Rozdělení motorů JTD

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Rozdělení motorů JTD

Příspěvek od pepe276 »

Ahoj,
mohli by mi poradit zkušenější znalci Fiatů, jak se dělí motory 2.0JTD? Psalo se tu, že nějaké starší typy JTD byly spolehlivější a novější už tak ne. Jaké typy to jsou, jak je od sebe rozeznám, čím se vyznačují a kam se které motory a kdy montovaly? Vyznám se celkem v 2.0HDi od PSA, 1.9TDi od VW, ale Fiaty prakticky neznám a rád bych se o nich něco dozvěděl.
Díky a hezký den :-) Petr
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

nic proti,ale kdyz napise tohle,tak ti nenisance poradit jelikoz 2,0 JTD je sirokej pojem bud to je HDI nebo to je rposte JTD a o tom vim a muzu rict.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Základní osmiventil je nejlepší, protože je jednodušší a je ke všemu i lepší přístup.Je to stejné jako u HDI , 2.0 v osmiventilu je nesmrtelná, pouze je riziková pevná kladka rozvodů..2.0 v 16 ventilech je díky své konstrukci problematičtější, o 1,6 HDI je škoda mluvit. JTD v základu je výborná volba...
nepropadat panice...
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

sikin1987 píše:nic proti,ale kdyz napise tohle,tak ti nenisance poradit jelikoz 2,0 JTD je sirokej pojem bud to je HDI nebo to je rposte JTD a o tom vim a muzu rict.
Píšu, že HDi od PSA znám a že mne zajímá JTD od Fiata. Třeba bloky motorů a vrtání/zdvih jsou u 1.9JTD (nebo se to označuje 2.0JTD?)stejné už od začátku do teď? Je mi jasné, že existují ve verzi 8V i 16V. Je JTD vlastní konstrukce Fiatu, nebo je to jen přejmenované HDi od PSA, které je zase vlastně jen upravené a vylepšené staré 1.9TD s úplně novou konstrukcí hlavy? Zajímá mne hlavně dělení z konstrukčního hlediska. Případně i podle výkonu, která verze je povedená a které se vyhnout?
Nedávno jsem tu, myslím někde v sekci Italské vozy četl, že stará 1.9JTD byla super a nová že už tak dobrá nejsou. Čím se ty motory lišily? Jen tím, že ty novější jsou 16V a blok motoru je jinak stejný, nebo jiným vstřikováním a elektronikou kolem, nebo je to už úplně jiná, novější konstrukce motoru?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

To ci je tam motor Peugeot, alebo FIAT (prip. Iveco) zalezi od toho aku platformu zdiela konkretny model auta. Pokial Peugeot tak su tam iba HDI a pokial FIAT tak tam sa daju najst aj JTD a aj HDI. Univerzalnejsia odpoved asi neexistuje. Potom jedine tak, ze kuknem a vidim.
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Odpovědi: 0
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Ahoj borci, nechcu zakládat nové vlákno tak se zeptám na facelift dobla r.v. 04, už je to ale euro 4, je tam 77kw jtd, je to klasické spolehlivé auto jako marea? Bravo? Jedná se mi hlavně o ten motor, zdali je totožný? Pak bych se rád dozvěděl, jaký rozdíl je mezi motory jtd 77kw a 85kw, co se týče konstrukce, vstrikovani, atp... zdali jsou totožné?
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

je to cistokrvne JTD od fiatu...inak klasicky common rail bosch s jednotkou EDC15C tak 77 kw ako aj 85 kw.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Odpovědi: 0
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

octaviask píše:je to cistokrvne JTD od fiatu...inak klasicky common rail bosch s jednotkou EDC15C tak 77 kw ako aj 85 kw.
To jsem potřeboval slyšet. V čem se tyhle dva motory liší?
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Odpovědi: 0
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

77kW verzia a Euro4? To mi nejak nepasuje...a v 2004 77kW verzia? Ja som bol v tom, že 77kW verzia sa montovala tak do 2001. Čo ja viem, tak 77kW a 85kW sa líšia hlavne tým, že 85kW verzia má VGT turbo, ale isto to nebude jediná zmena.
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

