Golf V 2.0 TDI- zvuky z prevodovky GRF pri razeni 5-ky

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
petr_p
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 07 pro 2010, 12:59
Odpovědi: 0

Golf V 2.0 TDI- zvuky z prevodovky GRF pri razeni 5-ky

Příspěvek od petr_p »

Zdravim,
jen se chci ujistit, ze zavada moji 6-ti stupnove prevodovky je stejna jako zde na foru casto zminovana, tzn:

Pri prerazovani ze 4 na 5 to po pusteni spojky vrzne. V tahu jede 5-ka normalne, kdyz ale brzdim motorem na 5-ku tak to huci jako kdyz se na dalnici najede na bilou caru krajnice :(

Je to teda to vymackane lozisko v obalu prevodovky?

Pokud ano, vi nekdo co presne se pri takove oprave s prevodovkou dela?

Diky za rady, petr_p
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

dá se pod segerovku ložiska podložka
petr_p
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 07 pro 2010, 12:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od petr_p »

Huml píše:dá se pod segerovku ložiska podložka
To jako ze se tim vymezi axialni vule? To pomuze? Nebo je to jen kratkodobe reseni?
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

No ja mam 6 kvalt v OI a 5tka so 6tkou pri brzdeni motorom na dialnici hučia.

Problem je si myslim v loziskach 5tky a 6tky = na vymenu

+ treba vyriesit axialnu volu na hlavnom lozisku.

a mas po problemoch
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
petr_p
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 07 pro 2010, 12:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od petr_p »

octaviask píše:No ja mam 6 kvalt v OI a 5tka so 6tkou pri brzdeni motorom na dialnici hučia.

Problem je si myslim v loziskach 5tky a 6tky = na vymenu

+ treba vyriesit axialnu volu na hlavnom lozisku.

a mas po problemoch
Prima, dekuju za tip, zamerim se na ty loziska a vuli hlavniho loziska :)
diky
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

petr_p píše:
octaviask píše:No ja mam 6 kvalt v OI a 5tka so 6tkou pri brzdeni motorom na dialnici hučia.

Problem je si myslim v loziskach 5tky a 6tky = na vymenu

+ treba vyriesit axialnu volu na hlavnom lozisku.

a mas po problemoch
Prima, dekuju za tip, zamerim se na ty loziska a vuli hlavniho loziska :)
diky
mesiac dozadu sme robili jednu octaviu II s vysekanym loziskom na hriadelke. riešilo sa nove puzdro a tak. Inak v CZ mate nejaku firmu priamo na tieto 6kvalty ktora dava zaruku na to!
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

petr_p píše:
Huml píše:dá se pod segerovku ložiska podložka
To jako ze se tim vymezi axialni vule? To pomuze? Nebo je to jen kratkodobe reseni?
pomůže
matess
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 03 srp 2007, 12:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Brandýs n/L

Příspěvek od matess »

A nebylo by dobré nějak zajistit to ložisko proti protáčení?

Našel jsem několik způsobů, ale některý mi přijdou vhodný spíš do tématu co je moc :-)


Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Octavia combi TDi ASV + Reesha chip prodáno
VW Sharan TDI
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od stanomx »

možno to až taký blbý nápad nieje, rozhodne nie tak blbý ako výpočet zaťaženia toho ložiska
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

Treba pri vymene spojky davat origo mazivo na hriadel prevodovky. Kazdy tam kydne normalnu vazelinu ktora za par tisic km vyschne.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Dave1977
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 16 led 2016, 07:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dave1977 »

octaviask píše:Treba pri vymene spojky davat origo mazivo na hriadel prevodovky. Kazdy tam kydne normalnu vazelinu ktora za par tisic km vyschne.
Mám Touran 2.0TDI PD 103kW a 6q.V létě jsem měnil spojku i se setrvákem Sachs a právě na tuto hřídel jsem se zaměřil a vše řádně promazal tukem G000 100.Mám vypodložené ložisko v převodovce a všechny problémy s řazením ze 4-5 přestalo a řazení je tiché a velmi přesné.Olej měním v převodovce každých 100 tisíc km.Ale např.Sixta vyloženě varuje že se ložisko vypodložit na axiální vůli nemá.Tak si vyberte.
matess
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 03 srp 2007, 12:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Brandýs n/L

Příspěvek od matess »

Pokud jsi tu hřídel namazal, tak máš nejspíš po problému. Já zatím jen sbírám informace co s tím. Známej má jen origo podložku (10 tis. km) a zatím prý dobrý, Huml píše že to funguje, takže určitě ví o čem píše.
Jen si říkám, že podložkou sice vymezíš vůli, ale ložisko se dál může v obalu protáčet. Docela se mi líbilo to řešení s tím červíkem, ale nevím jestli má cenu to takhle bastlit, jestli člověk neudělá víc škody než užitku. Správné řešení závady známe nejspíš všichni :)
Octavia combi TDi ASV + Reesha chip prodáno
VW Sharan TDI
Dave1977
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 16 led 2016, 07:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dave1977 »

matess píše:Pokud jsi tu hřídel namazal, tak máš nejspíš po problému. Já zatím jen sbírám informace co s tím. Známej má jen origo podložku (10 tis. km) a zatím prý dobrý, Huml píše že to funguje, takže určitě ví o čem píše.
Jen si říkám, že podložkou sice vymezíš vůli, ale ložisko se dál může v obalu protáčet. Docela se mi líbilo to řešení s tím červíkem, ale nevím jestli má cenu to takhle bastlit, jestli člověk neudělá víc škody než užitku. Správné řešení závady známe nejspíš všichni :)
Jak říkám,kdo mění v převodovce olej?Podle mého je po cca 100-150 tisících km ten olej vyměnit a určitě převodovce prodloužíš život a to dost podstatně.Věřím,že je pak schopna dát i půl mega kiláků.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“