teplota vody TDI PD

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
milansilvia
Přispěvovatel
Příspěvky: 597
Odpovědi: 0
Registrován: 26 lis 2008, 16:23
Bydliště: Košice

teplota vody TDI PD

Příspěvek od milansilvia »

Ahojte aké majú byť teploty v kanály č.7 teplota paliva a teplota vody v motore. Palivo prvé okienko mám okolo 60 stupňov a teplotu motora 4- té okienko neviem dosiahnúť viac ako 75 stupnov. Auto sa zohrieva extrémne rýchlo len nevie presiahnuť tepolotu 75stup. Je vadný termostat alebo čidlo ? Ak som robil test teploty ráno pred štartovaním všetky teploty v poliach mali zruba rovnakú hodnotu. Čidlo teploty nafty má vyznam ho meniť ?
VW GOLF 4 1,9 TDI AHF 81 KW EGR OFF zatiaľ séria
SEAT TOLEDO 1L, AFN 81KW, EGR OFF, KAT OFF
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Co má čidlo teploty nafty společného s ohříváním motoru? Nic. Proč ho teda chceš měnit?


Vyměň to, co je vadné, což v tomhle případě je téměř bez pochyby termostat.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

a nebo je taky EGR off či omezený ... Proč bys měnil čidlo nafty???

1 nafta
2 ignoruj, pokud není s chlazením nafty čerpadlem a chladicí kapalinou ...
3 nasávaný vzduch
4 chladicí kapalina
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Psal jsi, že ráno před startem jsou v kanálu 007 všechny teploty stejné. To znamená, že všechny teplotní senzory jsou pravděpodobně v pořádku. Motor se neohřeje přes 75°C - vadný termostat. Asi není co řešit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Ať si pro sichr zkontroluje i teplotu vody hlášenou budíkům, čidlo je dvojitý, jestli nekecá jen pro motor. Ano, ohřívá se rychle, vypadá to na ten termostat, ale než se "řízne", ať se ví "co" ;)
Jinak za mě, nevím, jak s vyřazeným nebo omezeným EGR ohříváte motor, to je velká ztráta tepla, i v nadnulových teplotách se motor pořádně neohřeje, pokud nemáte furt plyn na podlaze ...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Motory PD a dvojité čidlo? Jako odkdy?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7568
Odpovědi: 0
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

odjakživa ☺
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Taky nevím, že by G62 nebyla u PD dvojitá, máš kod PD motoru, kde by měla být jen jednoduchá?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Všechny PD motory mají jednoduché čidlo teploty. S přístroji komunikuje jednotka motoru po sběrnici.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7568
Odpovědi: 0
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

fabka,sharan... jednoduche
oktava,golf,pasik... dvojite
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Znám to ze Sharanů. Domníval jsem se, že je to u všech motorů stejný. Nechápu, proč není. Zbytečně si komplikují život.

Ale čemu se vlastně divím? Doba žigulíků, kde půl století bylo na všech modelech všechno stejný, je dávno pryč. Bohužel.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
milansilvia
Přispěvovatel
Příspěvky: 597
Odpovědi: 0
Registrován: 26 lis 2008, 16:23
Bydliště: Košice

Příspěvek od milansilvia »

Marek77 píše:Co má čidlo teploty nafty společného s ohříváním motoru? Nic. Proč ho teda chceš měnit?


Vyměň to, co je vadné, což v tomhle případě je téměř bez pochyby termostat.
S ohrievanim nema nic to samozrejme viem. Dovod kontroly cidiel je vysoka spotreba a s tym aj vysoka vstrkovacia davka v kamaly c.1.
VW GOLF 4 1,9 TDI AHF 81 KW EGR OFF zatiaľ séria
SEAT TOLEDO 1L, AFN 81KW, EGR OFF, KAT OFF
tribit
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Odpovědi: 0
Registrován: 17 kvě 2012, 11:27

Příspěvek od tribit »

Vyměnit termostat je určitě fajn, ale s nižší spotřebou bych asi úplně nepočítal. U 120d se mi voda hřála tak na 50°C a nepoznal jsem nic na spotřebě, na 1,9 tdi jsem měl špatný a i tak jezdila za neskutečně málo, u 1,4 tdi začíná být horší a i tak žere jako roky zpětně.
AMF; M47/T2
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Mně poruchou termostatu na Galaxy 81kW šla spotřeba nahoru o litr a půl.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“