Zimáky ztvrdly

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Zimáky ztvrdly

Příspěvek od lt.kubosh »

Ahoj,
tak jsem letos nazul zimni gumy a jsem vcelku rozčarován.

Zdá se, že ztvrdly. Jdou do 5 sezóny (DOT2712), takže vrchol formy se očekávat nedá, ale kloužou a dost.

Subjektivně na omak mají takový "sklovitě hladký" povrch. Na mokrém asfaltu +5°C si auto hráblo mnohem víc než na cestě do pneuservisu s letňákama.

Minulý rok to tak špatné nebylo. Začínám mít pocit, že ty slavný uskladnění zimních gum jsou pěkně na hovno služba - gumy nastrkaný v halách nebo kontejnerech, kde je v létě +30°C a víc a tím vám gumy zkurví víc než když je máte vyfouklý naházený ve sklepě.

Procházel jsem si specifikaci služby uskladnění, ale samozřejmě tam o kvalitě uskladnění a teplotě není zmínka. Nicméně platit za to, že mi zkurví pneu už nebudu.
Jaká je vaše zkušenost?

Diskuzi na téma jestli zimní gumy jsou opravdu lepší nebo nejsou si prosím nechte do vlastního vlákna.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1877
Registrován: 28 úno 2016, 18:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od fekálek »

nesmíš to moc prožívat, máš na bočnici vločku kterou chtěji pomahači a chrániči tak to neřeš. Jinak dement se zabije i na sněžný rolbě. Chce to opatrně
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

To je rada k hovnu, já je nemám kvůli policajtům, já je mám kvůli sobě. A jinak vločku mám i na "letních" protože pro SUV jsou to "celoroční" a na sněhu na nich nevyjedeš od Lidla.

Mám 2100kg prázdnej. Fabii na novejch zimákách jsem horko těžko ubrzdil minulej rok s normálním rozestupem, nerad bych z nějaký udělal Citigo.

Navíc otázka je na zkušenost se službou uskladnění.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
stevocz
Aktivista
Příspěvky: 1546
Registrován: 07 led 2009, 10:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SR

Příspěvek od stevocz »

ja som tak mal letnaky continental. tiez pri 4 roku vpohode a pri 5tom tvrde jak kamen. kus naprsalo a stale hrabali. pozeral som u kamosa tiez asi 5 rocne continentaly a tiez uz tvrde.

na zimu mam sava uz 6 rok a stale makke vpohode a aj dobre drzia a vzorka stale dost velka aj ked maju uz dost najazdene.

takze skor by som povedal ze hlavne zalezi od znacky gum
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Po třech letech se vzorkem prodat a koupit další nové... 8)
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1728
Registrován: 02 úno 2015, 12:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od WOB »

jj 4 roky a konec. Jinak je to dva roky, co mi z ničehonic ušla zimní guma Michelin, taky už to nebylo ono a docela to klouzalo, tak jsem nasadil dojezdovku, dojel do pneuservisu a borec mi říká, že to nemá ani smysl hledat kde to ušlo, že po boku jsou mikropsaklinky i když má dobrej vzorek. No a prohledali jsme pneumatiku jak je teda stará a nekecám ty Michelinky měli 19 let! Fakt 19! A měli ještě 2mm vzorek. Jsme na sebe čuměli jak telata. Počítali jsme to aji na kalkulačce, jestli náhodou neumíme počítat a fakt ne, 19 let.

Letňáky mám Rotexky pomalu 7mej rok a to jezdilo na třech autech a letos je už chci dát taky pryč, ten vzorek prostě nejde sjet, pořád mají 2mm vepředu a 4mm vzadu a to je vůbec nešetřím, když chci tak hrabačka no problem. Ale říká se že u těch dnešních 4 roky a šlus. Tu pátou sezonu bych dal jen kdyby byla nouze. ;)
Uživatelský avatar
tukydydes
Přispěvovatel
Příspěvky: 785
Registrován: 25 led 2009, 18:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Budějice

Příspěvek od tukydydes »

zimáky pravidlo tří: 4 roky, min. 4mm dezén, na všech 4 kolech zimáky. Potom už to stojí za prd.

Jinak před dvěma lety jsem zouval letňáky z roku 99 Continentaly a taky měly cca 2mm a už to bylo tvrdý jako šutr :)
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 605.000km, první majitel :D
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

jj, 4 roky a zahodit, nebo po 3 letech prodat a koupit nový. Už tu 4tou zimu je znát, že to není ono.

WOB: 2mm ti přijdou jako dobrej vzorek? (noteeth) osobně bych nejezdil na letních, který mají pod 3mm a na zimních pod 5mm...
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1728
Registrován: 02 úno 2015, 12:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od WOB »

2mm v létě na dosmykování je ještě dobrý když hranice je 1,6. snažím se kupovat V profily aji letní aji zimní, pak to na mokru drží i stěma 2mm...
uplně teču když někde v nějakým testu vychloubají nějaký pneumatiky, který mají příčný lamely, za to bych normálně lámal ruce a nohy. Ale kupce blbce si to najde, tak mě to může bejt u zadele.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Podle mě se ta sklovitá šlupka ojede a bude to lepší. Taky mám zimáky 2012, letos naposled - 5mm ale je mi strašně líto kupovat nový gumy a hoblovat měkoučký 8mm vzorek po suchém asfaltu. Jestli je tady sníh týden tak hodně, (nadmořská výška 260 m)..Tvrdost gumy taky hraje roli, moderní eko směsi pryže taky už nevydrží co dřív ale spousta lamelek v dezénu končí kolem těch 4mm a pak se to zdá tvrdší. Nemyslím si že podmínky skladování to nějak zásadně ovlivní, když je má člověk na autě tak taky musí vydžet několik let
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

bombastiq píše:kdo ví ten ví .......... http://www.pneuvranik.cz/x1338-w__1/pro ... %29-vranik
Už se nějak zlepšíly nebo to stále hučí jako kráva? Jako vyjelo to dost a na valachoch na nich jezdí skoro všichni...
GIV Variant TDi ???kW
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Kámoš si je dal na voňavku MB 200 a už když je vyvažoval kroutil hlavou , je spokojen, ale pohoda tichého auta je pryč..Nevěřím , že se to zlepší..Jsou tak na starší vozy jezdit okolo vesnice nebo na lyže za humny... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1728
Registrován: 02 úno 2015, 12:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od WOB »

když jste nakousli to skladování, já z nich vypouštím vzduch tak na 1,2BARu aby tam byl trošičku přetlak ale nebyla celou dobu nafouklá.Může to mít taky vliv na prodloužení životnosti?
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

Ohledne toho tlaku na skladovani. Myslim,ze nekde bylo doporuceni nechat provozni tlak a dat na stojan nebo na lezato. Rozhodne ne postavit na vzorek.

Pisou v suchu a chladnu. No to dost dobre nejde, ale myslim ze studeny lehce vlhky sklep je lepsi nez rozhicovana puda - tak si znamej zlikvidoval uplne novy zimaky mel 8mm po lete na veky.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“