Stránka 1 z 2

Hyundai ix20, Kia Venga

Napsal: 13 úno 2017, 07:24
od citron66
Jdu opět s prosíkem o názory mechaniků na tyto dva, téměř identické vozy. Žena se mi v nich shlídla, spíše k ix20, je na ježdění po městě, do práce na nákupy a tak. Dosud jezdí Áčkem z roku 2003 a chce změnu. U obou korejců jde o motor 1.4 benzin. Jaký je váš názor, korejce ano či ne, popřípadě jaké městské auto s vyšším posazem? ALE NE SUV. Díky za názory

Napsal: 13 úno 2017, 08:49
od roman1648
za mě úplně v pohodě, jsou to dobý autíčka, těch problémů je s tím minimum, občas nějaký vytahaný rozvody nebo tak ale to až s větším nájezdem

Napsal: 17 úno 2017, 19:06
od cippis
Otresnej sololit uvnitr. Ale jestli jezdi s multikarou MB A, tak si polepsi. :-)).
Blbe udelana zadni naprava, skace to jako koza. Proto na co to chces je to auto uplne Ok.

Napsal: 17 úno 2017, 19:14
od A6TDI
Jako že Ačko nejni pohodlný ?

Napsal: 25 úno 2017, 21:09
od citron66
Dnes jsem se byl v autosalonu Hyundai projet IX20 1,4 benzin. Samozřejmně mé pocity jsou velmi individuální a patrně se s mnohými zde neshodnu, ale pokud porovnám MB A 1.4 s IX20 1.4 je Hyundai značně pohodlnější. Jak sedadly, tak komfortem při jízdě. Ale asi porovnávám neporovnatelné, tyto auta dělí 14let. Áčko se chová jako motokára, je tuhá, naproti tomu IX20 je pocitově o hodně "měkčí". A pokud mám posoudit, jak vypadá interier, je znát, že IX20 není premiová značka, ale interier vůbec neurazí a na používání jako městskýho auta mě připadá vcelku přijatelné. Roman1648 napsal problém s rozvoďákem u vyššího nájezdu kilometrů, děkuji mu za názor, jen se ještě zeptám, co je to vyšší nájezd?
Co teď sleduju, auta s nájezdem do 50Tkm mizí rychle po zveřejnění nabídky, s nájezdem přes 130Tkm v nabídce zůstávají.
Volil bych, pokud možno euro 5, protože nemá debilní start-stop, u euro 6, se kterým jsem se dnes vozil, už je standartní a nelze jej trvale vypnout, pouze lze deaktivovat před každou jízdou, to bude při používání na palici. Můj názor, prosím, berte jen jako můj názor na toto auto, že je to slušný auto za přijatelnou cenu. Jen bych prosil uživatele a mechaniky o názor na poruchovost těchto korejců a eventuelní náklady na údržbu.
Ještě doplním spolehlivost MB A, které jsem koupil jako 5ti leté s 90T km, a za 9 let používání auto chtělo jen klasický spotřebák, z vad jen spínací skříňka, a nějaký kladky u alternátoru, který neskutečně hvízdaly, jinak nic. A to toto auto není příliš oblíbeno co do spolehlivosti. :)

Napsal: 25 úno 2017, 21:59
od hansdob
do 6 let staří pohoda pak pryč

Napsal: 25 úno 2017, 22:06
od Slavkov
Pokud najede "prd", tak je to celkem fuk... jinak se zeptej, co stojí např. výměna homokinetického kloubu... třeba ještě změníš názor, že to není prémiový vůz :D

Napsal: 26 úno 2017, 13:19
od jericho-3
Pokud dáš na komfort, kup si na bazoši voňavku R 16 a budeš nadšen, je to jízda na mechu ..Poslechni Slavkova a zeptej se na servis, ten je pro provoz vozu důležitější.. :)

Napsal: 26 úno 2017, 14:53
od roman1648
To jsou bohuzel uskali vetsiny japoncu,korejcu atd.
Spousta veci jen v originale a ceny nekdy primo zdrcujici...
Spojky,poloosy a podobny veci stoji mnohdy troj-ctyrnasobek normalnich cen

Napsal: 26 úno 2017, 17:17
od citron66
Pánové díky, přesně toto jsem potřeboval vědět, na druhé straně žena po 9ti letech, co vlastnila Áčko, najela 70Tkm, myslím si, že u tohoto auta to více nebude. To by snad mohlo přežít bez velkých oprav ne?

