[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/kinerity/bestanswer/event/main_listener.php on line 514: Undefined array key "poster_answers"
DP forum • Koroze podvozku - možnosti řešení
Stránka 1 z 1

Koroze podvozku - možnosti řešení

Napsal: 05 lis 2016, 19:07
od blacklight
Ahoj všichni, začínají nám dlouhé zimní večery, tak bych chtěl otevřít jedno nikdy nekončící téma... KOROZE.

Při přezouvání jsem kontroloval podvozek našeho "městského" Opla a přišlo mi, že se koroze zase trochu víc zakousla do některých podvozkových částí - nápravnice, zadní náprava, podběhy atd. Zatím to má lišku na povrchu mnoha dílů a asi na dvou místech, úplně na kraji nápravnice je vidět salát (tenké vrstvy železa, které rez oddělila).

Ono by to asi 2-4 roky přežilo i bez zásahu, ale přijde mi to škoda to tak nechat a čekat.

Nedávno jsem viděl budovu pokrytou rezavými železnými pláty, kde prý je rez chemicky neutralizována, takže to dál nepokračuje, ani z toho za deště nekape rezavá voda.

Jistěže jsem prošel internet a hledal, často to byly ale třeba 7 let staré příspěvky... tak mě napadlo, že máme rok 2016 a třeba se některé technologie podařilo zdokonalit a vychytat.

Hodně postupů praví, že je potřeba to obrousit až na čistý kov, což je ale v případě některých částí skoro nemožné a nebo bych musel dělat velkou rozborku podvozku. Navíc takový postup jsem už zkoušel jinde, a přijde mi, že tam kde to přebrousím a opravím to stejně dřív nebo později vyleze - skoro bych až řekl že místa, na které jsem nesahal na tom byly několika letech lépe, než to, kde jsem to šel poctivě opravit.

Když jsem hledal "chemický" postup s minimem dalších zásahů do povrchu, tak jsem našel "suřík - minium". Nejde o žádnou novinku - naopak snad sto let starý postup, jak ošetřit kovy. Z mého pohledu to bylo přesně to pravé, ale "užitečná" EU suřík zakázala.

Na té budově, kterou jsem viděl to ale asi nějak vyřešili - navíc to byla nějaká bezbarvá chemie.

Máte někdo nějaký zajímavý nebo inovativní postup, jak řešíte korozi těžko dostupných míst?

Napsal: 05 lis 2016, 20:01
od Jarda S.
suřík koupíš ;) akorát za židovskou cenu a ano opravdu funguje, natřel sem s nim na autě lemy před lonskou zimou a do dneška vypadaji pořád stejně

Napsal: 05 lis 2016, 21:43
od burton.b22

Napsal: 06 lis 2016, 08:52
od WOB
no tak díky, teď bude nechávat za sebou olověnou stopu všude kudy projede...

Napsal: 07 lis 2016, 08:46
od blacklight
OK, suřík tedy beru jako osvědčené řešení.
Postupy které jsem našel ale počítaly s tím, že to bude dlouho schnout - používala se lněná fermež.

Jsme dnes v tomto ohledu dál? Nebo je lepší to udělat postaru?

Nedá se to třeba rozmíchat v nějaké základní barvě?
Dá se do toho dát nějaký práškový pigment, ať to nemá cihlovou barvu?

Napsal: 07 lis 2016, 12:40
od jericho-3
Tlumex byl osvědčený a dnešní různé spreje na podvozky jsou tak od STK k STK..Chce to okartáčovat, oklepat, až rez odpadne, poté odrezovač a pak nějaký ten např. tlumex..Vypadá to dobře a korozi to určitou dobu zadrží..Pokud na to člověk kašle a nechá to /hlavně nápravy a pomocné rámy/je z toho brzo šunka na vyhození...A samozřejmě to působí psychologicky a technik na STK je spokojen., :)

Napsal: 07 lis 2016, 13:33
od octaviask
obrusit co ide.....odhrdzovac (pouzivame od WUrthu to biele mlieko)...potom zakladna farba a na vrch body.

tam kde treba pretmelit/prepastovat pouzivame karosarsku pastu z ACI...

samotne nastriekanie na spinu a hrdzu je riešenie do buduceho roka.

Napsal: 05 bře 2017, 01:30
od Stipl
ja to delam tak ze tam kde se de dostat tam to vybrousim. Pak epoxid. A pak neco na spodky. Nebo mi stary karosar poradil mix vyjeteho oleje + nejaky gumovy pripravek jako gumex,bitgum,bitumel apod. K tomu jeste jeden pripravek co se pouziva na lepenky na strechy. Vse namichat. Ve starem hrnci nahrat poradne a natrit nebo striknout. Prej cim vic nahraty tim vic se vzere do zeleza. Videl jsem zespod par aut co delal a musim rict ze hodne taxiku ktere delal vypadaji jak by to bylo udelano pred mesicem. Jinac na mista kde se nedostanu nebo chci rez zastavit jak rikas tak pouzivam pozirac rzi. (brunox,polrust,anitrol). Je to nejake svinstvo ktery si vemu do kelimku. Staci decka ani ne. Poradne roztirat a do druheho dne to udela takovy mlecny nebo skelny povlak. Na to epoxid atd. Atd. Ty zakladovky nebo suřik se chystam vyzkouset.

Napsal: 26 srp 2018, 07:40
od ROMEK
Chcel by som aplikovať nastrik podvozku Konkor 500+olej. Jaký davate pomer 1:1? olej stačí vyjetý alebo radšej nový?

Napsal: 26 srp 2018, 20:29
od kanin
já teď konzervoval spodek berlinga mixem hydrauliky a nafty 1:1 a pak projel po polňačce a je to ;)

Napsal: 26 srp 2018, 21:27
od standa123
(noteeth) (noteeth) (noteeth)

Napsal: 11 zář 2018, 12:24
od roman1648
to se dělávalo kdysi, ještě feldy tak děda konzervoval a celkem to pomáhalo, jen ten smrad v autě a týden to muselo stát mimo dlažbu atd (rofl)
jsou auta který nereznou a který zreznou at tam naleješ co chceš, asi tak

Napsal: 11 zář 2018, 13:39
od Tomas6
Já zkusil ten suřík. Pořádně jsem ho namíchal s nějakým základem co se dává pod filer, dvě vrstvy,na to už tmel,filer a vrch. Dělal jsem to na fábii rohy prahů u př. blatníků. Ne jaře poreferuju jak to dopadlo. Ale pokud je ten suřík alespoň z půlky tak dobrý jak všude píšou tak by to mohlo na čas pomoct

Napsal: 11 zář 2018, 18:30
od Jarda S.
suřík je dobrý ale musí jít na čistý plech a musí to být samotný suřík míchaný s fermeží ;)