Stránka 1 z 3
Start naftového motoru přídavným vstřikováním paliva
Napsal: 29 dub 2016, 21:29
od mistrkutil
Zdravím všechny nadšence naftových motorů, tunery a ladiče.
Vzhledem k dlouhodobému problému se startem motoru PD 74 kw, jsem se rozhodl namontovat přídavné zařízení v podobě nádobky s wdsprejem nebo jiným olejem, vstřikovaným do sání, vozím pro tyto případy vždy něco sebou aby to bylo po ruce, jenže jsem narazil na problém že se komerčně nedá sehnat nic co by se dalo ovládat tlačítkem z místa řidiče, ono jako vždy jednou za čas se stane že motor ne a ne chytit a zrovna v nejméně vhodnou chvíli, tak buď musím počkat až mě někdo roztáhne nebo sundat hadici ze sání a stříknout olej jenže to už jsou potřeba 2 jeden startuje a jeden stříká. Proto chci řešit ovládání stříknutí paliva do sání z místa řidiče jenže jsem na netu nic podobného nenašel.
Díky za každou použitelnou radu.

[/b]
Napsal: 29 dub 2016, 21:54
od UchoTD
nieje jednoduchšie opravit to?
Napsal: 29 dub 2016, 22:07
od toefuk
chod do toho, drzim prsty,dobry napad!
Napsal: 29 dub 2016, 22:11
od mistrkutil
Pro UchoTD
To jsem přesně čekal kdo se první ozve, pokud se na to cítíš tak ti to klidně přivezu , a poslední co tě napadne bude vyměnit nový motor, jednak nejspolehlivější a nejlevnějšívarianta , motor se dá koupit okolo 7000,- + práce za to nekoupíš v náhradních dílech na tento motor nic, už se s tím trápím 3 roky a zatím na závadu natož na odstranění nikdo nepřišel. motor chytne skoro vždycky na otočení, pouze pokud se jede malá vzdálenost že se motor ani neohřeje tzv. popojíždění, tak už sám nenaskočí, to jsem to měl na kabelech ze starteru s kouřilo dobrých 15 minut neustálého startování a nic, jedině na lano chytne postupně na všechny válce po 10 metrech, nebo fouknout do sání a pak už zase jede normálně. někdy to jezdí 3 měsíce bez problémů někdy zlobí i 3x za den, to mi to stříknutí do sání vyjde levněji než celý motor a spousta zaručených způsobů jak to opravit. S autem jezdí hlavně manželka tak max 2 x měsíčně a už jsem pro ni párkrát musel přijet to roztáhnout, takže už delší dobu odmítá sama s tím někam jezdit, i z toho důvodu potřebuji mít v záloze způsob jak to snadno nastartovat. Než se najde odvážlivec co se bude cítit na to to opravit

Napsal: 29 dub 2016, 22:19
od toefuk
starter
Napsal: 29 dub 2016, 22:21
od UchoTD
Spravit soft a mohlo by to fungovat.
Napsal: 29 dub 2016, 22:38
od mistrkutil
S tou úpravou softu se pár mechaniků taky shodlo ale je to 50/50 a na zkoušku to nikdo neudělá jestli je to opravdu tím, na tom motoru už se měnilo skoro všechno, zůstal původní je snímač polohy vačky + kliky ,původní hlava a původní soft, měněny vstřiky byly změny v chování motoru, měněno kabelové vedení ke vstřikům ubylo chybové hlášení regulační mez překročena, podtlakové vedení včetně ventilů žádná změna, turbo, egr, podávací čerpadlo na hlavě kvůli uvolněnému náustku k posilovači, váha vzduchu měněna pořád hlásí vadná váha vzduchu. svítí kontrolka motoru, emise do dílny a občas svítila kontrolka esp, po výměně vstřiků přestala. měněny teplotní čidla žádná změna. padání nafty také vyloučeno. už nemám ani chuť se v tom šťourat, pro mě nejjednodušší šoupnout na sání sprej, a až motor klekne vyměnit celé auto.

Re: Start naftového motoru přídavným vstřikováním paliva
Napsal: 30 dub 2016, 06:10
od Mad_Boxs
mistrkutil píše:Zdravím všechny nadšence naftových motorů, tunery a ladiče.
Vzhledem k dlouhodobému problému se startem motoru PD 74 kw, jsem se rozhodl namontovat přídavné zařízení v podobě nádobky s wdsprejem nebo jiným olejem, vstřikovaným do sání, vozím pro tyto případy vždy něco sebou aby to bylo po ruce, jenže jsem narazil na problém že se komerčně nedá sehnat nic co by se dalo ovládat tlačítkem z místa řidiče, ono jako vždy jednou za čas se stane že motor ne a ne chytit a zrovna v nejméně vhodnou chvíli, tak buď musím počkat až mě někdo roztáhne nebo sundat hadici ze sání a stříknout olej jenže to už jsou potřeba 2 jeden startuje a jeden stříká. Proto chci řešit ovládání stříknutí paliva do sání z místa řidiče jenže jsem na netu nic podobného nenašel.
Díky za každou použitelnou radu.

