Octavia 1 - demontáž turba v garáži - rady pro začátečníky
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Octavia 1 - demontáž turba v garáži - rady pro začátečníky
Tak jsem se pustil s běžným "domácím" vybavením do demontáže a opravy turba. Po několikerých nadáváních a přemýšleních jak dál se to nakonec povedlo, chtěl bych se podělit o poznatky, co nejsou na první pohled zřejmý pro člověka, co to nikdy nedělal.
-auto dát na kozy/nájezdy tak, aby byl dobrý přístup seshora i zdola, dobře zajistit at to na vás nespadne
-sání se nemusí sundávat (pokud není úplně zasraný), šrouby jdou povolit strašně blbě a možná je oholíte
-z turba ještě před demontáží sundat vše co jde - podtlakovou baňku, všechny hadice a trubky samozřejmě, vracečku dat pryč úplně, olejovou trubku seshora odšroubovat i vpředu na motoru a posunout/upevnit tak aby nezavazela. Dole drží turbo na bloku jedním šroubem.
-zalepit otvory na turbu izolepou proti vniknutí bordelu
-turbo jde ven vrchem, kolem sání *na straně řidiče*. Z druhé strany to ani nezkoušejte, chybí tam asi centimetr. Je nutné odšroubovat konzolku co drží podtlakové hadice a regulační ventily a odehnout ji aby nezavazela. Oddělat i trubku co vrací chladicí kapalinu nahoře do expanzky. Nejlíp když na vyndávání i nasazování jsou dva lidi, jinak dost bolí záda.
-těsnění jsem nikde nedával nové a zřejmě to nevadí, ale pokud bych měl, asi bych dal novou aspon vracečku s těsněním.
Samozřejmě dodržovat čistotu a před zpětnou montáží vyfoukat bordel z turba jakožto i hadic.
Důvod demontáže byl zaseknutá regulace. Tam asi bývá největší problém rozebrání turba, mě to kupodivu šlo celkem dobře, kdyžtak klepejte do té litinové části dokud se neoddělí... Bacha na ohnutí lopatek turbíny, ale prý je to docela tvrdá slitina a jen tak se neohne (to samozřejmě neplatí o kompresoru, jenž je z hliníku, ale ten zůstane ve své ulitě..). Vyfoťte si umístění prstence co hýbe s lopatkama. Distančky u lopatek jsem podložil ústřižkama ze starýho svinovacího metru Samozřejmě všechno vyčistit, i to co vypadá jako vydřený kov, může být jen spečenina oleje a jde oškrabat šroubovákem. Při zpětné montáži kroužku s lopatkama jsem jej musel přibližně vystředit (dokola je nějaká vůle), jinak to nejde složit. Ale prý to tam někdy sedí bez vůle a nemusí se středit... Samozřejmostí je že po složení musí regulace chodit lehounce a turbo se musí taky točit lehce, bez pazvuků.
Zalívání turba olejem jsem neřešil, nejdřív jsem odpojil konektor čerpadla a chvíli startoval, i to by mělo stačit na zalití... Pak jsem odpojil regulaci (turbo se točí na minimální otáčky) a nastartoval na volnoběh.
-auto dát na kozy/nájezdy tak, aby byl dobrý přístup seshora i zdola, dobře zajistit at to na vás nespadne
-sání se nemusí sundávat (pokud není úplně zasraný), šrouby jdou povolit strašně blbě a možná je oholíte
-z turba ještě před demontáží sundat vše co jde - podtlakovou baňku, všechny hadice a trubky samozřejmě, vracečku dat pryč úplně, olejovou trubku seshora odšroubovat i vpředu na motoru a posunout/upevnit tak aby nezavazela. Dole drží turbo na bloku jedním šroubem.
-zalepit otvory na turbu izolepou proti vniknutí bordelu
-turbo jde ven vrchem, kolem sání *na straně řidiče*. Z druhé strany to ani nezkoušejte, chybí tam asi centimetr. Je nutné odšroubovat konzolku co drží podtlakové hadice a regulační ventily a odehnout ji aby nezavazela. Oddělat i trubku co vrací chladicí kapalinu nahoře do expanzky. Nejlíp když na vyndávání i nasazování jsou dva lidi, jinak dost bolí záda.
-těsnění jsem nikde nedával nové a zřejmě to nevadí, ale pokud bych měl, asi bych dal novou aspon vracečku s těsněním.
Samozřejmě dodržovat čistotu a před zpětnou montáží vyfoukat bordel z turba jakožto i hadic.
