Stránka 1 z 1

ŠKODA Octavia 1.9TDI 110PS (AHF) to 166PS by DIESELPOWER

Napsal: 14 zář 2017, 15:01
od DIESELPOWER office
ŠKODA Octavia 1.9TDI

V nedávném příspěvku o Boře s motorem AJM jsme vás informovali jak se dá velice efektivně ze sériových komponent vylepšit sací trakt.

I v tomto případě se podělíme o další radu. Tentokrát se jedná o vůz Škoda Octavia s motorem (AHF) 1.9TDI 81 kW / 110 PS a 235Nm s rotačním čerpadlem, kde nelze komponenty z Golfa ani Bory použít bez úprav, takže se zde nabízí následující možnost. Jedná se o sací trakt z nejsilnější verze se vznětovým motorem a systémem vstřikování čerpadlo-tryska s kódem ASZ. Tento se liší kompletně a dovolujeme si upozornit, že bez modifikace softwarového obsahu řídící jednotky nelze jej bezpečně použít.

Majitel vozu v tomto případě však šel ještě dál a zvolil oblíbené turbodmychadlo z motorizace ARL (110kW / 150 PS). V rámci údržby jsme po odsouhlasení se zákazníkem vyměnili trysky za Fratelli Bosio Sprint 764, nahradili stávající již zpuchřelé sériově dodávané gumové podtlakové hadičky za námi dodávané a léty praxe prověřené silikonové. Pro korektnější regulaci turbodmychadla jsme rozšířili spektrum měřeného tlaku v sání pomocí čidla s rozsahem 3 bary. Díky následným testovacím měřením na naší zátěžové brzdě jsme došli k závěru, že je nezbytné seřídit rotační čerpadlo. Součinností výše uvedených použitých komponent a provedených úkonů se nám podařilo dosáhnout výsledných 166 PS (122 kW) a 381 Nm což je i pro kultovní ARL oříškem.

Touto kombinovanou úpravou získáte:
zvýšení výkonu až o 56 PS a 146 Nm
snížení spotřeby až 10%
zlepšení dynamiky vozu ve všech jízdních režimech a celém spektru otáček
údržbu vstřikovacího systému


Máte-li zájem o tuto úpravu nebo jiný dotaz, více informací získáte zde: http://www.dp-race.com/kontakty/
Vstřikovací trysky Fratelli Bosio můžete zakoupit zde: http://www.dp-race.com/vstrikovaci-trysky-cenik/


Více zde:
http://www.dp-race.com/2017/09/14/skoda ... di-166-ps/

https://www.facebook.com/dieselpower.cz ... 8963676793






Obrázek
Obrázek

Obrázek

Napsal: 14 zář 2017, 16:17
od peter l
Kolko tlaci turbo.???...predpokladam ze dimivost minimalna...

Napsal: 14 zář 2017, 17:28
od FandaTDiček
"SMIC je rychla cesta k poprave motoru.."

to je komentář DP k jinému grafu tady na foru :-)

Napsal: 15 zář 2017, 09:13
od DIESELPOWER office
FandaTDiček píše:"SMIC je rychla cesta k poprave motoru.."

to je komentář DP k jinému grafu tady na foru :-)
Dobrý den,

takový komentář nikdo za DIESELPOWER nepsal, maximálně je to vytrženo z kontextu. Zde konkrétně je použit lepší IC z 96kW TDI verze a je tedy dostatečný pro 166PS, stejně jako např. u upravené Fabie RS 96kW apd. Pokud by v tomto případě majitel požadoval 170 koní a více, tak už je to pouze na úkor HW komponent.

Napsal: 15 zář 2017, 14:34
od Vici
oblíbené turbodmychadlo z motorizace ARL (110kW / 150 PS) - to se vám tam musel Forest točit půl dne na židli ja čamrda, když to zjistil .. (LOL)

Napsal: 15 zář 2017, 21:28
od RudisTDic
Tak to by mě zajímalo,v čem je lepší 96 ic oproti 81 AHF,,krom bajonetů je naprosto stejný..

Napsal: 15 zář 2017, 21:33
od Gardner
"SMIC je rychla cesta k poprave motoru.."

To byl tuším koment k mé A3, tady http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... hlight=ahf

Auto stále jezdí se SMIC a stejným softem, hlídám si teploty a když je venku hic nijak na to nešlapu. Takže zatím pohoda. Ale přiznám se že se stydím, rozhodně to už není vhodné řešení nad 170hp.

Napsal: 16 zář 2017, 18:56
od DIESELPOWER office
Gardner píše:"SMIC je rychla cesta k poprave motoru.."

To byl tuším koment k mé A3, tady http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... hlight=ahf

Auto stále jezdí se SMIC a stejným softem, hlídám si teploty a když je venku hic nijak na to nešlapu. Takže zatím pohoda. Ale přiznám se že se stydím, rozhodně to už není vhodné řešení nad 170hp.


Dobrý den,

děkujeme za příspěvek, nezbývá než s Vámi souhlasit ;)

Napsal: 16 zář 2017, 19:00
od DIESELPOWER office
RudisTDic píše:Tak to by mě zajímalo,v čem je lepší 96 ic oproti 81 AHF,,krom bajonetů je naprosto stejný..
Dobrý den,


stačí se podívat na foto výše, vstup i výstup a jádro intercooleru je řešeno lépe než menší intercooler např. z 81 kW TDI. Na stejném HW jsou tedy i teploty lepší, z těchto důvodů dostala lepší intercooler TDI verze 96kW od výroby.

Napsal: 22 zář 2017, 19:59
od zero1724
Fabia rs má ale bajonetový systém ne? Fabia 74kw má totožný smic, dokonce snad ještě o pár mm větší... Jinak pojďme to vyzkoušet v 25°C i ve 20 °C, prudký kopec a pokud je proveden software bezpečně, se všemi limitery, tak 100% zasáhne a tlak spadne... Je to tak trochu reklama.

Napsal: 21 říj 2017, 21:32
od martinsidlo
A jakou teplotu nasávaného vzduchu považujete za ještě bezpečnou,prosím?