Dává v dnešní době smysl staré TDI?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Dává v dnešní době smysl staré TDI?
Ahoj. Trochu hloupý dotaz...
Mám chuť koupit jako 3. auto do baráku staré peklo s původním 1.9 TDI 1Z. Motor se tváří v pohodě - nehulí, startuje, nežere olej, v rámci možností táhne. Nicméně je to skoro 30 let staré peklo, s 500+ tis. Km na hrbu...
Měl jsem kdysi 2.5tdi AEL a byl jsem maximálně spokojen- auto šlo do světa a mělo nálet 700 tis. Km a krom rozvodů jsem nikdy nic neřešil.
Dává Vám tato motorizace v dnešní době smysl? Na autech si dělám všechny běžné opravy sám - ale nevím jestli třeba dnes někdo opraví vyběhané čerpadlo, případně za kolik atd....
Je motor 1Z trvanlivý? Na jednom Britském webu jsem četl, že při 250+ tis. Km trpí na opotřebení válců. Je to pravda?
Děkuji za případné příspěvky do tohoto retro vlákna.
Mám chuť koupit jako 3. auto do baráku staré peklo s původním 1.9 TDI 1Z. Motor se tváří v pohodě - nehulí, startuje, nežere olej, v rámci možností táhne. Nicméně je to skoro 30 let staré peklo, s 500+ tis. Km na hrbu...
Měl jsem kdysi 2.5tdi AEL a byl jsem maximálně spokojen- auto šlo do světa a mělo nálet 700 tis. Km a krom rozvodů jsem nikdy nic neřešil.
Dává Vám tato motorizace v dnešní době smysl? Na autech si dělám všechny běžné opravy sám - ale nevím jestli třeba dnes někdo opraví vyběhané čerpadlo, případně za kolik atd....
Je motor 1Z trvanlivý? Na jednom Britském webu jsem četl, že při 250+ tis. Km trpí na opotřebení válců. Je to pravda?
Děkuji za případné příspěvky do tohoto retro vlákna.
Spíš si myslím, že v tu dobu se dělala auta tak aby vydržela. Dnes žádná automobilka nepotřebuje aby bylo auto bezporuchové, další věc je cena... inženýr navrhne motor cca za 100 000 , projektový manažer přijde a řekne že za to dá max 60000 a starej se..A v neposlední řadě emisní normy s nesmyslným stahováním CO2...vzdyt dnes stoji Dacia +- 300 000, tak kde může být kvalita ?
O2 BXE 4x4, GTB 1756V
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Odpovědi: 0
1Z je výborný motor, ale dává to smysl právě jen tehdy, pokud si na tom vše uděláš sám. Díly na to seženeš snadno a za pár korun - všem uhnily kastle, ale nesmrtelné motory zbyly - sám jich mám doma několik a několik beden dílů
Základ je právě sehnat zdravou kastli, dát motor do kupy je už maličkost. Jediné slabé místo je rozvodové kolečko na klice - spousta lidí při výměně rozvodů zapomíná měnit šroub, kterým je spojeno ke klice, ten se časem unaví a kolečko s klikou se navzájem ožvýká.
Doporučuju udělat ze začátku větší servis, alespoň komplet přetěsnění a výměnu všech plastových přírub, které časem křehnou a rády praskají. A klasika jako rozvody + kolečko na klice se šroubem, podtlakové hadičky, přepady, vyčistit sací parohy atd. A bude bez problémů ještě léta sloužit

Základ je právě sehnat zdravou kastli, dát motor do kupy je už maličkost. Jediné slabé místo je rozvodové kolečko na klice - spousta lidí při výměně rozvodů zapomíná měnit šroub, kterým je spojeno ke klice, ten se časem unaví a kolečko s klikou se navzájem ožvýká.
Doporučuju udělat ze začátku větší servis, alespoň komplet přetěsnění a výměnu všech plastových přírub, které časem křehnou a rády praskají. A klasika jako rozvody + kolečko na klice se šroubem, podtlakové hadičky, přepady, vyčistit sací parohy atd. A bude bez problémů ještě léta sloužit

Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Paradoxně Dacia překonává dražší vozy v kvalitě..Lidé, co ji mají a co znám, ji chválí..Její výhoda je, že často těží z osvědčených komponentů , ale i třeba maloobsahový motor s turbem od Renaultu je chválen..Jinak , když si člověk přečte o největších motorových průserech poslední doby , tak světoznámé automobilky je jedna velká ostuda..sCitem píše:Spíš si myslím, že v tu dobu se dělala auta tak aby vydržela. Dnes žádná automobilka nepotřebuje aby bylo auto bezporuchové, další věc je cena... inženýr navrhne motor cca za 100 000 , projektový manažer přijde a řekne že za to dá max 60000 a starej se..A v neposlední řadě emisní normy s nesmyslným stahováním CO2...vzdyt dnes stoji Dacia +- 300 000, tak kde může být kvalita ?

A dobrá auta už tady byla...
nepropadat panice...
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0
Zaujímavá diskusia na tému - návrat do minulosti , v čase kedy sa už veci neopravujú , ale rovno zahadzujú , pretože nie sú dosť " IN " WAU " či ako znejú tie módne zvolania . Ak budeme takto pokračovať ďalej príde čas , kedy už nikto nebude vedieť veci opraviť a staneme sa otrokmi nezmyselných reklamnych kampaní , ktoré nám budú vnucovať veci bez ktorých by sme sa mali zaobísť .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
- MirekX
- Aktivista
- Příspěvky: 4716
- Registrován: 24 led 2006, 18:27
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
Odpovědi: 0
Jedině zdravá kastle ale ani to už na dnešní dobu bohužel nestačí z hlediska bezpečnosti. Všechno se dá opravit ale přišít nohy jdou blbě a už nikdy nebudou chodit jako dřív. A na silnicích je čím dál víc magorů co vůbec nečumí před sebe ale dělají spousty jiných kravin a já si teda od podobnýho blba ustřelit hlavu ve starým shnilým autě nenechám...
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


Tesat do kamene tohle!MirekX píše:Jedině zdravá kastle ale ani to už na dnešní dobu bohužel nestačí z hlediska bezpečnosti. Všechno se dá opravit ale přišít nohy jdou blbě a už nikdy nebudou chodit jako dřív. A na silnicích je čím dál víc magorů co vůbec nečumí před sebe ale dělají spousty jiných kravin a já si teda od podobnýho blba ustřelit hlavu ve starým shnilým autě nenechám...
Když budeš mit kliku sundá te blb třeba u pumpy a můžeš mit co chceš treba i holej zadek prostě koukat koukat koukat na všechno a všechny kolem.....
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
- MirekX
- Aktivista
- Příspěvky: 4716
- Registrován: 24 led 2006, 18:27
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
Odpovědi: 0
Ale jo, když tě sundá někdo v Q7, X6 tak je to vprdeli ale na tyhle starší shnilý ročníky stačí málo. Já letos dával do šrotu feldu, rok 1997 nebyla na tom ještě nejhůř ale dojel jsem 500 tis jak jsem se vsadil, byla oslava (poslední výlet s dětma do jižních Čech), buchli jsme šampáňo u Pelhřimova a šla do šroťáku, bylo to auto už jen na poštu ale pocit bezpečí skoro jako na motorce...
ale nikdy mě nikde nenechala...

Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 

