kdy přepínat olej na naftu...
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
kdy přepínat olej na naftu...
Zdar rostlináři!Chystám se překopat auto na olej,už jsem zde na fófu našel prakticky všechno-ale nevím:jak je to s přepínáním z oleje na naftu,když třeba jedu do tesca??-zdržím se 20 min,motor zchladne na 50 stupnů a co pak??normálně startovat na olej?a jet na něj,nebo přepnout na naftu ,počkat až bude mít motor 80 stupnů a pak přepnout na olej...?????nebo před každým vypnutím motoru přepínat na naftu???(chci mít 2 nádrže-to je asi zřejmé.....)
No, nechci ti moc brát iluze, ale při důsledným přepínání z rostlináče na naftu při kratším popojíždění (např. do tesca) úspory z jízdy na rostliňák dost klesají.
Např. u mě: Vnitřní objem čerpadla je prej zhruba 0.5l, takže po dokonalým propláchnutí mam v okruhu 0.5l nafty. Poněvadž mam šluslou zpátečku, tak mi v okruhu koluje, dokud jí nevyjezdim, rostliňák pouze dolňuje vyjetou naftu. Na 0.5l nafty ujedu asi 10 km, takže zhruba až po 10km po přepnutí teprv začnu jéct na volej. NEž se auto ohřeje a vůbec můžu přepnout, to je tak 5km. Na výplach nemam zpátečku šluslou, takže na dokonalej výplach před dojezdem potřebuju odhadem tak 5km jízdy na naftu. Z toho zhruba plyne, že pro cesty kratší než 20km by ani nemělo cenu přepínat, pokud bys to bral ortodoxně. (naopak ještě při kratších jízdách ti při výplachu spousta nafty odejde do olejový nádrže)
Osobně bych kvůli 20minutovýmu stání tu anabázi s přepínáním nepodstupoval. (koneckonců, např. ráno po přepnutí, než se studenej volej ve filtru (kterej mam až za výměníkem) promixuje s teplým z výměníku, motor taky jede nějakej čas na studenej volej, tomu se holt v provozu občas nevyhneš)
Např. u mě: Vnitřní objem čerpadla je prej zhruba 0.5l, takže po dokonalým propláchnutí mam v okruhu 0.5l nafty. Poněvadž mam šluslou zpátečku, tak mi v okruhu koluje, dokud jí nevyjezdim, rostliňák pouze dolňuje vyjetou naftu. Na 0.5l nafty ujedu asi 10 km, takže zhruba až po 10km po přepnutí teprv začnu jéct na volej. NEž se auto ohřeje a vůbec můžu přepnout, to je tak 5km. Na výplach nemam zpátečku šluslou, takže na dokonalej výplach před dojezdem potřebuju odhadem tak 5km jízdy na naftu. Z toho zhruba plyne, že pro cesty kratší než 20km by ani nemělo cenu přepínat, pokud bys to bral ortodoxně. (naopak ještě při kratších jízdách ti při výplachu spousta nafty odejde do olejový nádrže)
Osobně bych kvůli 20minutovýmu stání tu anabázi s přepínáním nepodstupoval. (koneckonců, např. ráno po přepnutí, než se studenej volej ve filtru (kterej mam až za výměníkem) promixuje s teplým z výměníku, motor taky jede nějakej čas na studenej volej, tomu se holt v provozu občas nevyhneš)
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
- ozi
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 141
- Registrován: 26 úno 2007, 08:30
- Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
- Kontaktovat uživatele:
ano ako pise Zdenda, polhodina to moze byt pri teplote okolia tak 22 az 24°C v lete som mohol nepreplachovat aj dlhsie (mam obalene a zaizolovane cerpadlo) kriticka teplota za cerpadlom bola 50°C potom uz bolo citit ze motor nejde tak ako by mal a tiez sa to zohrievalo dlhsie, cize pozor na cas ak mame nepreplachnuty motor, aby velmi nevychladol, a samozrejme s tymi km suhlasim, treba si spocitat ( u mna konkretne objem cerpadla, vymennika a odvzdusnovacieho ventilu) ci sa vobec oplati prepnut na olej lebo pri preplachu sa clovek nikdy netrafi presne a nakoniec moze minut viac ako by spalil naftyZdenda píše:nene, tak do pulhodiny stání nepřepínam - nevyplachuju. Přes noc samozřejmě předem propláchnu. Na cukání do 20km na volej ani nepřepínam....
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov