může vadný vstřik u HDI regulérné protékat??
Moderátoři: šulda, Moderátoři
může vadný vstřik u HDI regulérné protékat??
řeším následující problém...
Citroen C8 2.2HDI nestartuje..
Když je slabší baterka, tak se má motor tendenci zastavovat... Jako by jeden válec více zatěžoval startét při kompresi..
Pokud je baterka plně nabitá, motor točí normálně a má tendenci jít jakoby na jeden válec.. Z výfuku jde bílý kouř se smrádkem špatně spálené nafty...
Auto jsem píchnul na diagnostiku, která ukazuje závadu žhavení.. Předpokládám ovšem, že by HDI když jsou teploty nad nulou mělo chytnout bez žhavení.. Na startovací sprej to naběhne (pouze na sprej) a pak zase zdechne a jde na jeden válec... Takže žhavení asi vylučuju...
Při měření hodnot jsem si ale všiml, že tlak railu je 8 barů místo 400.. Pokud by ovšem bylo v railu pouze 8 barů, jak by mohl motor jít na jeden válec???
Napadlo mne, jestli nemůže protékat jeden vstřik... Pokud netěsní, nemůže být ani tlak v railu... Ale dostane se nafta do jednoho válce, proto při startování motor má snahu a kouří z výfuku...
Zároveň by při stání se skrz vstřik mohla dostat nafta do válce, kde způsobí větší kompresi a motor se při startování jakoby zadrhává..
Je to reálné, nebo je to kravina.???
Díky
Citroen C8 2.2HDI nestartuje..
Když je slabší baterka, tak se má motor tendenci zastavovat... Jako by jeden válec více zatěžoval startét při kompresi..
Pokud je baterka plně nabitá, motor točí normálně a má tendenci jít jakoby na jeden válec.. Z výfuku jde bílý kouř se smrádkem špatně spálené nafty...
Auto jsem píchnul na diagnostiku, která ukazuje závadu žhavení.. Předpokládám ovšem, že by HDI když jsou teploty nad nulou mělo chytnout bez žhavení.. Na startovací sprej to naběhne (pouze na sprej) a pak zase zdechne a jde na jeden válec... Takže žhavení asi vylučuju...
Při měření hodnot jsem si ale všiml, že tlak railu je 8 barů místo 400.. Pokud by ovšem bylo v railu pouze 8 barů, jak by mohl motor jít na jeden válec???
Napadlo mne, jestli nemůže protékat jeden vstřik... Pokud netěsní, nemůže být ani tlak v railu... Ale dostane se nafta do jednoho válce, proto při startování motor má snahu a kouří z výfuku...
Zároveň by při stání se skrz vstřik mohla dostat nafta do válce, kde způsobí větší kompresi a motor se při startování jakoby zadrhává..
Je to reálné, nebo je to kravina.???
Díky
Na rozvody mrknu hned zítra... Měl jsem v práci "dlouhý" týden, takže jsem se k autu dostal až za tmy...
Ale zeptám se...
Pokud by byly skočené rozvody, chytlo by to na startovací sprej..?? Dokud je sprej, motor jede vcelku pravidelně...
Dále.. kdyby to bylo skočený - hlásila by diagnostika synchronizaci vačky s klikou??? Hlásí "ANO"
A hlavně.. Kdyby to bylo o zub, tak to neřeší, že na railu není tlak.... Zpočátku mám 8 barů, když se začne chytat jeden válec, tak to stoupne na 20barů a když stříknu sprej, stejně nepřeleze 100 barů...
Navíc to přibrždění motoru při startu po delší době se projeví jednou, či dvakrát, pak motor točí normálně.. Není to přibrždění natvrdo.. Prostě jen je cítit, že překonává v určitém místě větší odpor...
Pořád mi to sedí na vstřik s rozpadlou špičkou, který protéká do spalovacího prostoru a zvýší kompresi.. Po dvou otočkách to vyhodí ventilama přebytečnou naftu ven... Také díky tomu se tváří, že běží při startu jeden válec, ačkoliv by vzhledem k nízkému tlaku neměly vstřiky vůbec otevírat...
Ale rozvody zkusím.. bylo by to jednodušší, než se trhat se vstřikama ven...
