Audi A4 2.0 tdi BRD kouří do víka ventilů
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Audi A4 2.0 tdi BRD kouří do víka ventilů
Zdravím,
Před měsícem jsem si koupil výše zmíněné audi. Auto bylo na holých gumách, takže týden trvalo než jsem sehnal gumy a cestou do pneuservisu (na první jízdě) se sesypalo. Odešlo turbo a na repasi zaznělo že kvůli mazání. Tak jsme vyměnili olejové čerpadlo a vyčistili celý olejový okruh. Na všem byl takový mazutový šlem místo oleje a když jsme viděli olejový filtr, tak nám bylo jasné, že je ucpaný a to zabilo turbo. Příčinu jsme viděli v tom, že poslední majitel asi zanedbal výměnu.
Nicméně po sestavení auta a dojetí domů jsem si všiml, že silně kouří výfukovými plyny z pod víčka dolévání oleje. Už při rozebírání mi bylo divné, že tak kouří odfukem ventilového víka a že nové těsnění víka bez podlepení podfukovalo.
Zatím jsem slyšel věci jako zapečené kroužky, podpálený ventil atd. Do dalšího servisu jde auto za 2 týdny, ale chtěl jsem se zeptat zda jdou výše zmíněné věci opravit, nebo mám rovnou shánět nový motor?
Díky
Před měsícem jsem si koupil výše zmíněné audi. Auto bylo na holých gumách, takže týden trvalo než jsem sehnal gumy a cestou do pneuservisu (na první jízdě) se sesypalo. Odešlo turbo a na repasi zaznělo že kvůli mazání. Tak jsme vyměnili olejové čerpadlo a vyčistili celý olejový okruh. Na všem byl takový mazutový šlem místo oleje a když jsme viděli olejový filtr, tak nám bylo jasné, že je ucpaný a to zabilo turbo. Příčinu jsme viděli v tom, že poslední majitel asi zanedbal výměnu.
Nicméně po sestavení auta a dojetí domů jsem si všiml, že silně kouří výfukovými plyny z pod víčka dolévání oleje. Už při rozebírání mi bylo divné, že tak kouří odfukem ventilového víka a že nové těsnění víka bez podlepení podfukovalo.
Zatím jsem slyšel věci jako zapečené kroužky, podpálený ventil atd. Do dalšího servisu jde auto za 2 týdny, ale chtěl jsem se zeptat zda jdou výše zmíněné věci opravit, nebo mám rovnou shánět nový motor?
Díky
Není, vše jsme rozebrali a vyčistili. Poprasknutí turba bylo i sání dole plné oleje, takže jsme komplet sání i olejové vedení vyčistili.
Bohužel minulý majitel si už za peníze stihl koupit jiné auto, takže i kdybych se soudil, tak mi soud maximálně přiřkne splácení a nebudu mít ani auto ani peníze, tak to raději chci dát do kupy no.
Auto má dle tachometru 170tis. Samotný blok (short motor) má 90 tis, protože v 80tisících byl měněn v audi v itálii ještě v záruce snad, ale hlava je ještě původní.
Vzhledem k nájezdu bych rád opravil tento motor, těžko se mi bude shánět nový podobně málo jetý, ale v servisu mi říkali, že by to bylo levnější a snad, že pokud to je cosi, že to nejde ani opravit, což mě zarazilo, protože opravit (v nejhorším případě výměnou) musí jít na autě všechno ne?
Bohužel minulý majitel si už za peníze stihl koupit jiné auto, takže i kdybych se soudil, tak mi soud maximálně přiřkne splácení a nebudu mít ani auto ani peníze, tak to raději chci dát do kupy no.
Auto má dle tachometru 170tis. Samotný blok (short motor) má 90 tis, protože v 80tisících byl měněn v audi v itálii ještě v záruce snad, ale hlava je ještě původní.
Vzhledem k nájezdu bych rád opravil tento motor, těžko se mi bude shánět nový podobně málo jetý, ale v servisu mi říkali, že by to bylo levnější a snad, že pokud to je cosi, že to nejde ani opravit, což mě zarazilo, protože opravit (v nejhorším případě výměnou) musí jít na autě všechno ne?
Tak já mám šikovného mechanika skoro v rodině, ale staví barák a nemá čas a teď má problém i s vlastním autem. Navíc na tu diagnostiku/opravu hlavy už je potřeba speciální stroje. Tak se člověk začne shánět po servisech a ten co mu jeden doporučí zase druhý strhá a tak je to pořád dokola. Když už to bude oprava za 50tis, tak chci ať je od toho pokoj 
Kdyby měl někdo podobný problém, tak šlo o prasklou hlavu. Ani jsem ji nechtěl svařovat, přijde tam nová, ty jsou prý už tvrdší a nepraskají.
Hlavu bude dělat (nastrojit ze staré a vyměnit, co není OK) jeden odborník na našem okrese za 25tis, to mi přijde dobrá cena. Horší je to se servisem. Za nová těsnění a kroužky plus práce chtějí 36tisíc.