Napsal: 27 úno 2017, 07:28
od roman1648
Hele, těžko říct, to nikdy nevíš
přesně to stejné si říkala spousta majitelů 1.2HTP 6V že s tím pojedou jen občas a kadla kadla, tak že to přece musí vydržet (rofl)

Napsal: 27 úno 2017, 15:08
od citron66
Z vašich názorů lze tedy pochopit, proč tyto auta ještě v tovární záruce okamžitě mizí z nabídky a kousky po záruce s nájezdem 100+ se prodávají dlouho.
Co vy byste doporučili za auto, který má vyšší posaz a zhruda stejnou velikost? Druhá možnost je dojezdit Áčko do mrtě a pak rovnou ze silnice do šrotu

Napsal: 27 úno 2017, 18:57
od Slavkov
Možná bych ještě doporučil se pořádně podívat, co ta jejich (prodloužená) záruka pokrývá a co nikoli... možná se budeš divit :D
Co do toho Ačka nacpeš, než dožije. To u toho"kundaie" ztratíš ihned v okamžiku, kdy s tím vyjedeš ze salónu... a možná i mnnohem víc 8)
Samozřejmě, že pokud to máš do nákladů a mínus DPH, tak se to zase počítá trochu jinak...

Napsal: 28 úno 2017, 07:29
od Marek77
Pokud vím od kolegy, konkrétně Hyundai se zárukou nedělá vůbec žádný problém. On má tři roky (11/2013) model i30 s motorem 1,6GDI a po 42 tisících km mu na záruku vyměnili (krom jiného) například ložisko kola a komplet spojku.

Za mě - na poskakování po městě a kolem komína je úplně jedno, co koupíš. Dneska je to v drtivé většině stejně jen o tom, jakou výbavu v autě chceš mít a jak sedne do ruky, protože jinak je to plus mínus stejně pořád to samé.

Já bych šel spíš do Clia, líbí se mi víc než Hyundai, navíc je levnější a držák, ovšem nemá tak vysoký posez. Ale to je můj soukromý názor. Mně se líbí Renaulty, jinému něco jiného.

Napsal: 28 úno 2017, 08:11
od citron66
Marek77: máš pravdu, Renaulty jsou pěkný auta, mnoho let jsem s nimi jezdil (Scénic), a pohodlná. Bohužel v tomto autu se shlídla žena a jak se s ním svezla, bylo hotovo. Asi máš pravdu s tím, že dnešní auta jsou dost ošizená co do kvality a díky emisním normám poruchová a značně omezená životnost motorů.
Slavkov: souhlasím s tebou, že nejhorší investice na světě je koupě novýho auta. Nikdy jsem nový auto neměl, vždy více, či méně ojeté. Ale u tohoto auta, kdy si jej vlastně vybrala žena a Hyudai mi nabídli funglovku za cenu čtyřleté ojetiny, má to 5let záruku (jsem si vědom, že na garančkách jim část kupní slevy zase zaplatím), už jsme na 90% rozhodnutí. Protože jsme oba 50+, tak si poprvé v životě dopřejem pocit vlastnictví fungl novýho auta, dokud na tom světě ještě jsme. Jestli děláme chybu, či ne, ukáže čas.
A áčko zatím zůstane, ujme se jej dcera a bude na něm pilovat s své řidičské umění.
Děkuji všem zúčastněným za názor