Stránka 1 z 2
1.4. TDI 51 kW (BNM)
Napsal: 14 lis 2017, 21:54
od mir77
Přítelkyni sevysypal motor, tak sháním. Chci se zeptat na
1) Je BNM ve Fabii I a Fabii II stejné? Jde mi o to, jestli mohu rozšířit vody pro lovené o Fabii II.
2) Jaký je rozdíl mezi BNM 51 kW a BNW 59 kW. Lze zaměnit a pokud ano, s čím vším je potřeba počítat?
Díky za podněty, Míra
Napsal: 15 lis 2017, 10:07
od maka123
Bnw-jiná spojka, převodovka. Měl by být stejný i s Polem.
Napsal: 15 lis 2017, 21:07
od Tomas6
Proč se sesypal? Co se mu stalo? Jen pro info. Pár jsem jich řešil a všechny lehly na axialu na klice.
Napsal: 15 lis 2017, 23:25
od mir77
Hele úplně přesně zatím nevím. Ale už dost dlouho (rok?) klepal. Kamarád mechanik konstatoval, že levnější bude sehnat motor, až se vysype, než se pouštět do opravy spodku. Pak jsem jeden vzal za klíček a jen v něm zarachtalo.
Napsal: 16 lis 2017, 08:34
od Rayx
No a v tom jetým "novým" myslíš zarachtá kdy? Může to dopadnout uplně stejně

Napsal: 16 lis 2017, 10:27
od mir77
Vim

Napsal: 16 lis 2017, 10:43
od maka123
Proč to odejde? Startování s vyšláplou spojkou?
Napsal: 16 lis 2017, 10:47
od mir77
Cože?

Napsal: 16 lis 2017, 15:21
od jericho-3
Některé motory tohle nemají rády, při vyšlápnutí spojky se zatlačí na setrvák-kliku a axiál, který jde "na sucho" se vydírá.

Napsal: 16 lis 2017, 16:05
od mir77
A hádám, že tohle je jeden z nich

Napsal: 16 lis 2017, 18:07
od maka123
A nebo lidi serou na výměnu oleje.
Napsal: 16 lis 2017, 20:34
od mir77
Hele, těžko říct. Koupil jsem to pro přítelkyni tak dva roky zpět. Bývalej služebák ČEZu. Najeto cca 170k... teď to má asi 200k. Už se stalo, teď s tím nic nevymyslím.
Sháním motor, ale chtěl bych ideláně něco, co si můžu ještě v autě natočit. Nechci kupovat zajíce v pytli. Moc toho není, takže přemýšlím, kam rozšířit své hledání. Nápad byl použít BNW - předpokládám, že pokud je tam jiná spojka a převodovka, tak asi těžko (leda to vzít vše). A stejně nevím, jak by se na to koukali na STK.
Pak tedy vidím možnost v použití BNM za Fabie II, ale nevím, jestli to je všechno fakt stejný.
Napsal: 16 lis 2017, 21:45
od Marek77
Mám pocit, že 59kW verze má VTG turbo.
Jo a bacha - dělají se ve dvou kódech, kdy jeden má DPF.
Napsal: 16 lis 2017, 22:26
od Jarda-k
VTG turbo má až verze BMS s DPF. Ale tam je těch odlišností víc - třeba snímač kliky.
BNM a BNV se liší jen setrvákem se spojkou a převodovkou a jsou jiný vstřiky.
Jdou tedy zaměnit, pokud bys pořešil kód motoru kvůli STK a z původního motoru použíl spojku se setrvákem a vstřikovače.
Stejně tak by šla použít i ta první 55 kW verze. Blok motoru je stejný s BNM a BNV, převodovku má jako BNV. Setrvák, spojku, vstřiky, sací potrubí a okruhem EGR a chcípací klapkou by se samozřejmě musely použít z původního motoru.
Co se týče fabie I a II tak sem na tom, že motory jsou stejný.
Napsal: 17 lis 2017, 10:22
od mir77
Super, díky. Předpokládám, že komponenty půjdou ze starýho motoru a spojka/setrvák budou nový. Díky za info!