Stránka 1 z 2
Startování JTDm
Napsal: 03 pro 2017, 22:14
od sedlik18
Ahoj, mám problém trochu specifický. 1.9JTDm 66kw motor 192 B5.000 ve fiatu Brava II (měl by to v být jednotkou přiškrcený 88kw)
Ať nastane jakákoliv situace a teplota, musím nechat motor nažhavit. V létě/v zimě, prostě musí po cca 7-10 sekundách zhasnout kontrolka a pak nastartuji. Pokud to zkusím dříve, motor točí ale nechytne ani za nic. Po pokusu startování bez nažhaveníto točí a nic, tak to nechám nažhavit a po nažhavení to chytne a z vejfuku vyletí světlej dým (ne modrej od oleje nebo černej, prostě světlej).
Říkám si - diag - mám multiecuscan i Delphi a nic to neukazuje. Vyměnil jsem minulý týden čidlo teploty vody z termostatu a nepomohlo, včera všechny žhavičky a nepomohlo to, baterka je tam Varta nová 15tisíc KM - rok a půl, i po nabití beze změny nebo když to napojím přes kabely na 100Ah u mého 2.0DCi.EGR jsem zaslepil taky včera záslepkou s jednou 4mm dírou nahoře u sání, chcípací klapka je otevřená a hýbe se, sání není nějak silně zanešené, ale očistil jsem ho od karbonu z EGR.
Měl jsem dříve JTD i JTDm a nemusel jsem takto čekat, chytlo to normálně bez žhavení nebo jsem alespoň nemusel čekat než to zhasne.
Startér točí normálně a nemyslím, že by mu něco bylo... Nemá někdo nějaký nápad? Zkušenost?
Nechci s tím do servisu už jen z principu kdy jsem slyšel - diagnostika nic neukázala... jo, to jsem jim říkal taky když jsem to přivezl...
Napsal: 04 pro 2017, 14:08
od jericho-3
Zkus to na laně a pokud chytne na otočení můžeš se odpíchnout. a to se stalo najednou , nebo postupně a kolik to má za sebou?,
Napsal: 05 pro 2017, 17:52
od heretic
Napsal: 05 pro 2017, 17:55
od jericho-3
Já nedávno řešil starou dodávku HDi a dělal to DRV ventil. Stejné problémy..
Napsal: 22 pro 2017, 07:44
od Ferrari1980
A nie je to vlastnosť? Ja mám pocit, že moja Alfa 88kW sa správa rovnako, ked je chladnjesie, tak kým nenažhavím, tak dlho točí a neviem, či nechytí až potom, ked to nažhaví...
Napsal: 22 pro 2017, 09:17
od blacklight
U Lybry je to velmi podobné.
Nevím tedy jak v létě, ale na jaře a na podzim je potřeba kontrolku žhavení nechat zhasnout.
Když nepočkám na zhasnutí kontrolky, tak to nechce startovat a následně po správném nažhavení + nastartování to pak strašně smrdí a vyplivne to trochu bílého kouře.
Jinak je ale vše v pořádku - dokáže to nastartovat v -25, potřebný počet otočení motoru pro start se za 110tis. km nezměnil, odpor žhavících svíček je v pořádku, relé žhavení taky OK.
Beru to jako vlastnost, která mi v ničem nevadí.
Napsal: 23 pro 2017, 17:50
od Ferrari1980
A veru, aj 156 ka štartuje podobne, ak nenažhavím, tak dlho točím a síce chytí, ale tiež sa vyvalí z výfuku trochu bieleho dymu - nespálená nafta.
Napsal: 23 pro 2017, 18:38
od UchoTD
pozri aky vidiš tlak v saní ked neštartuje,môže blbnút MAP senzor,velmi neprijemná zavada ktorej zistovanie trvalo istú dobu a vyzeral som už asi takto

Napsal: 23 pro 2017, 19:06
od geo
Změř si to žhavení při startu třeba ho jednotka odpojuje kvůli odběru při startování takže pokud nepočkáš nežhavíš.
Napsal: 25 pro 2017, 22:41
od TDI tech
Trochu som to nepochopil, to ste akoze taky lenivy ze ani nepockate tych zopar sekund kym to poriadne nazhavy, ale radsej budete trapit starter aj baterku. Ludska hlupost nema hranic. Ved to zhavenie tam nieje na paradu, ale nato aby ulahcilo spustanie studeneho motora a znizilo produkciu emisii. Sorry, ale toto je fakt pritiahnute za vlasy

Napsal: 26 pro 2017, 07:45
od jericho-3
Kdysi jsme byli rádi, ŽE TO VŮBEC CHYTLO a dnes se řeší JAK RYCHLE TO CHYTLO...Samozřejmě bylo to přechodem od předkomůrky k přímému vstřiku, ale také tím, že dnes chtějí lidé všechno a hned. A jsou fascinováni kontrolkami, která musí přeci vše zařídit...

Napsal: 26 pro 2017, 11:58
od geo
Kvůli tomu začli dávat tlačítka na startování tam za ně počká jednotka.
Napsal: 26 pro 2017, 16:24
od jericho-3
Já nemohu zkousnout ty vynálezy, kdy zastrčíš "klíček "velikosti tic-tacu a někdy i většího do díry a až se to probere, tak si přečtu na tlačítku startovat popřípadě chcípnout..Připadám si jak debil, musím samozřejmě vědět, kdy lze tic-tac vytáhnout, v jaké poloze mám páku automatu, a nezapomenout držet brzdu..Pak musím vědět, čím otevřít zrcátka , abych viděl dozadu....A když mi to spolkne tic-tac, a nejde ven, musím zavolat taxi..Takže když lezu z vozu do vozu , mám po chuti cokoliv dělat..Moderní trendy pro vycvičené "pitomce" prostě pro mne nejsou, ještě chybí stejné uniformy a čipové karty v mozku..

Napsal: 26 pro 2017, 17:27
od geo
Jseš pozadu dnes už nic nestrkáš přijdeš k autu vemeš za kliku antény v autě tě podle klíče identifikujou otevřeš a jen mačkáš.Strkáš až po vybití baterky v klíčku ale to už zase nikdo z majitelů neví a ani netušej kam strkat je to chytře vymyšlený prachy se točej a o to jde a když to pak opravdu nejde tak lítaj deseti tisíce.
Napsal: 26 pro 2017, 22:34
od jericho-3
Jo , máš pravdu, jsem pozadu a už dopředu nepůjdu.. Otočím se úplně zpět a přejdu na veterány. Tenhle pokrok má jednu nevýhodu, jsou lidé, kteří pro tohle nebudou mít pochopení , mají návyky řízení auta, které nechtějí měnit..Nadšenci automobilismu nového věku jsou nadšeni, ale dát manželce klíče od vozu nového věku, tak pojede raději autobusem , hlavně když je roztržitý typ a hlavu má v oblacích a auto má jen jako prostředek k jízdě..Moje žena má raději koně , je schopná jezdit se vším, ale musí to mít 3 pedály a klíček, páčku na topení a jako svobodomyslná žena chce rozhodovat o tom, jak a co bude auto dělat...A neustále ztrácí klíče, zapomíná zamykat, a světýlka uvnitř nesnáší, budíky nepotřebuje..A takových je obrovské množství, takže kdybych byl takový magor a tohle přivezl, přestane vařit a kdovíco ještě..
P.S. Takže na dnešní důchodce a ty nastávající budou muset automobilky myslet..Proč asi má takový úspěch nová generace starých poctivých telefonů? Protože to už leze lidem krkem..