Vačka PD-opět vydřená

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Vačka PD-opět vydřená

Příspěvek od favo »

Pánové mám tu jeden problém a tak by mne zajímaly Vaše zkušenosti.
Na mém ASZ byla vydřená vačka. Upozornil mě na to TdiFun a tak se to ověřilo, potvrdilo a vše se vyměnilo.
Vačka se dala originál, stejně jako šály a hydroštely se daly INA.
Včera jsem měnil olej a protože se mi zdálo, že motor poslední dobou nejede úplně tak klidně jako dřív, rozhodl jsem se že zrovna nastavím i vstřikovače.
No a protože mám najeto už 250 000 km přišlo mi to jako nejvyšší čas to znovu udělat, přeci jen naposledy jsem to dělal po výměně vstřikovače a to už bude taky nějakou chvíli.
Při otáčení motorem jsem si ale všimnul, že sací palec na prvním válci je opět smetený.
Naštěstí další jiný poškozený nebyl a zmenšení není tak velký jako na původní vačce, ale co by mě zajímalo je co zkontrolovat nebo opravit aby se to už neopakovalo.
Olej od první opravy měním nejpozději po 12 000 km, používal jsem původně Mobil 1: 5W-30, poté jsem přešel na Valvoline 5W-40 na který jsem jezdil až do včerejší výměny. Nebylo možný jej sehnat do víkendu a tak jsem zkusil Shell Helix HX7 Professional AV 5W-30.
Všechny splňovali normu VW505.01.
Samozřejmě stím se měnil i filtr a to buď Man nebo Bosch případně UFI dle toho co mi dokázali narychlo sehnat u nás v obchodě.
A teď oco mi jde, vzhledem k tomu že mám v kufru auta nachystanou náhradní hlavu, která půjde co nevidět do Engitecu na převložkování uložení vstřikovačů, půjde při výměně vačka ven, takže jí při této příležitosti opět vyměním, ale jde mi oto jaký použít hydroštely, zda opět obyč INA nebo ty s povlakem.
Vačka bude nejspíš opět originál, ale jak předejít tomu abych to po dvou letech nedělal znovu.
Ucpávky u vahadel mám v pořádku, tedy jsou na svém místě a drží pevně. Vše vypadalo že mázáno bylo normálně, jediný co jsem začal dělat jinak byly poslední dvě výměny oleje a to že jsem do starého oleje přidal Engine Flush a až po aplikaci olej vypustil.
Je tedy u těchto motorů něco, kromě vypadávání ucpavek, co by mohlo způsobit vydření vačky ?
Když už se bude měnit hlava rád bych dalšímu poškození nějak předešel, ale na co si dát pozor nebo co zkontrolovat.

Díky za každou radu.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

záslepky na přepákování máš?
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

1. Dej tam zdvihátka co tam mají bejt - tedy pro PD
2. Olej 505.01 bez nějakýho Flushe a podobnejch sraček..
3. Všechno nastav tak jak má bejt - rozvody, vstřiky atd..
4. Neřeš a jezdi..dokud to nebude střílet do sání.. milimetry na vačce nepoznáš, to pozná jenom Fun, kterej to vidí.. u tebe je to placebo
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Suhlas s Wokom, tiez to vydidm na nevhodny olej. Som si isty ze ten 5W30 je na tuty 507.00 a v starom PDcku nema co robit.
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 759
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Kolik máš najeto po výměně vačky? Těch 250 tkm je předpokládám celkový nájezd.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Ladas píše:záslepky na přepákování máš?
Ano ty tam jsou, jak jsem psal a drží pevně.

Oleje dávám na 100% 505.01 konkrétně Shell co jsem použil nyní má normy ACEA C3, VW502.00/505.01
Valvoline Dura blend má:
ACEA:B3/B4; VW 505.00/505.01
Od Mobilu už kanystr nemám a navíc jsem ho použil jen 2x hned z počátku ještě než se měnila vačka, po výměně vačky už jen a pouze Valvoline 5W-40. Ten Shell je 5W-30.

