Škubání volnoběhu za studena
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Škubání volnoběhu za studena
Zdravím, mám Golfa VI 2,0 TDI (CBDB), najeto 197 000 km a projevuje se mi následující problém, který nevím co přesně může způsobovat a jak ho řešit. Po nastartování studeného motoru (pokud volnoběžné otáčky jsou cca 780ot/min) motor mírně poškubává a nejde rovnoměrně. Rozhodně to není vynechávání nějakého válce, ale chod je nepravidelný a je i cítit, jak motor sem tam mírně škubne s autem. Předem píšu, že dvouhmotový setrvačník a spojka jsou nové. Vyměnil jsem i palivový filtr, ale ani po té problém úplně neodezněl. Po cca 1-2 minutách od nastartování na volnoběh tento problém zmizí a motor běží jak má, nebo stačí kousek autem popojet a už motor jde dobře. Zahřátý motor startuje a běží bez problémů. Jedná se jen o probem jen při studeném startu. Cca před dvěma týdny, kdy auto stálo 3 dni v kuse na parkovišti, tak při startování trvalo o něco déle (cca 1-2 sec) než motor naskočil (jindy jde na brnknutí), jako by padla nafta, ale to se stalo jen jednou a od té doby už ne. Zkoušel jsem se přes diagnostiku dívat na korekční množství vstřikování, ale ani tam jsem nenašel vyložený problém (alespoň já ho tam neviděl). Rozhodně ale při startování žádný ze vstřikovačů "neuletěl" do vysokých hodnot mimo toleranci. Nevím, jestli to může nějak souviset s tímto problémem, ale při prudké akceleraci (u zahřátého motoru) se mi zdá, jako by bylo z motoru slyšet v určitém spektru otáček (cca 2000-3000ot/min) klepání ventilů či jiné "chrastění/cvakání", ale to dělá jen někdy, nevím, jestli by se takto nemohl projevovat například vadný vstřikovač? Při běžné jízdě ale nepozoruji problém žádný. Přikládám fotky nějakých logů, co jsem udělal...
Za každou radu či typ budu rád. Z logů mi vyplynulo, že (mimo jiné) turbo tlačí a reguluje velmi dobře. U váhy vzduchu si nejsem tak jistý aktuální hodnota je trochu jiná než požadovaná - navíc nevím co se stane (hned na prvním obrázku při testu turba), když pořadovaná hodnota se najednou z ničeho nic zvýší, ale aktuální to vůbec neregistruje. Že by variabilní sání? Z ostatních grafů je patrné, že po startu studeného motoru je to celé nějaké rozházené (i jsou tma patrné ty kolísající otáčky), ale čím to? Za každý nápad díky...
Mimochodem jaká má být hodnota u tohohle motoru v bloku 4 - pole 2 ? Za studena po startu na volnoběh tam mám 0 až -0.9 (střídá se to). Při provozní teplotě a volnoběhu tam je +4. Rozvody jsou měněné relativně nedavno a měli by být na přípravky. Spotřeba na volnoběhu 0,6 l/h průměrná spotřeba (s velkou čístí město) 6l / 100km. Díky