Důvod demontáže byl zaseknutá regulace. Tam asi bývá největší problém rozebrání turba, mě to kupodivu šlo celkem dobře, kdyžtak klepejte do té litinové části dokud se neoddělí... Bacha na ohnutí lopatek turbíny, ale prý je to docela tvrdá slitina a jen tak se neohne (to samozřejmě neplatí o kompresoru, jenž je z hliníku, ale ten zůstane ve své ulitě..). Vyfoťte si umístění prstence co hýbe s lopatkama. Distančky u lopatek jsem podložil ústřižkama ze starýho svinovacího metru Samozřejmě všechno vyčistit, i to co vypadá jako vydřený kov, může být jen spečenina oleje a jde oškrabat šroubovákem. Při zpětné montáži kroužku s lopatkama jsem jej musel přibližně vystředit (dokola je nějaká vůle), jinak to nejde složit. Ale prý to tam někdy sedí bez vůle a nemusí se středit... Samozřejmostí je že po složení musí regulace chodit lehounce a turbo se musí taky točit lehce, bez pazvuků.
Zalívání turba olejem jsem neřešil, nejdřív jsem odpojil konektor čerpadla a chvíli startoval, i to by mělo stačit na zalití... Pak jsem odpojil regulaci (turbo se točí na minimální otáčky) a nastartoval na volnoběh.
O1 před face ASV 81kW
Zajimavy, ja to i poprve delal jinak a banku jsem nesundaval a nesundavam ale zato vzdy sundavam a cistim sani ( jeho srouby pokud predchozi mechanik nebyl debil a ma cit nebo momentak povolit jdou nebo je potreba klepnutim uvolnit a klic nasadit na maximum do imbusu a nic se neoholi) jelikoz ta veta kdyz neni uplne zasrany pokud to pred tebou nekdo neudelal a nezaslepil uplne EGR tak je vzdy zasrany a pruchod vzduchu je proste horsi diky sundanemu sani neni treba sundavat banku a turbo lze vyndat nandat v jednom a zada me neboli. . S klepanim do litinove casti je lepsi byt opatrny ale nejlepsi je si to trochu nahrat a je to "brnkacka"
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Díky za reakce,
jo sání bylo čištěný asi před 3 rokama, tak to zas tak strašný nebylo... A povolit to fakt šlo strašně blbě, oproti tomu svody šly lehounce. Třeba vám to půjde líp, ale aj kámoš říkal, že to šlo blbě... No ale pokud to někdo nikdy nečistil a měl EGR v provozu, tak to asi bude hrůza a pak musí jít ven. Jen zalomenej šroub v bloku bych asi nechtěl moc řešit...
EGR samozřejmě zaslepit pokud není
Ty podložky z metru měly asi něco kolem 0,18mm...
H.
jo sání bylo čištěný asi před 3 rokama, tak to zas tak strašný nebylo... A povolit to fakt šlo strašně blbě, oproti tomu svody šly lehounce. Třeba vám to půjde líp, ale aj kámoš říkal, že to šlo blbě... No ale pokud to někdo nikdy nečistil a měl EGR v provozu, tak to asi bude hrůza a pak musí jít ven. Jen zalomenej šroub v bloku bych asi nechtěl moc řešit...
EGR samozřejmě zaslepit pokud není
Ty podložky z metru měly asi něco kolem 0,18mm...
H.
O1 před face ASV 81kW
Muzes ten stahovak ukazat ?Mach.A píše:Nejlepší je turbo rozpůlit bez použití kladiva. Bouchat kladivem do turba to fakt ne. Já na to mám stahovák a kladivo nepoužívám. Rozpůlil jsem takto turba, které nešli ani po pořádném nahřátí a boucháním kladivem.
Take by me to zajimalo.
Okta combi Tdi 66Kw Elegance, MR 02, ALH, 297 614 km
Je to sice staré téma,ale hledám info k práci tak jsem na to zde narazil.
Také by mě ten stahovák zajimal,ale nemůže to být nijak složité.
Koukal jsem na webu a nikde se nic takového nedá najít.Čeká mě také vytažení turba a demontáž. Tak pátrám po informacích než se do toho pustím.
Také by mě ten stahovák zajimal,ale nemůže to být nijak složité.
Koukal jsem na webu a nikde se nic takového nedá najít.Čeká mě také vytažení turba a demontáž. Tak pátrám po informacích než se do toho pustím.
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
Re: Octavia 1 - demontáž turba v garáži - rady pro začátečníky
Ahoj, stahovák na rozpůlení turba jsme si s tátou udělali. Jedna foto je https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 7#p1307737
Re: Octavia 1 - demontáž turba v garáži - rady pro začátečníky
Zajimavé.
Jí stahovák nikdy nepotřeboval.
Stačí kolem obruby turbo náhřat a pak kolem mírně poklepat a jde to lehce od sebe.
Jí stahovák nikdy nepotřeboval.
Stačí kolem obruby turbo náhřat a pak kolem mírně poklepat a jde to lehce od sebe.
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002