Stránka 1 z 1

slabsia kompresia za tepla-tdi pd arl

Napsal: 26 čer 2016, 18:45
od eazy20
motor mal slabsiu kompresiu,meral som to stale za tepla a kompresia bola okolo 22barov, motor isiel uplne normalne,starty vo velkych mrazoch na brnk,zvyklo ale zadymit po starte,a taktiez viac podymovalo v nizkych otackach,taky sivy dym..Tak sa motor rozobral,menili sa kruzky, i ked valce boli ako z vyroby,ziadna znamka opotrebenia,hlava dostala novu vacku KS a nove zdvihatka, hlava sa dala zarovnat a ventily sa zabrusili s pastou. Vsetko sa robilo s novymi srubami,vsetko sa vycistilo atd, po poskladani pred prvym startom boli tlaky cca 30barov, motor krasne nastartoval,prvych 2000km som tomu vobec nenakladal,otacky max do 2500 atd,po 2000km boli tlaky za tepla 30-31barov, za studena som nemeral...Po dlhsej trase cca 900km som pocitovo pozoroval,ze auto nejak zlenivelo od spodu a podymuje ako predtym, zmeral som tlaky za studena, boli cca 30barov, potom som motor zohrial a zmeral som znovu,vyslo 20-21barov. Motor stale jazdi a startuje na brnk,nezerie to olej. Co sa mohlo pokazit podla vas? Meralo sa s profi pristrojom a stale bola baterka na nabijacke.

motor je arl s bxe hlavou,ktora ma arl ventily

Napsal: 27 čer 2016, 10:13
od TDI tech
V prvom rade by som vylucil chybu merania, t.j. zmeral to este raz, ale s uplne inym tlakomerom, aby sa vylucila chyba pristroja. Ak to bude rovnake, tak potom strikackov vstreklni dnu do meraneho valca olej asi tak 6 ml a pockaj cca. 2 az 3 min. a opatovne zmeraj tlak. Ak sa tlak podstatne zvacsi netesnia kruzky. Ked sa nezvacsi, alebo sa zvacsi len minimalne netesnia ventily.

Napsal: 27 čer 2016, 10:48
od jericho-3
Chtělo by to také zjistit, zda za tepla jsou hydra "uvolněná" , zda nejsou "delší ventily" nebo hydra, která tam nepatří..Možná by stálo zato, vyndat žhavky , dát píst do Hů na pálení ,a pustit tam tlak vzduchu /zablokovat kliku/ a poslouchat, kam utíká...

Napsal: 28 čer 2016, 19:02
od Rsx18
Nebude to kvoli tomuto:

Před časem napsal Holz-tdi:

Staré motory mají tlustší hlavy ventilů a vybrání v pístech je hlubší, u novějších motorů jsou o 0,5mm slabší hlavy a vybrání v pístech je taky nižší. když dáš starou hlavu na nový motor, budou písty mlátit do ventilů, obráceně bude nižší komprese

Napsal: 29 čer 2016, 11:40
od jericho-3
A proč tedy to má zastudena má vyšší tlaky? Je to takové obrácené...místo aby tlaky stoupaly klesají..Asi v tom bude nějaký takovýhle problém, místo čistokrevného motoru to bude patrně oříšek - haf, haf... :)

Napsal: 10 črc 2016, 14:40
od eazy20
Rsx18 píše:Nebude to kvoli tomuto:

Před časem napsal Holz-tdi:

Staré motory mají tlustší hlavy ventilů a vybrání v pístech je hlubší, u novějších motorů jsou o 0,5mm slabší hlavy a vybrání v pístech je taky nižší. když dáš starou hlavu na nový motor, budou písty mlátit do ventilů, obráceně bude nižší komprese
o tomto viem,preto sa dali ventily ARL, hlava je rovnaka, ma aj rovnake cislo dielu, ale ventily su rozdielne u ARL a u BXE napr.. toto mi je cudne,ze preco to je obratene,ale to asi po cca.3000km po tej generalke

Napsal: 10 črc 2016, 15:03
od jericho-3
A jaký je mezi nimi rozdíl?Mají jinou délku nebo průměr talířku? Kde braly ventily po zabroušení?

Napsal: 10 črc 2016, 15:10
od eazy20
ventily maju inu dlzku a BXE,BLS,BLT atd tie novsie maju ventily viac zapustene v hlave, ARL a starsie motory maju menej zapustene ventily