Stránka 1 z 1

audi a4 1,9 TDI 81Kw po startu zvysene otacky

Napsal: 27 srp 2007, 11:30
od pytlik
Nema s tim nekdo nejakou zkusenost?Uz nevim co s tim menil jsem pocitac,cidla teplotni,vrsek cerpadla nic nepomaha-byl jsem uz po treti napichly na poci tentokrat v servisu a oni si mysli,ze to je cerpadlo.Zavada--po startu otacky 1200 a po chvilce jizdy spadnou na 900 behem jizdy nekolikrat se zvednou pri neutralu z kopce a pak zase spadnou.

Napsal: 27 srp 2007, 12:10
od Marek77
Mně to na AFN dělá taky, ale skutečně jen výjimečně.

Mluvil jsem s klukama, co dělají diagnostiku a říkali, že je to proto, že motor v tu chvíli má málo proudu z altíku a jednotka si zvýší otáčky, aby altík začal dobíjet víc proudu. Mně to ale dělá opravdu jen málokdy, protože mám 120A alternátor. Ale párkrát to udělalo - většinou když je motor úplně studený, žhaví a po startu ještě dožhavuje, k tomu mám puštěné ohřevy sedadel, bufík a třeba výhřev skla vepředu (to bere přes 50A).


Mimochodem - vyřazovat z kopce do neutrálu je nesmysl a není to správný počin !!!

Re: audi a4 1,9 TDI 81Kw po startu zvysene otacky

Napsal: 27 srp 2007, 18:48
od Huml
pytlik píše:Nema s tim nekdo nejakou zkusenost?Uz nevim co s tim menil jsem pocitac,cidla teplotni,vrsek cerpadla nic nepomaha-byl jsem uz po treti napichly na poci tentokrat v servisu a oni si mysli,ze to je cerpadlo.Zavada--po startu otacky 1200 a po chvilce jizdy spadnou na 900 behem jizdy nekolikrat se zvednou pri neutralu z kopce a pak zase spadnou.
jak seš na tom s výkonem? toto to často dělá, když je špatnej nebo "zasranej " chcípák na čerpadle a nebo vadný čidlo teploty, ale to by si poznal, že to žhaví dlouho i při těchto teplotách, způsobuje to i zvedání těch otáček na volnoběh

Napsal: 28 srp 2007, 20:54
od pytlik
Dnes jsem tam namontoval jine cerpadlo z vrakarny a dela to neustale.Mimochodem jsou na motoru jine cidla i jiny pocitac.Ale mozna ze kdyby spatne daval altik napeti -hlasilo by to jednotce pridani otacek,to by ale musela prosvitat kontrolka dobijeni.Tak nevim....Ale zitra zkusim..

Napsal: 28 srp 2007, 21:07
od Marek77
Altík nemusí nutně dávat špatně, ale dává v danou chvíli málo. To není závada, ale normální jev. Alternátor máš velmi pravděpodobně v pořádku.

Počítej: při studeném startu motor běží na dožhavení (to znamená, že po nastartování motoru žhavicí svíčky ještě nějakou dobu žhaví - kvůli lepším emisím a kulatějšímu chodu studené mašiny (30-35 Ampér)), k tomu si pustíš vyhřívání oken, sedadel a zrcátek (v součtu minimálně 20-25 Ampér), rádio (2-5 Ampér), ventilátor (5 Ampér) a světla (15-20 Ampér). Odběr je dejme tomu 60-90 Ampér. Ale alternátor v tu chvíli při volnoběžných otáčkách tolik proudu prostě nedá. Proto si motor zvýší otáčky, aby alternátor v důsledku vyšších otáček byl schopen tento proudový deficit dohnat.

To není špatně ..................... Nevím, proč to řešíš.

