turbo vnt15 -vůle na hřídeli

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Odpovědi: 0
Registrován: 14 led 2017, 10:29

turbo vnt15 -vůle na hřídeli

Příspěvek od puker »

čau kluci,
chci se zeptat jaká vůle na hřídeli je takzvaně v toleranci?
vypozoroval jsem slabé houkání do výfuku,tak jsem omrkl regulaci-zaseklá-nevím jak dlouho.
turbo jsem vyndal a vůle je cca 0,8-1mm.hýbat vrtulkou jde ztuha ,ale jde.
při hýbaní jde slyšet i kovový zvuk..
turbo jsem ještě nevyčistil a přemýšlím,jestli ho má vůbec cenu montovat zpět..?-samo,že až po vyčištění..
co vy na to?
jo a olej nebere,nebo jsem nezaregistroval,popřípadě bere uplné minimum
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1642
Odpovědi: 0
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Příspěvek od Woko_O »

Jestli funguje a nežere, klidně dát zpět.. vůle se vymezí až tam nateče olej..
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Odpovědi: 0
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

důležitý je, jaká vůle, axiální nesmí být žádná, radiální 1mm je v pohodě.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Odpovědi: 0
Registrován: 14 led 2017, 10:29

Příspěvek od puker »

díky chlapi,jako větší vůli jak na tomto videu to nemá :D
https://www.youtube.com/watch?v=cpdH6RZ09OE
axialní vůli to nemá

takže zatuhlá regulace zpusobila to houkání?? asi jo že.. (LOL)
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4280
Odpovědi: 0
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

radiální je v pohodě pokud neškrtaji vrtulky o obal (LOL)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Odpovědi: 0
Registrován: 14 led 2017, 10:29

Příspěvek od puker »

to jsem si právě myslel,že způsobuje to houkání,když to dere o ten obal :D
ale to by dřela i vyfuková vrtulka :? v sazích nic vydřeného není.. (noteeth)
Bill
Přispěvovatel
Příspěvky: 159
Odpovědi: 0
Registrován: 27 lis 2010, 00:11
Bydliště: u Brna

Příspěvek od Bill »

puker píše:to jsem si právě myslel,že způsobuje to houkání,když to dere o ten obal :D
ale to by dřela i vyfuková vrtulka :? v sazích nic vydřeného není.. (noteeth)
houkání způsobuje nevyváženost rotoru, nebo poškození lopatek turbíny!
pokud chceš houkání odstranit, výměna rotoru a jeho poctivé vyvážení tě nemine.
Octavia combi 1,9 TDI,ASV,egr off,puky TT,jednohmota,VA,sprint764,FMIC.- už minulost

O II combi, BKD, brzdy 312-, turbo Oleg
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Odpovědi: 0
Registrován: 14 led 2017, 10:29

Příspěvek od puker »

lopatky jsou ok,žádné viditelné poškození,tak jedině ta nevyváženost..
to už bych se mrkl asi po nějakém schopném VAčku,než repasovat tuhle mrdku (noteeth)
jaký je vlastně rozdíl mezi vnt15 a gt1749V ? jen v počtu lopatek,nebo ještě něco :?
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Odpovědi: 0
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

GT1749V je konstrukčně novější generace oproti VNT15 a má více regulačních lopatek, jinak ale potenciál je podobný
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“