DPF dotaz

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
PepaZima
Přispěvovatel
Příspěvky: 112
Registrován: 09 dub 2013, 10:05
Odpovědi: 0

DPF dotaz

Příspěvek od PepaZima »

Ahoj Všem,
mám jednoduchý dotaz. Je auto s vykuchaným DPF, EGR, které nekouří, má perfektní spalování a spotřebu 4.5L na 100km ekologičtější než auto s DPF, EGR a spotřebou 5.5L na 100km? :-) Mluví se často o částicích, kouřivosti, ale jak na tom toto téma vs spotřeba? Pepa
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI 77Kw
Pitlik
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Registrován: 25 čer 2014, 18:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pitlik »

To by si potreboval presné výpočty, ale určite vyhrá DPF inak by to tam nepchali... Apoň akutálne vyhrá DPF, z dlhodobého hľadiska to je dosť ťažké vypočítať, potrebuješ poznať veľa veličín..
O1 Combi ASV, 0.26 dlc, 11mm, 1749VB, FMIC, rezonator (predau som to het v serii)
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1422
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

A nižší a vyšší spotřeba není o tom že čím víc tím hůř. Zajdi za zelenýma a oni ti vysvětlí situaci kolem NOx. Vlastně nikam nemusíš chodit, když použiješ vynález jménem net tak se tu nemusíš tak ptát.
Člověk se pořád učí.
dibarbora
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Registrován: 24 zář 2009, 12:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od dibarbora »

Cely problém je čistá schizofrénia

nízka spotreba = nízke emisie CO2 = spaľovanie chudobnej zmesi s prebytkom vzduchu = veľa NOx

redukcia NOx = použitie už dvojitého EGR systému (pred turbom a za turbom) + nejaký katalyzátor (adblue prípadne vypalovací) = vyššia spotreba (pri použití vypalovacieho katu ešte vyššia spotreba) = viac CO2

popri tom všetkom so stúpajúcim vstrekovacím tlakom sa zmenšujú častice čím sú nebezpečnejšie = použitie dpf = regenerácia vyššia spotreba/postupné zanášanie popolom ešte vyššia postreba = viac CO2

všetko vyššie spomenuté celkom účinne okresáva životnosť motora = dobrá správa pre automobilky

Vo výsledku tu máme naftové motory zložité ako jadrová elektráreň (benzínové ich úspešne dobiehajú), ktoré sú optimalizované na EU nezmyslený merací cyklus spotreby a vôbec nemyslia na reálne potreby užívateľa.

odprúčam prečitať tento článok na ilustráciu kam ide zložitosť spaľovacích motorov
http://www.auto.cz/nove-motory-mercedes ... obne-99841
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

dibarbora píše:Cely problém je čistá schizofrénia

nízka spotreba = nízke emisie CO2 = spaľovanie chudobnej zmesi s prebytkom vzduchu = veľa NOx

redukcia NOx = použitie už dvojitého EGR systému (pred turbom a za turbom) + nejaký katalyzátor (adblue prípadne vypalovací) = vyššia spotreba (pri použití vypalovacieho katu ešte vyššia spotreba) = viac CO2

popri tom všetkom so stúpajúcim vstrekovacím tlakom sa zmenšujú častice čím sú nebezpečnejšie = použitie dpf = regenerácia vyššia spotreba/postupné zanášanie popolom ešte vyššia postreba = viac CO2

všetko vyššie spomenuté celkom účinne okresáva životnosť motora = dobrá správa pre automobilky

Vo výsledku tu máme naftové motory zložité ako jadrová elektráreň (benzínové ich úspešne dobiehajú), ktoré sú optimalizované na EU nezmyslený merací cyklus spotreby a vôbec nemyslia na reálne potreby užívateľa.

odprúčam prečitať tento článok na ilustráciu kam ide zložitosť spaľovacích motorov
http://www.auto.cz/nove-motory-mercedes ... obne-99841
Lepsie by som to nenapisal.....
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10326
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tohle klidně podepíšu.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“