TdiFun to tipoval podle naměřenýho seriovýho výkonu, měl dvě verze proč je výkon nižší než by mohl/měl být a s jednou měl pravdu.
Navíc po výměně vačky se motor hodně zklidnil a byl i mnohem pružnější.

Co se týká toho že snížení vačky o pár milimetrů nepoznám, je docela možný, ale jde oto že pokud se ta vačka odírá, zdrsňuje povrch po kterým klouže a bude se odírat dál a ničit hydroštel a celkem nerad bych se dostal do fáze kdy se motor zastaví nebo jak říkáš začně střílet do sání ve chvíli kdy potřebuji někam dojet.
Jezdím autem denně do zaměstnání a jsem na něm závyslej, protože jej používám i ke služebním účelům.

Ten Engine flush dávám 15 minut před výměnou oleje a motor pak běží jen na volnoběh, takže si nemyslím že by stihl napáchat takové škody.
Navíc jsem ho použil podruhé a první co jsem použil běžel v motoru pouze 3 minuty, dle návodu na obalu. Ten druhý byla jiná značka.

Hydroštely co jsem tenkrát koupil byly pro PD motory, ale nabízely se dvě verze a to bez povlaku a s povlakem, tak nevím která by byla lepší.
Samozřejmě vím že čistě teoreticky by měla být lepší ta s povlakem, ale teorie a praxe se často rozcházejí.

Po výměně vačky mám najeto cca 60-80 000 ale přesně to budu vědět až se dostanu k druhému PC kde to mám vše sepsaný.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

Jestli ty to moc jen nehrotíš.. Stačí pravidelně měnit olej s filtrem a motor si v pohodě vystačí. Jak říkám, přidávat nějaký blbosti před výměnou je zbytečná ztráta peněz.. Já mám na svým PDčku 290tis a pořád jedu na původní vačce, protože tam prostě leju olej 505.01, za 500,- ,dělám rozvody jak maj bejt a neřešim to. Víko jsem měl minulej rok dole a vačka je v pohodě. Samozřejmě je tam vidět nějaký opotřebení, ale nic vyloženě závratnýho.. je to auto, má sloužit tobě a ne ty jemu.

Už několikrát se osvědčilo, že ty největší pečlivky, maj ty auta na sračky a ty lidi kteří dělaj jen pravidelný údržby to maj v pohodě..
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Nemyslím že bych to nějak hrotil, přeci jen víko nebylo dole minimálně 2 roky, ale prostě mi přišlo divný že by se ta vačka takto odírala a bylo to normální.
Olej měním pravidelně, dávám mu to co tam má být až na to že mě ten olej vždy stojí okolo 1000,- a motoru občas pořádně naložím, abych vyhnal saze, jinak jezdím normálně.
Jsou tu motory co mají nalítáno víc jak já od výměny vačky a vačku mají netknutou, takže jsem chtěl jen vědět kde může být problém, protože je jistý že buď to maže špatně a nebo je špatný olej, ale ten by dle mého poškodil víc než jen jeden palec vačky.
Ostatní jsou jak nový.
Pak už jen špatný hydroštel o který se násladně vačka poškodila.
Proto to píši sem, přeci jen víc hlav víc ví a většina tu má mnohem víc zkušeností s PD motory než já.
Navíc kdybych na té vačce najel 200 000 km neřeknu ani popel, ale takhle mi to příjde moc brzo na takový poškození.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

Pak mě jedině ještě napadá jestli to není samotnou montáží tý vačky..jakože jestli není nějak blbě poutahovaná a tak.. ale to by se asi už projevilo někde jinde.. Těžko říct, někdy i ten originál může mít nějaký vady..
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1433
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

A kde kupuješ olej, je to jistota že to není panč? Jinak jak píše Woko_O, měníš pravidelně do 12tkm tak proč nějaký čističe?
Člověk se pořád učí.
Holz-tdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 307
Registrován: 22 led 2006, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Holz-tdi »

Ahoj, musim se zeptat: skutečně to byla original vačka VW s vyraženým VW číslem? Pokud ano viděl bych to na špatná hydra. Čao.
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 759
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

V motoru i po vypuštění zůstane nějakých 0,4 - 0,5 litru oleje. Pokud tam před vypuštěním leješ nějakej cajch na rozpouštění karbonu, tak tam nutně v tom půllitru starýho oleje nějakej zůstane a poté koluje s novou náplní. Proto tyhle přípravky nemám rád a do svého auta bych to nikdy nenalil. To raději zkrátím klasickou výměnu.

