Audi A4 2.0 tdi BRD kouří do víka ventilů

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Trawn
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 25 kvě 2017, 10:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Audi A4 2.0 tdi BRD kouří do víka ventilů

Příspěvek od Trawn »

Zdravím,

Před měsícem jsem si koupil výše zmíněné audi. Auto bylo na holých gumách, takže týden trvalo než jsem sehnal gumy a cestou do pneuservisu (na první jízdě) se sesypalo. Odešlo turbo a na repasi zaznělo že kvůli mazání. Tak jsme vyměnili olejové čerpadlo a vyčistili celý olejový okruh. Na všem byl takový mazutový šlem místo oleje a když jsme viděli olejový filtr, tak nám bylo jasné, že je ucpaný a to zabilo turbo. Příčinu jsme viděli v tom, že poslední majitel asi zanedbal výměnu.

Nicméně po sestavení auta a dojetí domů jsem si všiml, že silně kouří výfukovými plyny z pod víčka dolévání oleje. Už při rozebírání mi bylo divné, že tak kouří odfukem ventilového víka a že nové těsnění víka bez podlepení podfukovalo.

Zatím jsem slyšel věci jako zapečené kroužky, podpálený ventil atd. Do dalšího servisu jde auto za 2 týdny, ale chtěl jsem se zeptat zda jdou výše zmíněné věci opravit, nebo mám rovnou shánět nový motor?

Díky
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20565
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

není tím šlemem ucpané i odvětrání,spíš asi ale podfukují vstřiky
kolik to má mít najeto ? nějaká dohoda s prodávajícím ? asi ne co
hlavu dolů a kompletně zrepasovat nebo novou
Trawn
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 25 kvě 2017, 10:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Trawn »

Není, vše jsme rozebrali a vyčistili. Poprasknutí turba bylo i sání dole plné oleje, takže jsme komplet sání i olejové vedení vyčistili.

Bohužel minulý majitel si už za peníze stihl koupit jiné auto, takže i kdybych se soudil, tak mi soud maximálně přiřkne splácení a nebudu mít ani auto ani peníze, tak to raději chci dát do kupy no.

Auto má dle tachometru 170tis. Samotný blok (short motor) má 90 tis, protože v 80tisících byl měněn v audi v itálii ještě v záruce snad, ale hlava je ještě původní.

Vzhledem k nájezdu bych rád opravil tento motor, těžko se mi bude shánět nový podobně málo jetý, ale v servisu mi říkali, že by to bylo levnější a snad, že pokud to je cosi, že to nejde ani opravit, což mě zarazilo, protože opravit (v nejhorším případě výměnou) musí jít na autě všechno ne?
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20565
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

já bych to rozhodil a spravil každopádně
cpát tam jinej motor kterej nevíš jakej bude je vždycky loterie, kor jestli jste řešili mazání turbo a tak
tady se ta hlava dělá dobře..
Trawn
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 25 kvě 2017, 10:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Trawn »

Moje řeč.

Největší problém je ale sehnat nějakej dobrej servis kde hned nazačnou křičet všechno nové. Jeden by řekl, že v Mladé Boleslavi, hnízdě koncernu, to musí každý servis umět.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20565
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

tak on se v autech rýpe kde kdo dneska že, někdo líp, druhej hůř :D
Trawn
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 25 kvě 2017, 10:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Trawn »

Tak já mám šikovného mechanika skoro v rodině, ale staví barák a nemá čas a teď má problém i s vlastním autem. Navíc na tu diagnostiku/opravu hlavy už je potřeba speciální stroje. Tak se člověk začne shánět po servisech a ten co mu jeden doporučí zase druhý strhá a tak je to pořád dokola. Když už to bude oprava za 50tis, tak chci ať je od toho pokoj :)
Trawn
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 25 kvě 2017, 10:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Trawn »

Kdyby měl někdo podobný problém, tak šlo o prasklou hlavu. Ani jsem ji nechtěl svařovat, přijde tam nová, ty jsou prý už tvrdší a nepraskají.

