Stránka 1 z 1

Jak demontovat EGR? Motor BRT 2.0TDi 103kW Alhambra/Sharan

Napsal: 03 čer 2017, 05:41
od gewa
Zdravím
Může mi někdo poradit jakým způsobem lze u tohoto motoru vyndat EGR ventil, abych jej mohl následně vyměnit?
Jedná se konkrétně o vůz SEAT Alhambra 2.0TDi 103kW, kód motoru je BRT.
Přístup k němu je šílený. Pokoušel jsem hledat na různých forech, ale bez výsledku.
Budu rád za každou radu, nápad, případný odkaz.
Za vše předem děkuji

Pro představu. Je tam tento typ égru.
Obrázek

Napsal: 03 čer 2017, 07:02
od cacinek
Vyhodis prepazku pod steracema a pak to jde krasne.

Napsal: 03 čer 2017, 07:51
od mirulu
Připojím se s dotazem. Mam BRT v Shrananu a nejde tam kvůli sání sundat ani víko na hlavě. Předpokládám, že kvůli tomu taktéž stěna dolu, egr dolu a pak povolit sání, aby se víko mohlo sundat.

Napsal: 03 čer 2017, 08:21
od cacinek
Jo stena dolu, jsou to 3 sroubky a pak je tam mista relativne dost.

Napsal: 06 čer 2017, 16:47
od gewa
No tak to jsem na to teda zvědavej :-) Každopádně díky

Napsal: 06 čer 2017, 17:29
od mato8625
to daáš aj bez demontáže steny,vyskušané X-krát

Napsal: 06 čer 2017, 17:59
od gewa
Tak to asi nevite o cem mluvite. I kdyby se mi povedlo povolit vsechny tri srouby, tak nemam sanci egr z potrubi vysunout. Za egrem je plech (takova tepelna izolace rekl bych) a mezi nim a egrem je tak 2cm mezera. Dodavam ze je to typ egru uvedeny na obrazku.

Napsal: 06 čer 2017, 19:54
od Vici
A pak si nějak pořeš vyvažováky.. Dpf máš?

Napsal: 06 čer 2017, 21:11
od mato8625
gewa píše:Tak to asi nevite o cem mluvite. I kdyby se mi povedlo povolit vsechny tri srouby, tak nemam sanci egr z potrubi vysunout. Za egrem je plech (takova tepelna izolace rekl bych) a mezi nim a egrem je tak 2cm mezera. Dodavam ze je to typ egru uvedeny na obrazku.
Viem o čom píšem dá sa to

Napsal: 07 čer 2017, 06:16
od gewa
Vici píše:A pak si nějak pořeš vyvažováky.. Dpf máš?
Zdravím. Tím pořešením vyvažováků myslíš, že bych měl neprodleně sundat vanu a zkontrolovat uložení té hnací hřídele(imbusu) z olejového čerpadla vedoucího do vyvažováku? Snad jsem to popsal správně..

Pro info nájezd je 185000km

DPF bohužel mám :( na diagnostice ukázal hodnoty zaplnění pod 20procent

Napsal: 07 čer 2017, 11:50
od sharik4x4
Tak egr jde bez problémů vyndat,když se vyndá přepážka.Jinak vyvažováky je potřeba udělat a ne kontrolovat.Teda pokud pak nechceš schánět celej motor,což u BRT je docela oříšek . :D

Napsal: 07 čer 2017, 12:11
od gewa
sharik4x4 píše:Tak egr jde bez problémů vyndat,když se vyndá přepážka.Jinak vyvažováky je potřeba udělat a ne kontrolovat.Teda pokud pak nechceš schánět celej motor,což u BRT je docela oříšek . :D
Pardon. Úplně nerozumím tomu co s vyvažovákama mám dělat??? Prosím o více informací.
Děkuji

Napsal: 07 čer 2017, 12:21
od Superbík
kluci píšou o tom problému....
http://www.vyvazovaky.cz/news/popis-pro ... im-motoru/

... sem bohužel tvůj motor spadá

Napsal: 07 čer 2017, 12:28
od gewa
[quote="Superbík"]kluci píšou o tom problému....
http://www.vyvazovaky.cz/news/popis-pro ... im-motoru/

... sem bohužel tvůj motor spadá[/quote

Tomu rozumim. Na tuto stranku jsem jiz taky koukal. Jen jsem uplne nepochopil proc se na to hned vrhat kdyz jsem nechal servisaka stav vyvazovaku a unasec hridele zkontrolovat. Nestaci se na to zas mrknout pri vymene oleje? Nebo to se proste musi delat automaticky, hned?

Napsal: 07 čer 2017, 13:56
od mato8625
najlepšie hneď.ak sa chceš vyvarovať problemom,nedávno som robil BRT-a EGR a vyvažováky odnieslo si to turbo,motor prestal mazať .