Napsal: 28 srp 2007, 21:18
od Huml
pytlik píše:Dnes jsem tam namontoval jine cerpadlo z vrakarny a dela to neustale.Mimochodem jsou na motoru jine cidla i jiny pocitac.Ale mozna ze kdyby spatne daval altik napeti -hlasilo by to jednotce pridani otacek,to by ale musela prosvitat kontrolka dobijeni.Tak nevim....Ale zitra zkusim..
a na VAGu to nic nehlásí? jiný problémy krom těch otáček s tím nejsou?

Napsal: 28 srp 2007, 21:35
od pytlik
Na wagu mi hlasi teplotni cidlo,regulace soupatka,ventil tlaku na turbu,Agr ventil,snimac zdvihu jehly,ventil pocatku vstriku.No proste vsechny zastrcky jsem mel venku tak mi je to nahlasilo jinak nic vic.! Jinak to jede normalne taha dobre a dobre startuje pouze ty vyssi otacky.

Napsal: 28 srp 2007, 21:42
od Marek77
Za sebe můžu říct, že mi to chování přijde úplně normální a nevidím na tom žádnou závadu. Neřešil bych to...

Napsal: 28 srp 2007, 21:46
od Huml
já mám na mysli nějakou závadu, která tam pravděpodobně byla a nebo je v souvislosti s těma otáčkama a ne, že při zaplým klíčku zkoušíš hledat závadu stylem pokus-omyl, asi bych to vymazal a pak to zkoušel jestli se něco neobjeví. Takhle se to pak blbě hledá

Napsal: 28 srp 2007, 22:09
od pytlik
Mel jsem ho 3krat napichly a zatim nic jineho kdyz to vymazu a zase napichnu nic tam nebude.Myslim ze snimac pedalu ale nejsem si jisty prej nejsou poruchovy.

Napsal: 31 srp 2007, 21:53
od pytlik
Tak uz je to vyreseny vsechny casti jsem vymenil-cerpadlo,pocitac,cidla,vahu,snimac otacek,snimac polohy jehly,kabelaz jsem drat po dratu prozkousel a ve finale jsem na to prisel----byl vadny snimac polohy pedalu!Tak pro ostatni kdyby se s tim nekdo setkal tzn.zvysene otacky po startu na VW tak je to snimac pedalu!!!!

Napsal: 31 srp 2007, 22:23
od Marek77
pytlik píše:Tak uz je to vyreseny vsechny casti jsem vymenil-cerpadlo,pocitac,cidla,vahu,snimac otacek,snimac polohy jehly,kabelaz jsem drat po dratu prozkousel a ve finale jsem na to prisel----byl vadny snimac polohy pedalu!Tak pro ostatni kdyby se s tim nekdo setkal tzn.zvysene otacky po startu na VW tak je to snimac pedalu!!!!

To ale musela blikat kontrolka žhavení !!!

Napsal: 09 zář 2007, 11:51
od pytlik
Kontrolka zhaveni neblikala.Dal jsem jine cerpadlo tim to neni-konecne jsem na to prisel bylo to tim snimacem pedalu ale vyskytl se maly problem.Ted pri zahrati na 90stupnu motor jeko by vynechaval.jinak jede zase perfektne pri vysich otackach.Myslim si ze je treba nastavit davka na vagu ale nevim presne...A nebo je tu jeste moznost dat zpet puvodni cerpadlo to je varianta,ktera je spise realna.

Napsal: 09 zář 2007, 13:40
od Mára.
Mam O1,motor ASZ a stejný problem,dá-li se to za problém považovat.Občas,velice zřídka si to prostě "samo přidá."Tak nevím,jestli to mám řešit?

Napsal: 01 říj 2007, 19:49
od pytlik
Me se zvysovali otacky a zacalo to delat pozvolna az se to dostalo na hranici 1200 a bylo to tim ovladanim pedalu,ale na to jsem prisel pri jizde kdy jsem vyradil a za jizdy se dival na otackomer,kdyz spadly otacky a po opetovnem seslapnuti pedalu a ubranim uz jsem tam mel zase 1200..