jedné straně prodřená. Omotal jsem izolačkou, ale nic moc to není, bude to chtít něco lepšího. Chybu jsem vymazal a dva starty nenaskočila, tak se uvidí.

Jinak nejspíš to vypadá takto:
http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/0 ... 23345.html

Díky!
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Žhavičku na VAGu u PD 96kW neuvidíš už jen proto že tam máš 4 ,ale vedou k nim jen dva dráty, takže pokud by to řj motoru sledovala tak chybu by hlásila až by Ti odešly dvě žhavičky na jedné větvi.
Žhavičky na VAGu uvidíš až u novějších aut.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
DannyK
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 26 zář 2015, 09:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od DannyK »

Ak ti to pomoze kamaratovi nieco podbne robil pasat :) taktiez to bola 96kw verzia rano natocil nepravidelny chod mtora....s autom klepalo a dymilo....chyba bola v snimaci teploty paliva :)
Golf 4 66kw AGR EGR off
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 636
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Díky za info o informaci o žhavičkách. Jinak to čidlo bylo asi opravdu jen sporadické, protože jak předevčírem jízdní test, tak dnes ráno start za studena evidentně měří. Tady je log, kdyby na to někdo kouknul. Vzhledem k velikosti obrázku jen jako odkaz:

http://s13.postimg.org/ntagxrvd3/log_31_3_2016.jpg

Moc díky.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 636
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Svíčky vyměněny. Koupil jsem za super cenu tady:

http://www.cc-autodily.cz/svicka-zhavici

A dokonce ty původní byly úplně ty samé. Podle vzhledu to vypadalo, že nepálily dvě - říkal mechanik. Tak jsem je doma proměřil a přesně se trefil.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
miro123456789
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 25 srp 2013, 07:59
Odpovědi: 0
Bydliště: rim.sobota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od miro123456789 »

skús celý naftový systém vyčistiť s pro-tecom,,,http://www.webareal.sk/extraolej/eshop/ ... EAN-375-ml
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“