Stránka 1 z 4

Interval výměny oleje

Napsal: 26 srp 2007, 19:30
od Ladis001
Zajímalo by mě, zda se musí olej měnit pravidelně každý rok nebo tam může zůstat o něco déle (za rok od poslední výměny na oleji najeto 4500 tisíce) - je to motor TDi PD - výrobce udává výměnu po cca 15000.

Napsal: 26 srp 2007, 21:02
od Marek77
Výrobce udává 15.000 km nebo 1 rok - podle toho, co nastane dříve.

Odpověz si sám.....................

Napsal: 26 srp 2007, 21:11
od Ladis001
Marek77 píše:Výrobce udává 15.000 km nebo 1 rok - podle toho, co nastane dříve.

Odpověz si sám.....................
Jasný, ale zdá se mi trochu divný měnit olej po 4500km. To přestane mazat, zhoustne,...?

Napsal: 26 srp 2007, 21:14
od Marek77
Motorový olej stárne chemicky.
Váže na sebe vzdušnou vlhkost, čímž se zvyšuje procentuální obsah vody. Dále kyseliny a jiné chemické sajrajty, které jsou v oleji rozpuštěné (z paliva) olej chemicky znehodnocují. Olej prostě po roce nemá odpovídající chemické složení, je poškozeno množství potřebných aditiv a jeho činnost v motoru je nebezpečná. Použití takového oleje je riskantní a hrozí poškození motoru či jeho příslušenství.


Nemá smysl o tom diskutovat - je to prostě dáno výrobcem a uživatel to musí vzít na vědomí.


Promiň, ale neodpustím si soukromý názor: Pokud najezdíš ročně pouze takhle málo, nemáš si pořizovat diesela a už vůbec ne PD-čko.....

Napsal: 26 srp 2007, 21:56
od Ladis001
Marek77 píše:Motorový olej stárne chemicky.
Váže na sebe vzdušnou vlhkost, čímž se zvyšuje procentuální obsah vody. Dále kyseliny a jiné chemické sajrajty, které jsou v oleji rozpuštěné (z paliva) olej chemicky znehodnocují. Olej prostě po roce nemá odpovídající chemické složení, je poškozeno množství potřebných aditiv a jeho činnost v motoru je nebezpečná. Použití takového oleje je riskantní a hrozí poškození motoru či jeho příslušenství.


Nemá smysl o tom diskutovat - je to prostě dáno výrobcem a uživatel to musí vzít na vědomí.


Promiň, ale neodpustím si soukromý názor: Pokud najezdíš ročně pouze takhle málo, nemáš si pořizovat diesela a už vůbec ne PD-čko.....
Jasně že ho měním ročně. Pouze mě napadlo že je to trošku divný. P.S. dokud jsem jezdil denně do školy diesel se docela hodil (za rok skoro 25000) ale teď je jen na víkendy - přes týden proháním firemní :-))

Napsal: 26 srp 2007, 22:24
od Marek77
Není to divné, je to normální a je to správné.

Soukromně si dokonce myslím, že časový interval výměny je důležitější než interval kilometrový. Čím méně s motorem jezdíš, tím více olej chemicky stárne (bohužel...............).

Napsal: 27 srp 2007, 19:43
od Vecernicek
ve městech se interval zkracuje na polovinu, tudíž každých 7500km :? ne ?

Napsal: 27 srp 2007, 21:14
od Bugs.Bunny
Marek77 píše:Motorový olej stárne chemicky.
Váže na sebe vzdušnou vlhkost, čímž se zvyšuje procentuální obsah vody. Dále kyseliny a jiné chemické sajrajty, které jsou v oleji rozpuštěné (z paliva) olej chemicky znehodnocují. Olej prostě po roce nemá odpovídající chemické složení, je poškozeno množství potřebných aditiv a jeho činnost v motoru je nebezpečná. Použití takového oleje je riskantní a hrozí poškození motoru či jeho příslušenství.


Nemá smysl o tom diskutovat - je to prostě dáno výrobcem a uživatel to musí vzít na vědomí.


Promiň, ale neodpustím si soukromý názor: Pokud najezdíš ročně pouze takhle málo, nemáš si pořizovat diesela a už vůbec ne PD-čko.....
Promiň, ale neodpustím si soukromý názor: (noteeth) Píšeš jako školený dealer olejů. ;) Je jasné, že to nepíšou pro nic za nic, ale nemělo by se to nijak hrotit. + - 500 km, nebo dva měsíce ničemu neublíží,protože každé auto kilometry najede v úplně jiném rezimu,ale dodavatelé a výrobci olejů by přicházeli o mnoho peněz.