[/b]
http://www.sbazar.cz/lenkaxvlckova/deta ... napr-praga
Re: Start naftového motoru přídavným vstřikováním paliva
Napsal: 30 dub 2016, 06:21
od slovacek.milos
[quote="mistrkutil"]na problém že se komerčně nedá sehnat nic co by se dalo ovládat tlačítkem z místa řidiče,
sehnat se toho dá

třeba japonci mají nádobky na ostřikovače v zadních dveřích i s motorkem, šikovné malé ifuzní jehlou napíchneš do filtrboxu tlačítkem tam stříkneš technický benzín počkáš až se odpaří a zapálnou směs nasaješ a jedeš,
do hadičky musíš dát spětný ventil najdeš ho
https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q= ... VDi6YxeUTw
někdy těch ventilů musícš dát víc aby ti podtlak nevysával nádobku
systém pak musíš doladit podle zkušeností, ted to mám na benzínovém čtyřtaktu za boha nešel vyladit automatický sitič, v znimě zabzučí ostřikovač chvilku počkám až se benál odpaří dávám tam techničák a drb a jedu
Napsal: 30 dub 2016, 06:41
od favo
Co takhle předělat elektrický osvěžovač vzduchu třeba od Briese nebo Air Wick.
Je v tom taky sprej a ovládání mívají i na tlačítko.
Minimálně ta mechanika by Ti mohla stačit.
Jako příklad:
http://www.greli.cz/Drogerie-a-hygiena/ ... u-AIR-WICK
Napsal: 30 dub 2016, 07:24
od UchoTD
Daj urobit soft,stoji to co ja viem kolko u vas,1500kč a je po probleme.
Napsal: 30 dub 2016, 10:14
od alni
ak som správne pochopil, tak už ťa to nebaví, chceš čo najjednoduchšie riešenie, proste len nech to ide a bez dalších investícií..
napr. tenkú hadičku(2-3mm) natiahnúť dovnútra a keď treba vpichneš do nej napr. čistič na brzdy(len sa nepodpál..)
potom to niekto vyfotí a dá sem:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=28486 s poznámkou že odkial tí ludia chodia na takéto nápady

Napsal: 30 dub 2016, 18:15
od frantisek28
Ostrekovac zo zigulika

, teda este su gumenu pumpicku co tam byvala

Napsal: 02 kvě 2016, 07:56
od mistrkutil
Ahoj
díky všem za rady, ostřikovače a jehla budou asi jasná volba, jinak co rada to samá pecka, hlavně co je s tím legrace okolo. Posledně jsem se pobavil když jsem si nechal měnit venkovni manžety na kloubech, ráno to krásně chytlo dojedu do servisu, předám klíče, chlapci auto taky natočili, udělali požadované úkony a po obědě telefon, auto máte opravený akorát to nemůžeme nastartovat, nevíte náhodou co by stím mohlo být už jsme vyzkoušeli všechno možné a je to teď na nabíječce, smíchy jsem málem spadnul ze židle, trošku jsem je napínal říkám to není možný vůbec nemám tušení co by stím mohlo být, když to roztáhnu tak to pokaždý chytne, zrovna minulý týden jsme to 2x roztahovali, pak jsem přidal pestrý výklad co už se na tom všechno měnilo a na konec jsem se zeptal jestli by se nechtěli do vyřešení záhady pustit, jediné co jsem se dozvěděl že je to ježek v kleci.
Druhý den mi volali že se jim to podařilo nastartovat akorát už mi raději neřekli jak, když jsem do toho sednul tak se to 2 minuty neustálého startování klepalo na 2 válce a pak to chytlo, po všeobecné úlevě a gratulacích že se to povedlo, hlavně že to auto mohlo opustit servis aby tam náhodou nezůstalo trošku dýl.

, to mi připomělo že už mám v jiném servise transportera na opravu nebo výměnu převodovky už rok a 7 měsíců, poprvé když se měnila převodovka tak jim z legrace říkám nespěchám na to to bylo v říjnu hlavně když s tím stihnu zajet na technickou která mi končila v prosinci, vyzvednul jsem si to opravené v lednu, udělal technickou ještě asi 3 dny jezdil a 2.3.2015 vrátil protože se z převodovky ozvaly 2 rány a vytekl olej. Dodnes auto stojí v servisu protože v listopadu 2015 se k tomu dostali že měli hodně práce přede mnou, diagnostika, nejde to opravit, tak tam auto spokojeně odpočívá dodnes.

Napsal: 02 kvě 2016, 08:20
od jofa
Hmm roztahovat takyto motor na lane to chce gule

ale tak ked sa javi startovanim ako pises tak je to uz asi zajedno.ale take napady co tu citam