Ferrari1980 píše:77kW verzia a Euro4? To mi nejak nepasuje...a v 2004 77kW verzia? Ja som bol v tom, že 77kW verzia sa montovala tak do 2001. Čo ja viem, tak 77kW a 85kW sa líšia hlavne tým, že 85kW verzia má VGT turbo, ale isto to nebude jediná zmena.
ten vykon byl jen v doblu proste proste EURO 3 melo v doblu 74 aj 77 kw taky jsme na to cumel.


jinak k otazce zakladatele tematu. ok HDI znas tak 16V je OPEL a 2,0 JTD je uplne novy motor, kterej jakz takz drzi,ale neni toho tolik abyhc mohl rcit,ze to najede vklidu 500 tis jak 1,9tka,ale vstriky neochazi stejne jako na zadnem JTD foukle tesneni pod hlavou taky ne da se rict,ze je velcie povedene,ale jezdi strasne moc 1,6JTDcek,takze spis o nich muzu rict,ze jsou TOP motory po 1,9 a 2,4 JTD absolutne zadny problem ani u 1 co jezdi na servis behem 15-250 tis
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Uživatelský avatar
Ondrus84
Přispěvovatel
Příspěvky: 188
Odpovědi: 0
Registrován: 10 pro 2007, 17:35
Bydliště: Domašov

Příspěvek od Ondrus84 »

77,85kw a jestě i 103kw mJet do roku 2005 jsou EUR 3 bez DPF mam stilo 103 mJet a myslel jsem si též ze uz je to E4 ale hovno.....pokud neni DPF není E4
Punto 1.2 60ELX Obrázek
Stilo mJet 1.9 16V Obrázek
Ex:A6 AVANT 2.5TDi(AKE),Lybra 1.6i,Bravo HGT 20V,AR 166 V6T.B.,Stilo Abart 20V,Marea 20V,Fabia SDi,Vento TDi
Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Odpovědi: 0
Registrován: 14 říj 2011, 12:55

Příspěvek od blacklight »

Tuším, že fiat Bravo 1.9 JTDm 88kW neměl DPF až do 04/2007.
Nejsem si ale jistý, jestli to je EURO4 nebo bez DPF byla vždy E3.

Spíš je to obecná poznámka, že když má člověk štěstí, tak sežene ještě celkem poctivý motor, ne moc staré auto a bez DPF.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Odpovědi: 0
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

No a klasika jtd 85kw a mjtd je rozdíl ve fázích vstriku? Prý mají už 16v mjtd a mjtd obecně problém s bionaftou a jsou citlivé na naftu, je tam nějak jinak palivovej systém či co?
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Odpovědi: 0
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

blacklight píše:Tuším, že fiat Bravo 1.9 JTDm 88kW neměl DPF až do 04/2007.
Nejsem si ale jistý, jestli to je EURO4 nebo bez DPF byla vždy E3.

Spíš je to obecná poznámka, že když má člověk štěstí, tak sežene ještě celkem poctivý motor, ne moc staré auto a bez DPF.
V německu cokoliv co má euro 4 má dpf, nemyslím zelenou plaketu do měst, ta se dá koupit... To je daň...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Uživatelský avatar
kecka
Přispěvovatel
Příspěvky: 545
Odpovědi: 0
Registrován: 19 kvě 2007, 21:24
Bydliště: Kousek od Ostravy

Příspěvek od kecka »

blacklight píše:Tuším, že fiat Bravo 1.9 JTDm 88kW neměl DPF až do 04/2007.
Nejsem si ale jistý, jestli to je EURO4 nebo bez DPF byla vždy E3.

Spíš je to obecná poznámka, že když má člověk štěstí, tak sežene ještě celkem poctivý motor, ne moc staré auto a bez DPF.
88 kw má vždy DPF EDC16
85 kw nemá DPF EDC15
Fabia II RS 132kw Combi
Clio II 1.2 brutal 43kw
Polo 6R mazel ženy :-)

EX Roomster TDi 184ps
Moravia Tuning soft :-)
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“