Stránka 1 z 1

ventil n75

Napsal: 23 kvě 2016, 07:12
od spar
Ahoj,tak jsem si nechal vycistit turbo od Andreho a auto nejede tak,jak jelo predtim.Je nachipovane.A vymenili jsme i regulacni banku.A problem je takovy,ze auto netaha od spodu,ale opet az od 2 tis.ot.A to tak,ze nedosahlo rychlosti ani 150 km.A jeste bylo citit jakoby me nekdo obcas trochu chytil za prdel.Tak jsem vymenil chcipaci ventil za n75,zlepsilo se to o to,ze to ma lepsi zatah od 2500 ot.Ale brutalne stoupla spotreba asi o 1,5 litru.Dnes objedavam novy ventil n75 ale bude to tim? A dalsi vec,na volnobeh mi to ukazuje spotrebu nekdy 3,1 nekdy 7,4..5,5 atd? A posledni vec,budik na teplotu vody mi normalne ukazoval teplotu,nekdy teda sama klesala,pak stoupala,cidlo mam koupene,ale po tom,co mi vylitla adice nad coolerem,uz rucicka neukazuje nic,muze to s tim souviset? Jedna se o octavii I 1.9 tdi 2000 asv

Napsal: 23 kvě 2016, 07:40
od jofa
Cidlo moze sposobovat vyssiu spotrebu ale tak max o o,5l nie o 7l...na volnobeh je spotreba cca 0,5-0,7l,nie viac.skus napojit na vag,inak je to vabank....

Napsal: 23 kvě 2016, 14:04
od spar
No,ale to mi bohuzel neodpovida na me otazky.Ted jsem udelal reset prumerne spotreby a neukazala se ani aktualni...jen carkyA kdyz se rozjedu a zastavim,je aktualni na neutral 6,4.

Napsal: 25 kvě 2016, 06:54
od spar
Nikdo nevi???

Napsal: 25 kvě 2016, 08:19
od roman1648
co nějakej diag aspoň ? co chceš za radu od stolu?
každopádně si myslím že to haprování spotřeby na volnoběh nemá s turbem moc společného?

Napsal: 25 kvě 2016, 09:52
od slovacek.milos
spar píše:Nikdo nevi???
to máš fakt blbé že něcvo čistíš a měníš a při tom nevíš, kolik je aktuální požadavek na turbo a kolik tlačilo před a po čistění nebo před a po výměně ten jsi jen zamíchal karty a si z toho cyp,

Napsal: 25 kvě 2016, 09:54
od slovacek.milos
dej to turbo napřímo podtlak bez N75 a napiš jak to jede

Re: ventil n75

Napsal: 25 kvě 2016, 12:18
od prka
spar píše:Ahoj,tak jsem si nechal vycistit turbo od Andreho a auto nejede tak,jak jelo predtim.Je nachipovane.A vymenili jsme i regulacni banku.A problem je takovy,ze auto netaha od spodu,ale opet az od 2 tis.ot.A to tak,ze nedosahlo rychlosti ani 150 km.A jeste bylo citit jakoby me nekdo obcas trochu chytil za prdel.Tak jsem vymenil chcipaci ventil za n75,zlepsilo se to o to,ze to ma lepsi zatah od 2500 ot.Ale brutalne stoupla spotreba asi o 1,5 litru.Dnes objedavam novy ventil n75 ale bude to tim? A dalsi vec,na volnobeh mi to ukazuje spotrebu nekdy 3,1 nekdy 7,4..5,5 atd? A posledni vec,budik na teplotu vody mi normalne ukazoval teplotu,nekdy teda sama klesala,pak stoupala,cidlo mam koupene,ale po tom,co mi vylitla adice nad coolerem,uz rucicka neukazuje nic,muze to s tim souviset? Jedna se o octavii I 1.9 tdi 2000 asv
Když čtu ten Tvůj příspěvek, tak si myslím, že to s Tebou nebude lehké. Nedostatečně se vyjadřuješ a pak žádáš odbornou radu. Proč jsi nechal čistit turbo? Je turbo po vyčištění i podložené? Byl čip již před čištěním turba nebo až potom? Zvýšení spotřeby jsi zjišťoval podle pal. počítače nebo je vyšší skutečná spotřeba ?
Jak tady správně uvádějí kolegové, bez objektivních záznamů za stejných podmínek před "opravou" a po ní se dá těžko zjišťovat důvod, proč to nejede tak dobře.
Vezměme to po pořádku:
1. Jestliže vozidlo nebylo schopno jet rychleji než 150 km/h po rovině, tak to nemá na svědomí nová "baňka". Ta ovlivňuje jen optimální akceleraci. Vyloučíme-li špatně nastavené rozvody /nic o práci na nich nepíšeš/, může být důvodem buď špatná váha vzduchu /ŘJ dostává informaci o nedostatečném množství vzduchu a proto vstřikuje méně paliva/ nebo váha udává správné množství, ale vzduch uniká nějakou netěsností v úseku od dmychadla až po motor /čerpadlo pak vstřikuje množství paliva odpovídající "váze", ale protože se všechen vzduch nedostane do motoru je směs příliš bohatá, spotřeba vyšší a motor nemá dostatečný výkon/.
2. Pleteš si "chcípací" ventil s elm. ventilem pro zpětné vedení výfukových plynů N-18. Tento ventil N-18 má stejnou konstrukci jako N-75. Pokud bude některý z těchto ventilů ovládat "baňku" a nedovolí, aby motor padnul do nouzáku, tak by vozidlo mělo dosáhnout na rovině podstatně větší rychlost než 150 km/h. Také nemůže způsobit rapidní nárůst spotřeby. Tím chci říci, že nový ventil N-75 objednáváš zbytečně.
3. Co se týká pal. počítače, tak záleží na tom jakou máš verzi. Starší ukazovali po zastavení na volnoběhu spotřebu v litrech na 100 km /a to různě velikou/. Novější ukazují spotřebu na volnoběhu asi 0,5-0,7 litru za hodinu.
Dle tvého vyjádření "Ted jsem udelal reset prumerne spotreby a neukazala se ani aktualni...jen carkyA kdyz se rozjedu a zastavim,je aktualni na neutral 6,4." se dá usuzovat, že jsi na hodině fyziky nebyl moc pozorný. Jinak by jsi věděl, že není-li známa rychlost /ta je při stání nulová/, nelze vypočítat průměrnou spotřebu na 100 km.
4. Ukazatel teploty ukazuje ve většině případů nižší nebo "žádnou" teplotu i když je skutečná teplota motoru např. 90°C proto, že odpor čidla pro ukazatel teploty je větší než má být /nedokonalý, zoxidovaný, přerušený kontakt/. Nemá to souvislost s "vylítnutím" hadice nad "coolerem". To "vylítnutí" ukazuje na něco jiného, což je každému asi jasné.

