Stránka 1 z 2
OT:TDI PD 96kW
Napsal: 07 zář 2007, 07:57
od gsxrm
chci se zeptat kdo z vas ma pdcko a jezdi s nim na olej?a jak to funguje diky!
Napsal: 08 zář 2007, 22:03
od gsxrm
mno tak to vypada ze pd na ro asi nikdo nema tak jsem to vyzkousel a ono to jede dal jsem to 6:4 prekatroval pres puncochu a ucpal filtr
Napsal: 08 zář 2007, 22:27
od Golďák
gsxrm píše:mno tak to vypada ze pd na ro asi nikdo nema tak jsem to vyzkousel a ono to jede dal jsem to 6:4 prekatroval pres puncochu a ucpal filtr
No CR 1:1 bes problémůůů čistá vylisová řepka
Napsal: 08 zář 2007, 22:35
od gsxrm
cista asi jo ja chci ale humus z fritaku a to se musi asi deobre filtrovat jak tak koukam jen jsem zvedav ty km co to vydrzi
Napsal: 02 říj 2007, 14:55
od Kuba
S 96 kW PD čili čerpadlo-tryska v tomhle počasí (září-říjen) vpohodě do 40ti % rostlináče. V létě sem dával i 50 % oleje . Důležitý je naftu s olejem rozmíchat ( roztřepat ) v kanystru apod. ještě před nalitim do nádrže. Vzdor doporučení zkušenějších sem lil zpočátku olej přímo do nádrže a pak dolil naftou ale špatně se to promíchávalo a ucpal se mi palivovej filtr. Při studenym startu někdy trošku zakouří, ale neni to strašný. PD má tu výhodu, že palivo protéká kanálky v hlavě válců a krásně se ohřívá - klidně si za chodu motoru sáhnětě na zpětnou větěv nafty, co jde zas do nádrže - krásně horký - u VW je tam dokonce teplotní čidlo. Přesto to není perfektní a dlouhodobě by to chtělo ještě předehřev PŘED filtrem a silnější trubky + ev. přídavný čerpadlo. Pro vyšší poměry oleje i u PDčka pak 2 nádržovej system. Sice německá firma WOLF předělává PDčka na JEDNONÁDRŽOVÝ (!!) takže se i na rostlináč startuje ( a v ziomě přidává 5 - 10 % dieselu ) ale oni prej měněj i charakteristiku vstřikování pomocí programování řídící jednotky a to my neumíme.
Napsal: 02 říj 2007, 20:45
od gsxrm
jak rikas uz jsem na to neco najezdil a zpocatku jsem udelal 2 filtry ted uz jsem udelal predehrev a je to ok jen by me zajimalo jestli neva ze jde do motoru teple palivo
Napsal: 02 říj 2007, 21:42
od MirekX
ja teda jezdim na MERO,ale je dobry prodlouzit dobu zhaveni pres VAG. Ja dal maximum, a zhavi to pri+5C tak 3-4 SEC a potom to docela dlouho dozhavuje za chodu motoru.

Napsal: 02 říj 2007, 21:46
od Kuba
Že jde do motoru teplé palivo by hlavně u TDI PD tzn. čerpadlo tryska právě vadit nemělo - vždyď jak už sem psal díky konstrukci tohodle systému vstříkování, kdy má každý válec vlastní čerpadlo, který je v hlavě válců a tudy se přivádí nafta - je i bez úprav palivo ohřátý na dost vysokou teplotu. Proto mají také VW a ŠKODA a AUDI čerpadlo-tryska pod autem chladič nafty, kterej chladí ZPĚTNOU větev tzn. naftu která se vrací zpátky do nádrže. Pro Tvojí informaci - chybové hlášení příliš horký nafty ( zpětný ) je až
od 130 stupňů Celsia !!! Takže rezervy je dost a horká, případně předehřátá nafta nebo teda olej tomu vůbec nevadí

Napsal: 02 říj 2007, 21:50
od Kuba
MirekX píše:ja teda jezdim na MERO,ale je dobry prodlouzit dobu zhaveni pres VAG. Ja dal maximum, a zhavi to pri+5C tak 3-4 SEC a potom to docela dlouho dozhavuje za chodu motoru.

Jakym kódem si prosimtě po zalogování přidal dobu žhavení ? Nebo si přidal i délku dožhavování za chodu studeného motoru ? Nejlepší by bylo upravit žhavení u PD tak, aby to žhavilo a hlavně dožhavovalo třeba už při + 10 C, pokud se jezdí na olej, ale nevim jak to udělat

Napsal: 03 říj 2007, 20:09
od gsxrm
tak a jeste me zajima jestli mi to svinstvo nesezere nejaky tesneni nebo hadicky.uz jezdim s predehrevem1:9 pro olej

az na ten smrad z hranolek dobry
Napsal: 04 říj 2007, 10:19
od MirekX
Kuba píše:MirekX píše:ja teda jezdim na MERO,ale je dobry prodlouzit dobu zhaveni pres VAG. Ja dal maximum, a zhavi to pri+5C tak 3-4 SEC a potom to docela dlouho dozhavuje za chodu motoru.

Jakym kódem si prosimtě po zalogování přidal dobu žhavení ? Nebo si přidal i délku dožhavování za chodu studeného motoru ? Nejlepší by bylo upravit žhavení u PD tak, aby to žhavilo a hlavně dožhavovalo třeba už při + 10 C, pokud se jezdí na olej, ale nevim jak to udělat

v motoru, kanál 12, myslím zvýšit číslo (nebo snížit) co to jde a vyzkoušet, ihned je vidět, jak kontrolka žhavení svítí opravdu dlouho a pak i za chodu to dlouho dožhavuje, to je pak poznat jak se motoru odlehčí, když to dožhavování vypne...
Napsal: 15 kvě 2008, 17:45
od Fire
Ahoj, mám PD a chci to začít praktokovat teda...co to je to MERO ??? jinak v jakym pomeru v létě jezdit bez uprav abych nepoškodil vozidlo... 50:50... no a jakej olej ? Jen rostlinej ? tam mě ta úspora tak velká nepřijde no, jelikoš cena je cca 25kč litr ... jinak olej požitej ze smaženi po filtraci např. punčochou lze taky ??? díkec
Napsal: 15 kvě 2008, 21:02
od radluk
Napsal: 20 kvě 2008, 00:52
od OilRos
No ja by som ten fritak len tak prefiltrovany cez nejake handri urcite nelial...to urobi take svinstva...

ja jazdim na octavii 1.9tdi...a to by som asi dlho nejazdil.

kamos mi filtruje cez taku masinku co pouzivaju na filtrovanie vina..fritak prechadza cez 16 asi 1cm hrubych tkaniv a to z toho vide taki cisty olej ako novy.

Napsal: 20 kvě 2008, 08:28
od kartmen
Ahoj! A máš na té koktě nějaké úpravy?