Upevnění vodící kladky 1.9TDI PD, ATD 74kW - rozvody INA

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
johnsoft
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 29 srp 2008, 14:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Upevnění vodící kladky 1.9TDI PD, ATD 74kW - rozvody INA

Příspěvek od johnsoft »

Kluci prosím o naléhavou pomoc. Který konec šroubu vodící kladky patří do bloku motoru? Ten s krátkým závitem a lepidlem nebo naopak ten s delším závitem. V bloku motoru je díra hluboká 16mm a dnes se mi z ní podařilo dostat zbytek šroubu, který se tam povedeně zalomil - mimochodem z úplně nové sady rozvodů INA Mezitím vzpříčená kladka vydřela nádhernou rýhu do rozvodového řemenu, jediné štěstí bylo, že to řemen přežil. Závit naštěstí vypadá v pohodě a já si oddychl, že po roce provozu bez vodící kladky bych ji tam mohl namontovat zpět.Obrázek
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil(a) johnsoft dne 11 dub 2017, 22:04, celkem upraveno 1 x.
VW GOLF IV 74kW TDI-PD, r.v.2003, nalítáno 330000km, motor ATD...
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

s lepidlem do bloku
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
johnsoft
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 29 srp 2008, 14:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od johnsoft »

Moc děkuji.
Jen teda ta délka závitu nic moc, pro jistotu koupím originál šroub a zalepím pořádně Loctite a v životě nikdy už ho nevyndám. Jen doufám, že stávající závit to ještě vydrží (wallbash)
VW GOLF IV 74kW TDI-PD, r.v.2003, nalítáno 330000km, motor ATD...
johnsoft
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 29 srp 2008, 14:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od johnsoft »

Ještě jedna OT: také má někdo v poslední době špatné zkušenosti s díly INA?
Zlomený šroub / křivé vypínací ložisko spojky a pár dalsích dílů... Možná problém, že je to INA Made in China?
VW GOLF IV 74kW TDI-PD, r.v.2003, nalítáno 330000km, motor ATD...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20327
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

já měl tuhle sadu od SNR ale šponovací kladka rozpadená na 3 kusy...byla sobota tak jsem ji musel seskládat protože se mi nechtělo to někde honit..
s těma dílama je to asi na prd +/- stejně s celou druhovýrobou mi tak připadá :(
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14447
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Pamatuju když jsem měnil rozvody kdysi na 1.4-16v, tak původní kladka ještě z výroby měla výstupek který zabírá o nálitek na bloku a díky němu se kladka sama dopíná pérem z cca 3mm plechu a nová kladka "značková" měla výstupek z cca 1mm plechu a ještě ohlého na druhou stranu :roll:
johnsoft
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 29 srp 2008, 14:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od johnsoft »

Tak dnes koupena nová sada rozvodů INA. Šroub už je v bloku motoru a řádně zalepený. Co mě ale šokovalo bylo složení sady: napínací kladka Litens Made in Canada 8) , dále řemen INA Made in Germany - od kdy INA dělá řemeny :? a nakonec to nejlepší vodící kladka GMB Made in Korea - vážně uvažuji, zda tam tu kladku vůbec montovat :x

Jaký máte názor? Nekoupit ještě raději zvlášť kladku alespoň od INA? Proč dělá INA takové prasárny ve svých sadách?[/b]
VW GOLF IV 74kW TDI-PD, r.v.2003, nalítáno 330000km, motor ATD...
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14447
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jojo, byla doba, kdy malá kladka byla SKF myslím, ještě je mám někde schované.
Dneska se do sad dává tahle GMB, našel jsem jí jak v sadách Contitech, tak Bosch, Febi, Ina... Třeba v sadě Bosch byl řemen dle mě Contitech podle vzoru, v sadě SKF byl řemen Dayco podle teflonového povrchu apod.
tribit
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Registrován: 17 kvě 2012, 11:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od tribit »

Aby za chvíli neplatilo, že lepší je rozvody přejíždět než tam dát novou. :-)
AMF; M47/T2
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20327
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

já se to snažím moc nezkoumat, prostě beru značkový sady(SNR,SKF,INA) co víc pro to mám udělat...
dneska je přebalený kde co to nemá šanci nikdo uhlídat
sasasat
Přispěvovatel
Příspěvky: 253
Registrován: 14 led 2009, 11:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od sasasat »