Napsal: 25 kvě 2016, 14:40
od spar
Turbo jsem nechal cistit,jelikoz bylo zatuhle naklapeni lopatek a banka zarezla.Turbo po vycisteni podlozene neni a chip byl uz pred cistenim.Tu vysokou spotrebu jsem menil podle palubniho pocitace a zaroven s tim meril tak,ze jsem natankoval plnou a ujel 100 km a vzdy se to shodovalo.rozdil cca 3 dcl.Rozvody byly delane a dle znameho se maji delat podle pravitka.a z pomoci i vagu predvstrik.nic z toho mi ten clovek,co delal rozvody nedelal.po vymene ventilu motor jede vice jak 150 km/hod.Ale presne nevim,jestli n75 je levy nebo pravy.jde o to,ze aktualni pri zastaveni je 6,7 a hned skoci na 0 a pak zase 6,7 a takhle furt skace.

Napsal: 25 kvě 2016, 17:08
od prka
No vidíš. To jsou již o něco lepší informace. Takhle jsi se měl vyjádřit hned a my bychom Ti napsali, že zvýšená spotřeba a nízká dosažená max. rychlost může být způsobena také i špatně nastavenými rozvody.
Co se týká palubního počítače, tak jsem Ti psal, že starší verze ukazuje na voln. v litrech na 100 km a různě velikou, ta novější v litrech za hodinu.Ty však ani podruhé nenapíšeš v jakých jednotkách Ti to na voln. ukazuje, aby bylo možno zjistit, kterou verzi máš.
Ventil N-75 je ten, od kterého vede jedna z hadiček k "baňce" turba /je blíže k vzduchovému filtru/. Ventil N-18 je ten, od kterého vede jedna z hadiček k EGR ventilu. "Chcípací" ventil je ten malý, který je připevněn na sacim potrubí a vede od něj hadička k podtlakovému ovládání klapky.

Napsal: 25 kvě 2016, 19:27
od PETRJELINEK
skusil bych povolit štelverk na čerpadle a přituknout ho směrem k rozvodum až motor začne zakopávat tak o destinku spátky a kouknout na spotřebu už jsem to řešil víckrát a vždy ok

Napsal: 25 kvě 2016, 20:10
od prka
Já bych zásah do čerpadla nedoporučoval. Posunutím nastavovače množství paliva N-146 směrem k rozvodům sice spotřeba podle palubního počítače klesne, ale skutečná ještě stoupne. Maximálně může být špatně nastavený předvstřik. Ten však bude ve velké míře kompenzován ventilem počátku vstřiku N-108. Ať si raději pořádně překontroluje rozvody a těsnost sacího traktu a pak sem může hodit LOG max. akcelerace na rovine se zařazenou čtyřkou od 1500 do 3500 ot. a při tom zaznamenávat skupiny 1,3,11. Před vypnutím záznamu to ještě nechá běžet minutku na volnoběhu s vypnutými el. spotřebiči, aby bylo vidět volnoběžnou dávku. My mu pak můžeme k tomu říci více.

Napsal: 25 kvě 2016, 22:27
od Biimbo
a nemáš tam jen špatný ten zpětný černobílý ventilek na podtlakový hadičce ? Čím starší ty šelmy jsou, tím víc jich měním nebo úplně kuchám ven,protože málokdo akceptuje cenu 300 kč za takovou malou plastovou součástku.