otáčky laguna 2.2D
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 07 pro 2017, 13:59
otáčky laguna 2.2D
Mám problém.v knize od laguny se píše že otáčky horkého motoru jsou 800, tyhle mam nastaveny. Dále zatlačíme paku zvyšených otaček na doraz šroubku a musí ukazovat 900. což také mam. Jenže rano studený start a auto má 800 otáček. steluju to dobře,nebo se myslí tím 900 otaček po naskočení studeneho motoru? studene auto dožhavuje tudíž bere otačky,olej ztuhlý. děkuji všem za radu
- Ferrari1980
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 411
- Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
- Bydliště: Partizánske
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 07 pro 2017, 13:59
Díky všem za rady. Jedná se o to že když zahreju motor, zapnu svetla, použiji laserový otáčkoměr tak má motor 800 otáček, když prstem zatlacim na tu páku sytice na doraz, a zmerim tak má 905 otáček.
Ale kdyz je motor zahraty tak je 800 otáček ale otáčkoměr v autě mě ukazuje milimetr pod 1000 na budíku.
Ale kdyz je motor zahraty tak je 800 otáček ale otáčkoměr v autě mě ukazuje milimetr pod 1000 na budíku.
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 07 pro 2017, 13:59
Právě to lanko s tím "válečkem" ve vodě ti zastudena zvedá otáčky..to není "sytič"..Takže jej vyměň nebo přitáhni lanko zastudena aby se ty otáčky zvýšily a pak sleduj zda při ohřívání motoru otáčky klesají až na těch 800otáček..mari.horak píše:Díky všem za rady. Jedná se o to že když zahreju motor, zapnu svetla, použiji laserový otáčkoměr tak má motor 800 otáček, když prstem zatlacim na tu páku sytice na doraz, a zmerim tak má 905 otáček.
Ale kdyz je motor zahraty tak je 800 otáček ale otáčkoměr v autě mě ukazuje milimetr pod 1000 na budíku.
nepropadat panice...
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 07 pro 2017, 13:59
zdravím všecky,když mam zahřáte auto na provozní teplotu,nastavil jsem 790/800 otáček,mam laserovy měřič otáček. Ale kdo mi pooradí jak nastavit ty zvýšene? v knize se píše: zahřejeme motor,aby mělo 800 otacek.po zatlačení paky zvyšenych otaček ma dosahovat 875 plus minus 25.což je třeba 900. a ted otazka- nastavit tech aby po startu to mělo,nebo jak se píše v knize?
Tady je problém v tom, že ti ten lankový sytič musí fungovat..Pokud máš nastavené otáčky jako jsi psal a vezmeš za páku a otáčky se zvýší na 900ot, tak je v háji ten šytič" s lankem, který má podle teploty vody lanko povolovat -ohřívání motoru nebo zatahovat- chladnutí motoru. Je to primitivní , ale funguje to..Ale je třeba říci, že ty sytitče s lankem dost odcházely..Majitelé to neřešili, chvilku podrželi plyn, aby motor nekuckal a pak jeli. Naštěstí odejde ten bazmek v otevřeném -teplém stavu...
nepropadat panice...
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 07 pro 2017, 13:59
tak to lanko funguje,povoluje,natahuje se.problem je v tom že ty dorazy toho sytiču jsem rozhodil.a potřebuji vědět tuhle věc. v knize je psano zvyšene volnoběžné otáčky 875+- 25. takže třeba 880 nechat. ale jak je změřit ihned po studenem startu nebo jak se píše v te knize nechat motor zahřat na provozní teplotu a po zatlačení paky zvysenych otaček aby dosahovalo 880? jedna se mi o to bud po startu to nastavit nebo jak píšou až je motor horky tak je nastavit na 880 a volnoběžné 780..
Základ je, že se to dělá za tepla motoru, lanko má mít tak 1mm vůli. Když motor chladne tak lanko se zkracuje a zvedá páku..Jde o to, kolik má také čerpadlo za sebou , nebo zda s tím někdo netočil, protože kolikrát se stane, že i když přidáš pákou, tak někdy až po 1-2 cm motor teprve začne přidávat, co znamená, že lanko "sytiče" zastudena je už v konci /je nejkratší/ a motor má pořád stejné otáčky, takže "sytič" nemůže fungovat...Takže je třeba čerpadlo seřídit, někdy pomůže posunout o zoubek páku plynu, aby páka zabírala dřív..Ale samozřejmě záleží na typu čerpadla...
nepropadat panice...
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 07 pro 2017, 13:59
Konečně odpoved kterou jsem potřeboval pro mě duležitou že se to nastavuje za tepla. ja měl čerpadlo ktere mě teklo,tak jsem nechal vyměnit čerpadlo z druhe laguny kde bylo vše nastaveno z vyroby,a ten sytic od dorazu k dorazu se pohyboval opravdu tak malo asi ten 1mm. ted sem to měl nastavene tak 2mm a nemohl sem se stím domluvit.jelikož jsem si to sam rozešteloval.ve výchozí poloze kdy je motor teply je ta kolibka vodorovně měřeno posuvkou 21mm. a když je zatahnute studeny tak je 23mm.což sem měl 2mm.tak to dam na 22 aby to chodilo jen milimetr.když mam za tepla nastaveno 800 otacek a prstem tu kolibku přitlačím na doraz tak mam 870 otaček. akorad je blby při ranim startu že to ma 700.jelikož jede dožhavovaní,olej ztuhly.asi to tak má být