Stránka 1 z 3

superb 2 CFFB hučení v 1900ot

Napsal: 29 pro 2017, 18:25
od slava.s
Zdravím všechny. Nerad zakládám nové téma,ale nepodedlo se mi najít tady odpověď.
Mám superba 2 combi 2 cr 103kw CFFB, manuál, rok 11/2011. najeto 220tis
Auto jezdilo normálně. po přezutí na zimní se mi tak za 1000km jsem zpozoroval občasné divné zvuky při rozjezdu a vytočení kol v levo nebo v pravo.
Vyměnil jsem olej v motoru a pri výměně, jsem zjistil vůli ve vnějším pravém kloubu( byly cítít i vibrace v tahu). Vyměnil jsem poloosu za novou. Vibrace prestaly.
Ale objevil se neprijemne hučení v 1900ot. ( nezáleží jak jsou vytocená kola)
auto jede normalně, jak jde auto do tahu tak v 1800 dobry v 1900 to zacne hucet, az je citit v podlaze slabe vibrace,kdyz to držím na tech 1900ot v tahu tak to staléle hučí jak pridám na 2000 a víc,tak to prestane. kdyz to přejde z tahu na brzdění motorem,tak je ten zvuk taky cítít,ale mnohem utlumene. kdyz vyřadím a pridávám,tak v celem rozsahu otáček žádné hučení. Dělá to na všechny rychlosti,nezálezí jak jedu rychle, čiste dosažením tech otaček.Při zrychlování žádné cukání nevychávání nic, na volnobeh teply studeny jde krásně pravidelně a po tichu.V paměti závad nic. Regenerace DPF funguje jak má, čistý výfuk
Jelikož je to dovoz netuším co na tom kdo už měnil. Jetli by to dělal dvojhmota? začalo to postupne během cca 2000tis km.
napadlo mě zda to nedělá diferenciál,převodovka. Chci vymenit olej,ale nevím jaky typ převodovky tam mám,abych tam dal správny a správne množství.
Děkuji za případné rady

Napsal: 29 pro 2017, 18:45
od Car diag
řekl bych že to dělá turbo,podle toho co popisuješ

Napsal: 29 pro 2017, 21:06
od slava.s
je mi prave divny, ze to rachta presne jen v tech otáčkách. je teda pravda,jak jsem menil tu poloosu,tak jsem koukal ze spoda a byla videt troska oleje na skříni turba na straně co stlačuje vzduch. Ale nezdá se mi ,že by se olej strácel. a turbo tlačí normálně ani to nehulí, neni slyšet ,že by pískalo. tlaky jsem tedy neporovnával.Zkusim sundat z té strany hadici od filtru a kouknout tam a vzít za střed kolik má vůle.
tady jsem se to snazil nahrát. ale ten telefon a youtube to zkresluje.

https://youtu.be/tGUbKYE9knY

Obrázek

Napsal: 30 pro 2017, 09:13
od Bravomv
Mám stejný problém na Citroenu 1,4 HDI. Po výměně poloosy (pravé) to začalo při jízdě hučet, a to vždy, na každý rychlostní stupeň, otáčky od cca 1900 do 2000, před těmito otáčkami a po nich ticho. Při výměně poloosy tam sedla až třetí, byl to repas. Vyměnil se olej v převodovce, ale hučení stejné. Už to má najeto další 50 tis. a projev stále stejný. Jen poslední dobou sleduji větší vibrace při jízdě od přední nápravy. Zůstaly i po GO nápravy a vyvážení kol. Myslím si, že je to tou vyměněnou poloosou. Jiné auto než ty, ale stejný problém.

Napsal: 30 pro 2017, 11:17
od Car diag
Kluci,jestli tam nedáváte originál,tak se pak nedivte že to dělá všeljaké vibrace a zvuky,prostě nic jiného než originál nefunguje!!!
Ale že by poloosa vyloženě hučela,to sliším poprvně....
Dělá ti to i na neutrál,buď máš něco volného na sání a rezonuje to ,nebo to dělaí lopatky na turbu.

Napsal: 30 pro 2017, 11:25
od slava.s
Ne na neutrál to nedělá, i kdyý to pustím z kopce bez motoru ticho.já tam dal uplně novou SKF VKJC 4620 původní na původní 1k0 407 272 en.
Takže by tam měla sedět. všechny rozměry jsme měřil, pasovala tam pěkně,

Napsal: 30 pro 2017, 11:34
od Car diag
Ale SKF opravdu není originální díl.... a né jednou jsem se setkal s tím že jí tam dáš a dělá ještě větší problémy než ta původní co tam je originál poškozená!
To že tam sedí,to už by bylo smutný kdyby né,ale není to záruka funkčnosti....

Napsal: 30 pro 2017, 11:39
od slava.s
co tedy je originál? kdo ho pro tu skodovku vyrábí?

Napsal: 30 pro 2017, 15:31
od leguan
přesně tak měnil sem poloosu SKF a hučení jako prase vyměna za origo a je klid

Napsal: 31 pro 2017, 17:26
od slava.s
Tak jsem tam dnes hodil starou poloosu. Hučení v 1900 ot pryč.ted už to zaručí jen v rejdu při rozjezdu, proto jsem dával tu poloosu( s tou novou to přestalo).
Nechapu proč ta nová hubená. Co se na tom dá zkurvit.Jediny rozdíl jsem si všiml, že původní tyč je dutá a většího průměru a ta SKF je z plného materiálu.Tezko mi ji vezmou zpátky nebo na reklamaci, tak bych s ní použil aspoň ty klouby, co vy na to?

Napsal: 31 pro 2017, 17:28
od leguan
vrat ji a kup kloub od SPIDANU a budeš mit klid

Napsal: 04 led 2018, 17:10
od slava.s
rá bych,ale prodejce už se cuka. navíc ta polosa vypada jak stará , co nebylo zakryte pod plastem motoru,tak zrezlo, je to fakt sračka, SKF už nikdy.
Už se vykrucují, že to není ta poloosa a ze i ten kloub se jim zda stary.
jesště po chtejí doklad o montáži v oprávněném servisu.
Obrázek

Napsal: 05 led 2018, 14:33
od Rayx
Sním či bdím, ale ta SKF je ohnutá ... a ve srovnání s jejich katalogem to vypadá jak nějaký padělek ...
https://www.vsm.skf.com/cz/cs/products/VKJC4620

Linka ve Škodovce to montovala taky všelijak, ta 1K0407272EN je přiřazená podle ETKA jen pro BMP do 8/2008, CFFB z 2011 má tyto jako možná čísla

1K0407272NJ
1K0407272TM
2K0407272G

1K0407762PX
2K0407272GX

SKF ale všechny obsáhne tou VKJC 4620 ...

Napsal: 05 led 2018, 14:36
od UchoTD
a nie malo ohnuta... (noteeth)

Napsal: 06 led 2018, 13:10
od slava.s
Tak podle toho odkazu je jasny , že je to nějaká čínska sracka. i na krabici je made i CHINA.
Fakt mě nastvali a přístup prodejce dílu mě stve

https://automotoprikryl.cz/hnaci-hridel-skf-vkjc4620 tady jsem ji kupoval, bohuže jsem ji neporovnal obrázek ze skutečností ( beru to jako ilustrativní
)

podle etky ve škodovce by tam melo být 2K0 407 272 GX