Na svým tříválcovým PD taky měním olej každých 12 tkm, dávám tam Q8 5W - 40 s normou 505.01 najeto mám 220 tkm (já najel 70 tkm) a víko jsem dole ještě neměl. Proč bych tam taky lezl, když motor šlape jak má....
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Vačku jsem nemontoval já, ale jeden automechanik ze škodovky.
Co se týká její originality, tak bohužel označení zjistím asi až po její demontáži.
Koupil jsem jí tenkrát i s hlavou z jedné demontáže, tuším dokonce tady od jednoho člena, ale už si nepamatuji kdo to byl.
Olej beru u nás v obchodě, který patří kamarádovi a pracuje tam i můj švagr a co vím, tak berou hodně díly od Elitu a podobně.
Takže pokud by to byl špatný olej, tak né proto že by oni na tom chtěli vydělat, ale proto že sami byli podvedeni.

Čistič jsem se rozhodl použít proto, že jsem druhý majitel, ten první byl ignorant z Itálie, protože při první výměně oleje ten sajrajt co tam byl nechěl ani vytéct, jak byl hustý a protože jsem chtěl co nejvíce motor pročistit aby se nový olej hned nedegradoval, rozhodl jsem se vyzkoušet čistič motoru. Konečně neslibuje to zázračné navýšení výkonu, snížení emisí a prodloužení životnosti motoru, ale jen rozpuštění karbonových úsad a pročištění motoru před výměnou oleje. Tak jsem naznal, že ublížit by to motoru nemělo, zvlášť když to jen pár minut kadlá na volnoběh.
Konečně dnes jsem čuchal k tomu co jsem to tam vlastně nalil a úpřímně smrdí to jako nafta.
Kdyby to záleželo na mě, tak před nalitím nové náplně bych motor protáhnul proplachovacím olejem, jako se to dělávalo dřív, ale běžně se koupit na krámě nedá a tak jsem zkusil ten Engine Flush.
Co se týká pančovaných olejů, je otázka jak nebo přesněji kde kupovat, aby měl člověk 100% jistotu.

To Jarda-K, asi jsem blázen když to mám i v avataru, ale než naleju nový olej, tak odpojím vstřiky a otočím motorem pomocí startéru, tím se uvolní olej za čerpadlem a vyteče ho celkem dost i po té co už přestal volně téct a jako totální přeháňku ještě vyčistím prostor pro filtr a bordel odsávám pomocí čerpadla.
Po této procedůře musím do motoru nalít víc jak 4 litry nového oleje abych se dostal s hladinou mezi rysky.
Po nalití opět protočím motor startérem bez zapojení vstřiků a až pak startuji.

Jinak vačka se měnila při 177 000 km a nyní mám přesně 250 000 km takže 73 000 km od výměny, což je sakra málo nato aby se opět vydřela.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3750
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

A nemohla být už lehce chycená?Ty hydra co se dávaly byly ty šedé, nebo lesklé?Moje auto najelo na long servis 510 tis a vačka byla smetená na jen na prvním válci.A to jen jeden palec.A jen trochu.By ještě neco najela.Bych to zas tak nehrotil s těma olejema.Kolikrát děláme servis který má místo 30 i 40 tisíc a klidně i víc a pořád to jezdí.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
losfazeros
Přispěvovatel
Příspěvky: 164
Registrován: 03 zář 2009, 15:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od losfazeros »

Já měl BLS po čipu a vačka vydržela cca 70tis. Vždy smetený 3-4 palce + zdvihátka,
uložení panenský, tlak OK, olej správnej. (LOL)
VW CADDY IV 2.0 TDI 110KW ;VW CADDY III LIFE TDI 77KW (BLS)přes 350tis km ;RENAULT TRAFIC 2.0 Dci přes 530 tis km ;RENAULT MASTER 2006, 2.5 Dci přes 500 tis km
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“