Belmondo píše:Díky za info, a ještě jeden dotaz: jaké množství brzdovky DOT 4 je potřeba k její výměně. Dnes ji chci koupit, tak ať jí neberu zbytečně moc.
Díky všem za odpovědi.
..a bacha, DOT4 ma zivotnost 2 roky od datumu vyroby, tak si pozri s akym datumom ju kupujes. Inak na kazdej brzdovke na obale je datum vyroby a takisto aj trvanlivost §!
Záruční doba (od data výroby) je pět let, pokud kapalinu skladuješ v originálním důkladně uzavřeném obalu.
Výměnný interval je max. 2 roky (od data naplnění do systému).
Pokud máš ve vozidle ABS, což předpokládám, počítej s objemem cca 1,2 - 1,5 litru. Výměnu musíš provést jak v brzdách všech kol, tak i ve spojce a v okruhu ABS.
Výměna kapaliny v okruhu ABS se provádí pouze pomocí VAG, jinak to není možné.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008) Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012) Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Pokud v Alhambře opravdu nemáš ABS, je to skutečně s podivem a připadá mi to snad i nemožné. Měl jsem za to, že v těchto vozech se toto považuje za základní výbavu. Ale možné je všechno.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008) Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012) Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
To Marek: Možné je snad úplně všechno... Ale je fakt, že výbava mého auta byla dělaná na přání zákazníka v Holandsku - a kromě zmíněného ABS a kůže je tam všechno ( od climatroniku přes 6x el. okna po tempomat).
Ale zpátky k té brzdovce. VAG tedy není nutný a množství do 1 litru?
Pokud nemáš ABS, je postup výměny prostý - stará ven a nová dovnitř. Tedy mechanická práce (bez nutnosti VAGu) a množství do litru (se spojkou možná 1,2 litru, ale to je jen můj odhad).
To fuzzyi: Pokud chceš vyměnit kapalinu i v okruhu ABS (což je nezbytně nutné, protože jinak děláš zbytečnou práci), je k tomu potřeba diagnostika. Musíš totiž právě pomocí diagnostiky donutit čerpadlo ABS, aby se točilo a vytlačilo starou kapalinu z jednotky ABS. Je jí tam skoro půl litru!!!
Pokud kapalinu vyměníš pouze v kolech a v ABS ponecháš starou, nastane to, že při první aktivaci ABS za jízdy dojde ke smísení nové a staré náplně v systému a tím je nová náplň znehodnocena. Prakticky to znamená totéž, jako kdybys z motoru vypustil jen půlku oleje a dolil ho novým.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008) Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012) Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
[To fuzzyi: Pokud chceš vyměnit kapalinu i v okruhu ABS (což je nezbytně nutné, protože jinak děláš zbytečnou práci), je k tomu potřeba diagnostika. Musíš totiž právě pomocí diagnostiky donutit čerpadlo ABS, aby se točilo a vytlačilo starou kapalinu z jednotky ABS. Je jí tam skoro půl litru!!!
marek: nehľadal som to je fakt, ale môžeš sem napísať návod ako to spraviť.
Myslím si že viacerí to využijú.
Načtete adresu ABS (adresa 08, jestli si vzpomínám)
Základní nastavení 04 a blok 001.
Na displeji se objeví postup krok po kroku - tedy provádějte přesně to, co je psáno na VAGu.
"Sešlápněte pedál brzdy a čekejte" - čerpadlo se sepne a pedál spadne až na podlahu.
"Otevřete odvzdušňovací šrouby předních kol"
"Desetkrát sešlápněte pedál brzdy"
"Zavřete odvzdušňovací šrouby kol"
.
.
.
.
.
.
.
.
(možná to není úplně přesně, ale takto vám VAG radí krok po kroku, trvá to asi desetkrát za sebou).
Před vlastní výměnou kapaliny v ABS doporučuji co nejvíce odsát starou kapalinu z nádobky.
Pokud takto vyměníte brzdovou kapalinu v okruhu ABS, máte již společně s tím vyměněnou kapalinu i v předních brzdách (celkem logicky.....). Po ukončení procesu na VAGu je třeba vyměnit kapalinu ještě v zadních kolech. Tam se klasicky otevře odvzdušňovací šroub a asi dvaceti až třiceti plynulými sešlápnutími pedálu brzdy se prožene systémem nová kapalina (poté druhé kolo). A hotovo.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008) Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012) Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
co já vím tak tento postup se provádí jen při zavzdušnění systému ABS, navíc platí jen pro vozy s EDS a dělají se jen přední kola, při výměně kapaliny stačí pouze výměna vyšlapáním. Obsah kapaliny v systému např. u Octávie je 0,8l tak nevím, kde by se v ABS, vzalo 1/2l