Napsal: 28 srp 2007, 10:22
od Marek77
Děkuji za poklonu - ale já skutečně jsem školený na oleje pro motory VW.

Máš pravdu - několik kilometrů navíc či nějaký ten týden přes roční limit asi nic nezkazí.
Ale my se tu bavíme o ujeté vzdálenosti 4500 km za rok. I kdyby "natahoval" pár kiláků nebo týdnů, stejně na tom nic nedohoní.....

Něco jiného by třeba bylo, kdybych najel za rok 13500 km. To si klidně ten olej ještě měsíc v motoru nechám a dojedu si svůj obvyklý patnáctitisícový interval, abych v tom neměl bordel.

Napsal: 28 srp 2007, 10:48
od Bugs.Bunny
No možná jsem to ani jako poklonu nemyslel.Já sice měním olej po 10tkm, ale sleduji jak kamarád mění obyčejný olej 10W40 po 30 až 40tkm a jeho passat B5 AFN má najeto 500000km. Nemá s ním žádné problémy které by " prodloužené intervaly " mohly způsobovat. Ani máhodou nechci tvrdit,že je to správné,ale jen to potvzuje to, že motory TDi toho snesou hodně a přehnaně dodržovat výměny oleje se nemusí. :)

Napsal: 28 srp 2007, 11:11
od Marek77
Odborníci tvrdí, že olej v dieselových motorech stárnou pomaleji než u zážehových motorů. A pokud se "správně" jezdí (to znamená pokud možno dlouhé cesty), stává se často, že olej po ujetí 15.000 km je pouze plný sazí, ale jinak mu "nic" není.

Napsal: 28 srp 2007, 11:28
od mysacek
Marek77 píše:Odborníci tvrdí, že olej v dieselových motorech stárnou pomaleji než u zážehových motorů. A pokud se "správně" jezdí (to znamená pokud možno dlouhé cesty), stává se často, že olej po ujetí 15.000 km je pouze plný sazí, ale jinak mu "nic" není.
jj, takže přecedit a nalejt do nádrže (noteeth) , ale to jsem v jiné sekci (LOL)

Napsal: 28 srp 2007, 16:27
od mnuapel
Marek77 píše:Motorový olej stárne chemicky.
Váže na sebe vzdušnou vlhkost, čímž se zvyšuje procentuální obsah vody. Dále kyseliny a jiné chemické sajrajty, které jsou v oleji rozpuštěné (z paliva) olej chemicky znehodnocují. Olej prostě po roce nemá odpovídající chemické složení, je poškozeno množství potřebných aditiv a jeho činnost v motoru je nebezpečná. Použití takového oleje je riskantní a hrozí poškození motoru či jeho příslušenství.


Nemá smysl o tom diskutovat - je to prostě dáno výrobcem a uživatel to musí vzít na vědomí.


Promiň, ale neodpustím si soukromý názor: Pokud najezdíš ročně pouze takhle málo, nemáš si pořizovat diesela a už vůbec ne PD-čko.....

Napsal: 28 srp 2007, 16:33
od mnuapel
Marek77 píše:Motorový olej stárne chemicky.
Váže na sebe vzdušnou vlhkost, čímž se zvyšuje procentuální obsah vody. Dále kyseliny a jiné chemické sajrajty, které jsou v oleji rozpuštěné (z paliva) olej chemicky znehodnocují. Olej prostě po roce nemá odpovídající chemické složení, je poškozeno množství potřebných aditiv a jeho činnost v motoru je nebezpečná. Použití takového oleje je riskantní a hrozí poškození motoru či jeho příslušenství.


Nemá smysl o tom diskutovat - je to prostě dáno výrobcem a uživatel to musí vzít na vědomí.


Promiň, ale neodpustím si soukromý názor: Pokud najezdíš ročně pouze takhle málo, nemáš si pořizovat diesela a už vůbec ne PD-čko.....
Tak sorry, ale take sprostosti moze pisat naozaj len diler olejov.

Zivotnost oleja je daleko vyssia ako 1 rok, z vlhkostou to vobec nie je take kriticke a chemicke zlozenie sa meni hlavne pri pretazovani oleja (teplotonom namahani pri jazde na dialnici atd.)
Ked clovek najazi 4500 rocne vymena oleja je raz za tri roky - to ze vyrobca hovori inak, nekomentujem.

Napsal: 28 srp 2007, 19:03
od Ladis001
Abych řekl pravdu, tak fakt ted nevím. Měnit teď když to je rok nebot počka do ledna a měnit před stk+emisema.