Koroze podvozku - možnosti řešení
Napsal: 05 lis 2016, 19:07
Ahoj všichni, začínají nám dlouhé zimní večery, tak bych chtěl otevřít jedno nikdy nekončící téma... KOROZE.
Při přezouvání jsem kontroloval podvozek našeho "městského" Opla a přišlo mi, že se koroze zase trochu víc zakousla do některých podvozkových částí - nápravnice, zadní náprava, podběhy atd. Zatím to má lišku na povrchu mnoha dílů a asi na dvou místech, úplně na kraji nápravnice je vidět salát (tenké vrstvy železa, které rez oddělila).
Ono by to asi 2-4 roky přežilo i bez zásahu, ale přijde mi to škoda to tak nechat a čekat.
Nedávno jsem viděl budovu pokrytou rezavými železnými pláty, kde prý je rez chemicky neutralizována, takže to dál nepokračuje, ani z toho za deště nekape rezavá voda.
Jistěže jsem prošel internet a hledal, často to byly ale třeba 7 let staré příspěvky... tak mě napadlo, že máme rok 2016 a třeba se některé technologie podařilo zdokonalit a vychytat.
Hodně postupů praví, že je potřeba to obrousit až na čistý kov, což je ale v případě některých částí skoro nemožné a nebo bych musel dělat velkou rozborku podvozku. Navíc takový postup jsem už zkoušel jinde, a přijde mi, že tam kde to přebrousím a opravím to stejně dřív nebo později vyleze - skoro bych až řekl že místa, na které jsem nesahal na tom byly několika letech lépe, než to, kde jsem to šel poctivě opravit.
Když jsem hledal "chemický" postup s minimem dalších zásahů do povrchu, tak jsem našel "suřík - minium". Nejde o žádnou novinku - naopak snad sto let starý postup, jak ošetřit kovy. Z mého pohledu to bylo přesně to pravé, ale "užitečná" EU suřík zakázala.
Na té budově, kterou jsem viděl to ale asi nějak vyřešili - navíc to byla nějaká bezbarvá chemie.
Máte někdo nějaký zajímavý nebo inovativní postup, jak řešíte korozi těžko dostupných míst?
Při přezouvání jsem kontroloval podvozek našeho "městského" Opla a přišlo mi, že se koroze zase trochu víc zakousla do některých podvozkových částí - nápravnice, zadní náprava, podběhy atd. Zatím to má lišku na povrchu mnoha dílů a asi na dvou místech, úplně na kraji nápravnice je vidět salát (tenké vrstvy železa, které rez oddělila).
Ono by to asi 2-4 roky přežilo i bez zásahu, ale přijde mi to škoda to tak nechat a čekat.
Nedávno jsem viděl budovu pokrytou rezavými železnými pláty, kde prý je rez chemicky neutralizována, takže to dál nepokračuje, ani z toho za deště nekape rezavá voda.
Jistěže jsem prošel internet a hledal, často to byly ale třeba 7 let staré příspěvky... tak mě napadlo, že máme rok 2016 a třeba se některé technologie podařilo zdokonalit a vychytat.
Hodně postupů praví, že je potřeba to obrousit až na čistý kov, což je ale v případě některých částí skoro nemožné a nebo bych musel dělat velkou rozborku podvozku. Navíc takový postup jsem už zkoušel jinde, a přijde mi, že tam kde to přebrousím a opravím to stejně dřív nebo později vyleze - skoro bych až řekl že místa, na které jsem nesahal na tom byly několika letech lépe, než to, kde jsem to šel poctivě opravit.
Když jsem hledal "chemický" postup s minimem dalších zásahů do povrchu, tak jsem našel "suřík - minium". Nejde o žádnou novinku - naopak snad sto let starý postup, jak ošetřit kovy. Z mého pohledu to bylo přesně to pravé, ale "užitečná" EU suřík zakázala.
Na té budově, kterou jsem viděl to ale asi nějak vyřešili - navíc to byla nějaká bezbarvá chemie.
Máte někdo nějaký zajímavý nebo inovativní postup, jak řešíte korozi těžko dostupných míst?