Ale zeptám se...
Pokud by byly skočené rozvody, chytlo by to na startovací sprej..?? Dokud je sprej, motor jede vcelku pravidelně...
Dále.. kdyby to bylo skočený - hlásila by diagnostika synchronizaci vačky s klikou??? Hlásí "ANO"
A hlavně.. Kdyby to bylo o zub, tak to neřeší, že na railu není tlak.... Zpočátku mám 8 barů, když se začne chytat jeden válec, tak to stoupne na 20barů a když stříknu sprej, stejně nepřeleze 100 barů...
Navíc to přibrždění motoru při startu po delší době se projeví jednou, či dvakrát, pak motor točí normálně.. Není to přibrždění natvrdo.. Prostě jen je cítit, že překonává v určitém místě větší odpor...
Pořád mi to sedí na vstřik s rozpadlou špičkou, který protéká do spalovacího prostoru a zvýší kompresi.. Po dvou otočkách to vyhodí ventilama přebytečnou naftu ven... Také díky tomu se tváří, že běží při startu jeden válec, ačkoliv by vzhledem k nízkému tlaku neměly vstřiky vůbec otevírat...
Ale rozvody zkusím.. bylo by to jednodušší, než se trhat se vstřikama ven...
Dneska jsem navštívil dieselservis, kde mi tvrdili že pokud není v railu žádný tlak, tak není možné, aby motor měl snahu chytnout na jeden válec... Že bez tlaku nejen že jednotka nedá impulz k otevření vstřiku, ale zároveň by se neměl ani fyzicky otevřít...
Takže nakonec přijeli, napíchli auto a uznali, že to tak je... Udělali test čerpadla a je OK, takže některý ze vstřiků je totálně vysypaný..
Jediný případ, kdy se stává takováto destrukce vstřikovačů je prý když odejde turbo a motor se přetočí na olej.. Což by i odpovídalo tomu, proč v motoru moc oleje nebylo... Takže uvidím.. Nakonec možná najdu závadu a motor bude stejně na odpis..
Teď zkusím manuálně zprovoznit to přídavné topení, aby nemzli ruce a mám půjčenou záslepku na rail... Postupně bude odpojovat jednotlivé vstřiky a hledat ten vadný kousek...
Takže nakonec přijeli, napíchli auto a uznali, že to tak je... Udělali test čerpadla a je OK, takže některý ze vstřiků je totálně vysypaný..
Jediný případ, kdy se stává takováto destrukce vstřikovačů je prý když odejde turbo a motor se přetočí na olej.. Což by i odpovídalo tomu, proč v motoru moc oleje nebylo... Takže uvidím.. Nakonec možná najdu závadu a motor bude stejně na odpis..
Teď zkusím manuálně zprovoznit to přídavné topení, aby nemzli ruce a mám půjčenou záslepku na rail... Postupně bude odpojovat jednotlivé vstřiky a hledat ten vadný kousek...
Je to přes překupníky a ti buď nic nevědí, nebo neřeknou....
V motoru chybělo cca 1,5-2L oleje... V chlazení taky chybí voda a byla vyražená průchodka od měření hladiny...
Nicméně pořád bylo v motoru dost oleje, aby nemusel být zadřený...
Jinak na čtvrtém válci je vstřik průchozí, takže z něj utíká komprese...
Zažil někdo až takovou závadu vstřikovače??? O tom že se to může stát při přetočení motoru vím, ale je možné že by se rozpadl vstřikovač sám od sebe??
Jde mi o to, jestli shánět vstřikovač, nebo pravděpodobněji celý motor..
V motoru chybělo cca 1,5-2L oleje... V chlazení taky chybí voda a byla vyražená průchodka od měření hladiny...
Nicméně pořád bylo v motoru dost oleje, aby nemusel být zadřený...
Jinak na čtvrtém válci je vstřik průchozí, takže z něj utíká komprese...
Zažil někdo až takovou závadu vstřikovače??? O tom že se to může stát při přetočení motoru vím, ale je možné že by se rozpadl vstřikovač sám od sebe??
Jde mi o to, jestli shánět vstřikovač, nebo pravděpodobněji celý motor..