Hlavu bude dělat (nastrojit ze staré a vyměnit, co není OK) jeden odborník na našem okrese za 25tis, to mi přijde dobrá cena. Horší je to se servisem. Za nová těsnění a kroužky plus práce chtějí 36tisíc.

Jsem majitelem téhle kasičky teprve krátce, je to normální cena při výměně hlavy?

Díky
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20565
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

za co přesně chtějí 36tis. ??? (crazy)
Trawn
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 25 kvě 2017, 10:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Trawn »

No dali mi předpoklad rozpočtu na 61tisíc za opravu.

Z toho je 25tis za hlavu a její nastrojení (to jim dělá odborník externě mimo ten servis) pak 15 tis za díly (různá těsnění, kroužky, kabelový svazek ke vstřikum-prý byl rozdrbaný) 11 tisíc za práci a 10tisíc prý jakousi rezervu kdyby se něco pokazilo. O tu se je budu snažit dneska stáhnout, protože je to jen ojebávka, aby to natáhli, odsouhlasím jim 50 a když to překročí, budou muset volat.

Díly odebírají výhradně z autokelly, nemůžu si přinést vlastní. Jenže z kelly samozřejmě berou přes zákaznickou kartu (jsou součástí jejich sítě) a mně účtují plnou cenu, která je o 80% vyšší než bych sehnal já.

Dal bych si to někam jinam, jenže kdo se bude chtít skládat auto rozebrané jiným servisem. Když se něco ztratí, nebo rozbije, bude to jen házet jeden servis na druhý, takže to asi zaplatím, jde mi ale o to, o kolik to je přemrštěné za takovou opravu (diagnostika a výměna prasklé hlavy spolu s preventivní výměnou kroužků, když už je hlava dole)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20565
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

já ti to řeknu takto no - jedná se o cenu smluvní, ty s ní buď souhlasíš nebo ne, ale jestli už to tam rozdělali, jsi asi trochu v pasti

u nás na vesnici by se to udělalo za 30, v Brně ( Ross,Porsche ) by to stálo 100..
Trawn
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 25 kvě 2017, 10:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Trawn »

No pokud jsem v polovině toho rozstřelu, tak to ještě jde. Zase bych rád, aby měli za opravu záruční odpovědnost a zároveň abych měl fakturu od servisu kdybych se s předchozím majitelem nedohodl mimosoudně.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20565
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Presne tak to je rozume
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od A6TDI »

OT : za 60 si koupím toto a jezdím ,jezdím a jezdím ...
https://auto.bazos.cz/inzerat/76095481/ ... utomat.php
Trawn
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 25 kvě 2017, 10:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Trawn »

Tak po měsíci zahálení v servisu se blíží konec, ale výsledek nic moc. Na autě je nové turbo, nové olejové čerpadlo s upravenýma vyvažovákama, a teď i nová hlava plus nové pístní kroužky. Problém ale je, že se jim nedaří podtěsnit víko ventilů, což nebezpečně připomíná stav před opravou. Tvrdí, že je ASI někde prasklé nebo ohlé, tak objednali nové, tak uvidíme.

Co mě ale štvě je, že přetrvávají původní symptomy. Motor hodně fouká víkem od oleje, ale to jsem se smířil, každý tvrdí, že to je normální (kvůli tomu jsem to ale dával do servisu a nakonec byla prasklá hlava, takže normální to asi nebylo), dále je celkem vysoká spotřeba (asi 9l/100) a nejhorší je, že auto do 2500ot vůbec nejede.

Tak nějak jsem si tyto problémy spojoval s tou prasklou hlavou, ale ani s novou to není lepší. Nějaké nápady kam se ještě podívat? Diagnostika samozřejmě žádné závady neukazuje.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“