Octavia 1,8 TSI 118 kw - problém motoru

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
zaja.cz
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 18 kvě 2009, 19:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Hlučín

Octavia 1,8 TSI 118 kw - problém motoru

Příspěvek od zaja.cz »

Čau kluci, delší dobu se již u mé Octavia 1,8 TSI, r.v. 2010 snažím vyřešit dva problémy.

1. Neklid motoru po studeném startu-motor sebou háže, kolísají otáčky, a po cca 10 sekundách otáčky klesnou a je klid. Pokud se do těch 10 sekund rozjedu, motor je tupý, s hrubým chodem a jede asi jako fichtl.

2. Mírné kolísání v tahu motoru v nízkých a středních otáčkách cca 1500-3500 když třeba na trojku a čtyřku přidám plyn cca do půlky, motor jakoby zabere, trošku ubere, zase zabere (jakoby špatně regulovalo turbo, cca v 1 sekundových intervalech) Když dám plný plyn, není to znát. Tuto věc by 9 z 10 lidí asi ani nezaznamenalo a neřešilo, jelikož to není příliž znatelné, ale jsem bohužel detailista a štve mě to.

Koupil jsem auto před loni a už to dělalo při koupi. Dle diagnostiky bez závady. Myslel jsem, že to bude jen nějaká blbinka. Následně jsem zjistil, že auto žere 1 litr oleje na 540 km a tak jsme měnili písty. Samozřejmě se hned udělala i spojka, repase hlavy, nové rozvody s "posledním" napínákem atd. Čekal jsem, že se při výměně najde nějaká netěsnost, nebo chyba, která se při téhle GO vyřeší, ale nic, vše stejné.

Na zahraničních fórech jsem se dočetl, že to chce aktualizovat soft v ŘJ, ve Škodovce se soft aktualizoval za novější verzi, ale bez zlepšení.

Dále jsem vyměnil PCV ventil - odlučovač oleje, jelikož prý se hodně kazí membrána a zpětné klapky za modernizovanou verzi 06H 103 495 AH (měj jsem A), ale zase bez výsledku. koupil jsem originál za 2224,- :-(

Posledním mým krokem byla výměna Vypínacího ventilu turba, jelikož je jeho starší verze 06F 145 710 G poruchová (praská membrána) za modifikovanou verzi s koncovým označením (D). Zase beze změny. Cena za origo byla cca. 1600,- :-(

Jsem už na dně a nevím co dál, tak jsem se zaregistroval zde, poradí někdo? Ještě mě napadá váha vzduchu, lambda sonda, nějaký drobný únik tlaku za turbem atd. (při tahu ale necítím nějaké syčení) Díly jsou drahé a tak už moc nechci experimentovat.

PS: koupil jsem si benzín, s motorem Audi Ingolstadt abych neřešil problémy jako u mého předchozího dieselu, ale bohužel. :-(
Golf IV TDI
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

Ahoj,

gratulujem ku kupe jedneho z najhorsich benzinov dnesnej doby.....

Ak si vymenil blow off ventil (diverter valve) tak isto aj PCV, vycistil hlavu, sanie od karbonu, vycistil skrtiacu klapku spravil adaptacie. Všetky merane hodnoty si skontroloval, tj teploty...atd.

Ostava ti ešte:

netesnosti v saní, vo výtlaku turba, zapalovacie moduly, vysokotlaka pumpa TSI ( rado to tam obdiera ten medzikus medzi vačkou a pumpou), pripadne to mozu robit vstrekovace.

Inak tieto motory su pomerne nekludne za studena, preto bol aj ten upgrade v skodovke. Snazi sa to rychlo zohriat kat, aj za cenu cukania.

proste všetky veci okolo chodu benzinoveho motora. A samozrejme vsetko treba kupit origo, ziadne nahrady!!!!!
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Uživatelský avatar
kecka
Přispěvovatel
Příspěvky: 545
Registrován: 19 kvě 2007, 21:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Kousek od Ostravy

Příspěvek od kecka »

Svíčky máš orginál ??
Fabia II RS 132kw Combi
Clio II 1.2 brutal 43kw
Polo 6R mazel ženy :-)

EX Roomster TDi 184ps
Moravia Tuning soft :-)
Uživatelský avatar
zaja.cz
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 18 kvě 2009, 19:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Hlučín

Příspěvek od zaja.cz »

Svíčky jsou origo, ale dělalo to i s minulýma a ty byla taky origo. Díky za tipy kluci, ještě mě napadá regulační baňka turba a její ovladací el.mag. ventil.
Bod 2 a 7 na obrázku. Dnes jsem jezdil celý dne bez rádia a poslouchal motor a slyším slabé syčení okolo 2500 až 3500 otáček, musím ale zjistit zda jde o únik tlaku, nebo běžné proudění stlačeného vzduchu v systému. Nikdo ze známých v okolí 1,8 TSI nemá (asi ví proč :-) ), tak nemohu porovnat.

http://img98.rajce.idnes.cz/d9803/4/403 ... .jpg?ver=0
Golf IV TDI
Uživatelský avatar
syncon
Aktivista
Příspěvky: 1054
Registrován: 30 kvě 2006, 09:20
Odpovědi: 0
Bydliště: střední čechy :)

Příspěvek od syncon »

co ucpany vyfuk :D
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

nalogovat turbo....
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Uživatelský avatar
zaja.cz
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 18 kvě 2009, 19:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Hlučín

Příspěvek od zaja.cz »

Chlapi, poraďte mi prosím jak nahrát ten log turba. To je ve VAGu ten záznam s grafem? A dám tam jen hodnotu tlaku turba a natočím třeba třetí a čtvrtý rychlostní stupeň, tak aby to dělalo to cukání? Poraďte, jsem laik.
Golf IV TDI
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

chod k niekomu kto to vie v okolí...

Inak potrebujes nahrat hodnoty:

vaha vzduchu realna vs. pozadovana
tlak turba real vs. pozadovany
mozno ešte davku paliva

ale to su hodnoty len tak od brucha..

loguje sa 3ka plny plyn od 1000ot do 5000ot ideal do kopca aby bol log dlhší...

pripadne mozes lognut 4ku...

loguje sa bez radenia s plynom na podlahe. Musia to robit 2ja, lebo sa zabijes!!!!!!


v o vagu si naklikas merane skupiny ake chces a tam das LOG.....start..stop..atd.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Uživatelský avatar
zaja.cz
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 18 kvě 2009, 19:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Hlučín

Příspěvek od zaja.cz »

Golf IV TDI
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“