Jsem majitelem téhle kasičky teprve krátce, je to normální cena při výměně hlavy?
Díky
Hlavu bude dělat (nastrojit ze staré a vyměnit, co není OK) jeden odborník na našem okrese za 25tis, to mi přijde dobrá cena. Horší je to se servisem. Za nová těsnění a kroužky plus práce chtějí 36tisíc.
Jsem majitelem téhle kasičky teprve krátce, je to normální cena při výměně hlavy?
Díky
No dali mi předpoklad rozpočtu na 61tisíc za opravu.
Z toho je 25tis za hlavu a její nastrojení (to jim dělá odborník externě mimo ten servis) pak 15 tis za díly (různá těsnění, kroužky, kabelový svazek ke vstřikum-prý byl rozdrbaný) 11 tisíc za práci a 10tisíc prý jakousi rezervu kdyby se něco pokazilo. O tu se je budu snažit dneska stáhnout, protože je to jen ojebávka, aby to natáhli, odsouhlasím jim 50 a když to překročí, budou muset volat.
Díly odebírají výhradně z autokelly, nemůžu si přinést vlastní. Jenže z kelly samozřejmě berou přes zákaznickou kartu (jsou součástí jejich sítě) a mně účtují plnou cenu, která je o 80% vyšší než bych sehnal já.
Dal bych si to někam jinam, jenže kdo se bude chtít skládat auto rozebrané jiným servisem. Když se něco ztratí, nebo rozbije, bude to jen házet jeden servis na druhý, takže to asi zaplatím, jde mi ale o to, o kolik to je přemrštěné za takovou opravu (diagnostika a výměna prasklé hlavy spolu s preventivní výměnou kroužků, když už je hlava dole)
Z toho je 25tis za hlavu a její nastrojení (to jim dělá odborník externě mimo ten servis) pak 15 tis za díly (různá těsnění, kroužky, kabelový svazek ke vstřikum-prý byl rozdrbaný) 11 tisíc za práci a 10tisíc prý jakousi rezervu kdyby se něco pokazilo. O tu se je budu snažit dneska stáhnout, protože je to jen ojebávka, aby to natáhli, odsouhlasím jim 50 a když to překročí, budou muset volat.
Díly odebírají výhradně z autokelly, nemůžu si přinést vlastní. Jenže z kelly samozřejmě berou přes zákaznickou kartu (jsou součástí jejich sítě) a mně účtují plnou cenu, která je o 80% vyšší než bych sehnal já.
Dal bych si to někam jinam, jenže kdo se bude chtít skládat auto rozebrané jiným servisem. Když se něco ztratí, nebo rozbije, bude to jen házet jeden servis na druhý, takže to asi zaplatím, jde mi ale o to, o kolik to je přemrštěné za takovou opravu (diagnostika a výměna prasklé hlavy spolu s preventivní výměnou kroužků, když už je hlava dole)
OT : za 60 si koupím toto a jezdím ,jezdím a jezdím ...
https://auto.bazos.cz/inzerat/76095481/ ... utomat.php
https://auto.bazos.cz/inzerat/76095481/ ... utomat.php
Tak po měsíci zahálení v servisu se blíží konec, ale výsledek nic moc. Na autě je nové turbo, nové olejové čerpadlo s upravenýma vyvažovákama, a teď i nová hlava plus nové pístní kroužky. Problém ale je, že se jim nedaří podtěsnit víko ventilů, což nebezpečně připomíná stav před opravou. Tvrdí, že je ASI někde prasklé nebo ohlé, tak objednali nové, tak uvidíme.
Co mě ale štvě je, že přetrvávají původní symptomy. Motor hodně fouká víkem od oleje, ale to jsem se smířil, každý tvrdí, že to je normální (kvůli tomu jsem to ale dával do servisu a nakonec byla prasklá hlava, takže normální to asi nebylo), dále je celkem vysoká spotřeba (asi 9l/100) a nejhorší je, že auto do 2500ot vůbec nejede.
Tak nějak jsem si tyto problémy spojoval s tou prasklou hlavou, ale ani s novou to není lepší. Nějaké nápady kam se ještě podívat? Diagnostika samozřejmě žádné závady neukazuje.
Co mě ale štvě je, že přetrvávají původní symptomy. Motor hodně fouká víkem od oleje, ale to jsem se smířil, každý tvrdí, že to je normální (kvůli tomu jsem to ale dával do servisu a nakonec byla prasklá hlava, takže normální to asi nebylo), dále je celkem vysoká spotřeba (asi 9l/100) a nejhorší je, že auto do 2500ot vůbec nejede.
Tak nějak jsem si tyto problémy spojoval s tou prasklou hlavou, ale ani s novou to není lepší. Nějaké nápady kam se ještě podívat? Diagnostika samozřejmě žádné závady neukazuje.