Kvalita značkových rozvodových dílů je mnohem vyšší
Při výběru rozvodové sady se rozhodně nevyplatí šetřit nákupem neznačkového zboží. Díly rozvodu motoru se během servisního intervalu nijak nekontrolují, takže selhání rozvodové kladky, nebo řemenu nelze předcházet jinak než výběrem vysoce kvalitního materiálu. Ložiska rozvodových kladek musí vydržet bez výrazného opotřebení celý velmi dlouhý servisní interval a mezi neznačkovými ložisky a ložisky SKF, SNR, FAG, NTN, KOYO, Timken je velký rozdíl nejen v kvalitě použitých materiálů, ale především v přesnosti výroby použitých kuliček.
V případě, že je motor vašeho auta časován rozvodovým řetězem, nemáte pravděpodobně žádný interval výměny. Řetězy se dělaly tak, aby vydržely po dobu životnosti motoru. Dnes už se tak nedělají a vydrží třeba jen pár desítek tisíc km do selhání. Pokud chcete preventivně měnit rozvodový řetěz, tak tam je nabídka výrobců jiná. Můžete koupit buď originál sadu ve značce, nebo FEBI, SWAG, ASHIKA, které najdete vnašem katalogu. V tomto případě nejde až tak o kvalitu, rozvody, které odcházejí, odcházejí kvůli konstrukčním problémům. Originální rozvody vydrží také třeba jen 40 tis km..
Kvalita ložiska závisí na třídě použitých kuliček a výroba vysoce přesných kuliček do ložisek je velmi nákladná, proto jsou značková ložiska dražší. Vysoce kvalitní kuličky mají obrovské nároky na přesnost tvaru. Odchylka na kulatosti, sféricita kuličky, je u nejvyšší třídy maximálně 0,000007 mm – sedm miliontin milimetru. Variace průměru kuličky u vysoce výkonných vysokootáčkových ložisek smí dosahovat pouze 7 sto tisícin milimetru.
V druhovýrobě prodáváme stejné sady, které se používají v prvovýrobě
V prvovýrobě spoléhají automobilky pouze vysoce kvalitní díly výrobců jako jsou Contitech, INA, Gates, Bosch, NTN, KOYO. V druhovýrobě je v nabídce spousta neznačkových rozvodových dílů, ale naštěstí nemá cenu se jimi nijak zabývat. Nabídka těch vysoce kvalitních výrobců je naprosto dostatečná jak pokrytím, tak cenami.
V našem katalogu najdete vždy nabídku Contitech, INA, Bosch, Gates, SKF, SNR a někdo z nich bude mít výbornou cenu. Je v podstatě jedno, kterou značku z této skupiny si vyberte. Obsahy krabiček těchto výrobců budou v podstatě stejné.
Je jedno, kterou z kvalitních sad koupíte
V Contitech sadě je Contitech jen řemen. Contitech kladky nedělá. Kladky jsou INA, NTN, (Litens automatická napínací kladka u VAG). Složení výrobců kladek bude odpovídat rozvodové sadě, kterou byste koupili originál u distributora daného automobilu.
V sadách INA, Bosch, SKF, SNR je situace stejná. Použité kladky jsou stejné jako v případě Contitechu, nebo OEM (original equipment manufacturer). Sady se navzájem liší pouze řemenem a v případě sady s vodní pumpou, právě výrobcem vodní pumpy. SKF sada bude mít SKF pumpu, protože SKF pumpy dělá. Ina pumpy nedělá a tak ve své sadě bude mít nejspíše SKF pumpu.
Je tedy úplně jedno, jakou ze sad koupíte. Kvalita sady bude vždy stejná – maximální – shodná s OEM.
Pouze v případě Gates rozvodů mohou být v sadě Gates kladky. Ale Gates by měl při výrobě používat také pouze vysokovýkonná ložiska SKF, FAG, NTN takže by to nemuselo vadit.
Vodní pumpu se většinou vyplatí koupit zvlášť
Pokud chcete měnit současně z rozvody i vodní čerpadlo – nemusíte, ale je to doporučované. Vodní pumpa, pokud je hnaná rozvodovým řemenem, tak je součástí rozvodů a platí pro ni to stejné co pro kladky, její stav nikdo nekontroluje, může se klidně přidírat – Většinou se nevyplatí kupovat sadu i s vodním čerpadlem. Podívejte se na ceny normálních sad a ceny vodní pumpy. Většinou bude cena za komplet nižší, než cena za sadu, která vodní pumpu obsahuje.
Kladky se většinou nevyplatí koupit zvlášť
Dříve se kupovaly zvlášť i kladky. Cena za kladky a řemen zvlášť byla nižší, než cena za sadu. Dnes už to tak nebývá, ale můžete to zkusit spočítat..
 
Životnost ložisek v kladkách
V průběhu běžného sto tisícového servisního intervalu je ložisko rozvodové kladky v provozu průměrně dva tisíce hodin a otáčí se deseti tisíckrát každou minutu. Vykoná tedy jednu miliardu otočení a kulička v průměrně velikém ložisku kladky musí po vnější kleci ložiska, zatížená napnutím řemene, projet dráhu o délce 250 miliónů metrů. Kulička tedy musí zatížená objet 4 krát Zemi a nesmí to na ní být vidět.
Pokud by se v průběhu servisního intervalu ložisko kladky přidřelo, rozvodový řemen bude velmi namáhán a roztrhne se.
 
Fabie Combi 1.9TDI-ASZ,6kvalt-JNC,FMIC,Velké brzdy,Org.Xeny,Bufet,Sowt.TDIFUN
197PS 447N.m

OIIIRS
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

tribit píše:Aby za chvíli neplatilo, že lepší je rozvody přejíždět než tam dát novou. :-)
Zrovna minulý týden jsem dělal voňavku P 306 s motorem 1,9 D, kdy motor má poctivých 220000 km, a měnil rozvody i H2O pumpu. Auto znám i jeho původ, koupeno u nás a poté jezdící ve Francii. A musím říci, že vše svítilo jako v záruce, kladky jako nové , šly mechově plně "namazané" , pumpa jakbysmet..Takže zbytečná práce , ale jistota je dle majitele jistota. Mimochodem motor a převodovka byly bez jakékoliv známky úniku i olejových par, vše svítilo jako někde v muzeu..Odpůrci francouzských aut by se pod tím autem na zdviži raději dívali jinam ..Rok výroby byl 2001. Mám názor , že zbytečně sahat tam, kde je řemen evidentně spokojen a je dobře napnut je často zbytečné, popřípadě stačí dát jen řemen...Samozřejmě záleží na typu vozu, jsou dokonce motory, kde nebyl zaznamená žádný případ selhání rozvodu .. :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“