Dává v dnešní době smysl staré TDI?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
kolina
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 18:46

Dává v dnešní době smysl staré TDI?

Příspěvek od kolina »

Ahoj. Trochu hloupý dotaz...

Mám chuť koupit jako 3. auto do baráku staré peklo s původním 1.9 TDI 1Z. Motor se tváří v pohodě - nehulí, startuje, nežere olej, v rámci možností táhne. Nicméně je to skoro 30 let staré peklo, s 500+ tis. Km na hrbu...

Měl jsem kdysi 2.5tdi AEL a byl jsem maximálně spokojen- auto šlo do světa a mělo nálet 700 tis. Km a krom rozvodů jsem nikdy nic neřešil.

Dává Vám tato motorizace v dnešní době smysl? Na autech si dělám všechny běžné opravy sám - ale nevím jestli třeba dnes někdo opraví vyběhané čerpadlo, případně za kolik atd....


Je motor 1Z trvanlivý? Na jednom Britském webu jsem četl, že při 250+ tis. Km trpí na opotřebení válců. Je to pravda?

Děkuji za případné příspěvky do tohoto retro vlákna.
d.d.t
Přispěvovatel
Příspěvky: 388
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2007, 06:44
Bydliště: litvinov

Příspěvek od d.d.t »

ja to mel v golfu a auto jezdilo moc dobre a pri 520tkm sel do sveta a to jen diky tomu ze uz to bylo moc zrezly jinak bych si ho klidne nechal nez ty dnesni pretechnizovany auta ale bezpecnost je bezpecnost :roll:
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Odpovědi: 1
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Keď už rotačku tak asi by som išiel už do tých poslednych čiže ASV, ALH, to sa dá zohnať v slušnom stave ešte
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Odpovědi: 0
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Mla som ten motor v golfe 3 a chodilo to v pohode najazdene statisice km cerpadlo ti urobi hoci kto toho by som sa nebal ak to chcea len ako pracovne auto ze ti na vzhlade nezalezi tak motor ta si myslim nesjlame mal som aj afn a to sa sralo viacej
BMW 330 ix
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Odpovědi: 1
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

kolina: Myslim ze v pohode.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Co nejblíž k TD, tím lépe..Neustálé vylepšování rotačky vedlo k problémům, které 1Z neznal , pokud to jezdí , vůbec bych neřešil nějakých 30 let. Naopak, tehdy zaprvé byli chytřejší a inženýr byl opravdu inženýr a ne ajťák v plášti s mobilem u ucha.. :)
nepropadat panice...
sCitem
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Odpovědi: 0
Registrován: 09 zář 2015, 08:15
Bydliště: Bílina

Příspěvek od sCitem »

Spíš si myslím, že v tu dobu se dělala auta tak aby vydržela. Dnes žádná automobilka nepotřebuje aby bylo auto bezporuchové, další věc je cena... inženýr navrhne motor cca za 100 000 , projektový manažer přijde a řekne že za to dá max 60000 a starej se..A v neposlední řadě emisní normy s nesmyslným stahováním CO2...vzdyt dnes stoji Dacia +- 300 000, tak kde může být kvalita ?
O2 BXE 4x4, GTB 1756V
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Odpovědi: 0
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

1Z je výborný motor, ale dává to smysl právě jen tehdy, pokud si na tom vše uděláš sám. Díly na to seženeš snadno a za pár korun - všem uhnily kastle, ale nesmrtelné motory zbyly - sám jich mám doma několik a několik beden dílů :D
Základ je právě sehnat zdravou kastli, dát motor do kupy je už maličkost. Jediné slabé místo je rozvodové kolečko na klice - spousta lidí při výměně rozvodů zapomíná měnit šroub, kterým je spojeno ke klice, ten se časem unaví a kolečko s klikou se navzájem ožvýká.
Doporučuju udělat ze začátku větší servis, alespoň komplet přetěsnění a výměnu všech plastových přírub, které časem křehnou a rády praskají. A klasika jako rozvody + kolečko na klice se šroubem, podtlakové hadičky, přepady, vyčistit sací parohy atd. A bude bez problémů ještě léta sloužit :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

sCitem píše:Spíš si myslím, že v tu dobu se dělala auta tak aby vydržela. Dnes žádná automobilka nepotřebuje aby bylo auto bezporuchové, další věc je cena... inženýr navrhne motor cca za 100 000 , projektový manažer přijde a řekne že za to dá max 60000 a starej se..A v neposlední řadě emisní normy s nesmyslným stahováním CO2...vzdyt dnes stoji Dacia +- 300 000, tak kde může být kvalita ?
Paradoxně Dacia překonává dražší vozy v kvalitě..Lidé, co ji mají a co znám, ji chválí..Její výhoda je, že často těží z osvědčených komponentů , ale i třeba maloobsahový motor s turbem od Renaultu je chválen..Jinak , když si člověk přečte o největších motorových průserech poslední doby , tak světoznámé automobilky je jedna velká ostuda.. :(
A dobrá auta už tady byla...
nepropadat panice...
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Odpovědi: 0
Registrován: 15 črc 2010, 16:45

Příspěvek od senioring1 »

Zaujímavá diskusia na tému - návrat do minulosti , v čase kedy sa už veci neopravujú , ale rovno zahadzujú , pretože nie sú dosť " IN " WAU " či ako znejú tie módne zvolania . Ak budeme takto pokračovať ďalej príde čas , kedy už nikto nebude vedieť veci opraviť a staneme sa otrokmi nezmyselných reklamnych kampaní , ktoré nám budú vnucovať veci bez ktorých by sme sa mali zaobísť .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Jedině zdravá kastle ale ani to už na dnešní dobu bohužel nestačí z hlediska bezpečnosti. Všechno se dá opravit ale přišít nohy jdou blbě a už nikdy nebudou chodit jako dřív. A na silnicích je čím dál víc magorů co vůbec nečumí před sebe ale dělají spousty jiných kravin a já si teda od podobnýho blba ustřelit hlavu ve starým shnilým autě nenechám...
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2065
Odpovědi: 0
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

MirekX píše:Jedině zdravá kastle ale ani to už na dnešní dobu bohužel nestačí z hlediska bezpečnosti. Všechno se dá opravit ale přišít nohy jdou blbě a už nikdy nebudou chodit jako dřív. A na silnicích je čím dál víc magorů co vůbec nečumí před sebe ale dělají spousty jiných kravin a já si teda od podobnýho blba ustřelit hlavu ve starým shnilým autě nenechám...
Tesat do kamene tohle!
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Odpovědi: 1
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Když budeš mit kliku sundá te blb třeba u pumpy a můžeš mit co chceš treba i holej zadek prostě koukat koukat koukat na všechno a všechny kolem.....
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Ale jo, když tě sundá někdo v Q7, X6 tak je to vprdeli ale na tyhle starší shnilý ročníky stačí málo. Já letos dával do šrotu feldu, rok 1997 nebyla na tom ještě nejhůř ale dojel jsem 500 tis jak jsem se vsadil, byla oslava (poslední výlet s dětma do jižních Čech), buchli jsme šampáňo u Pelhřimova a šla do šroťáku, bylo to auto už jen na poštu ale pocit bezpečí skoro jako na motorce... :D ale nikdy mě nikde nenechala...
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2065
Odpovědi: 0
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

Tak když tě sundá kamion tak máš smůlu. Ale proč jít smůle naproti např. tím že budu jezdit v trojkovém golfu- pak mě sejme někdo s O1 a budu mrtvej, kdybych seděl v O1 tak nebudu mít nohy, kdybych seděl v O3 tak bude mrtvej on...easy
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“