Bufík Eberspacher-problém

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Bufík Eberspacher-problém

Příspěvek od favo »

Chlapi mám tu další problém s bufíkem a nevím na co se zaměřit.
Popíši problém a jak to začalo.

Ráno vstanu, zapnu bufík přes DO jako každy zmrzlý ráno. Příjdu k autu a bufík neběží, ale kontrolka svítí. Bufík tedy vypnu a nastartuji a zkusím jej zapnout ručně a ten normálně naběhne.
Další den zapnu bufík zase, ale DO mi hlásí že je mimo dosah, kouknu tedy z okna zda mi auto někdo neukradl :D a to stojí na svém místě a tak zkusím opět DO ale stejná odezva.
Příjdu tedy k autu nastartuji a zapínám bufík opět ručně a opět úspěšně.
Dojedu kam potřebuji, vypínám motor a bufík nechám běžet, ale ten se sám po pár vteřinách vypne, ale kontrolka opět svítí, že je aktivní a teplota motoru ještě není tak vysoká aby měl důvod přestat ohřívat vodu.
Nastartuji tedy motor a bufík opět naskočí, začal se chovat jako přihřívač a né jako nezávislé topení.
Zkusil jsem tedy alespoň spárovat znovu ovladač, kdy mi to už jednou pomohlo, ale bohužel DO sice svítí, hledá signál, ale nic, mrtvo.
Připíchnul jsem diagnostiku a našel v paměti na pozicích F1-F5 chlášení o možném zjištění přehřátí a v závorce (hodnocení rozdílů).
Chyby se mi nedaří smazat, možná i proto, že ten problém tam stále je a bufík musí běžet aby jela diagnostika.
Jinak když bufík po jízdě vypínám ručně, tak ventilátor dál chvíli dochlazuje, tak jako obvykle.
Zkusil jsem tedy poprvé v životě naprogramovat hodiny a doufal že bufík ráno nastartuje, ale nic úplně stejná situace, hodiny svítí, odměřují čas, ale bufík mrtvej.
Netuší někdo na co se zamněřit, zda některý z čidel, případně který, zda plamene či vody.
Divný je hlavně to že na baterku odmítá pracovat, ale jakmile běží alternátor tak naběhne jako by se nechumelilo, přehřátí nepřehřátí.
Nějak jsem to nechtěl řešit a nechat to až na jaro, ale počasí mě přinutilo změnit názor.
Díky za každej tip.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Rozeber ho a zkonzroluj izolaci k čidlům ráda se ztratí....
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3765
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Podobnou paseku mi dělalo webasto. Pomohlo vyměnit batérku. Přitom ráno sem vždycky nastartoval ale je pravda že už to moc nemotalo.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Laďas, díky mrknu na to.

Tome, taky mě napadla, přeci jen tam mám cca rok a půl starou Vartu 74Ah takže klidně už to může mít zasebou, je to jen Varta.
Startuje, ale pravda v zimě nic moc, sice chytí ale moc se jí točit nechce.
Konečně jsem rozhodnut, že Varta už mi do auta nesmí. Za ty peníze je to moc drahá sranda.
V pondělí s ní zajedu na zátěžový test.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3765
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Varta=Bosch=velký shit. Dva roky a mají to za sebou. A klidně v bezínovémautě. Mi taky skápla ze dne na den. Jeden den nejel ráno bufík tak si říkám asi nemá naftu páč v nádrži už toho moc nebylo a stál jsem z kopce,druhý den už jsem nenastartoval vůbec. Taky bosch.Ale ta byla starší, tak 5 let. Už montujem to nejlevnější co je nám schopný dodat.Nějaký atech ještě se špuntama. Se mi osvědčilo v traktorech je na podzim dolít a pořádně dobít.Co v tom jednom byla Akuma tak ještě z výroby 7 let a to v zimě dostávala řádně na frak. Když musí roztočit motor a k tomu ještě hydraulické čerpadlo plné hustého převodového oleje.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Já tam mám Vartu Silver 77Ah a jak jsem psal maximálně rok a půl.
Teď jsem byl v autě s měřákem a startovací power bankou.
Baterka má 12,2 V a po zapnutí bufíku začal startovat ale po chvíli to zabalil a napětí na baterce z 12,2 V kleslo po zapnutí budíku na 6,0 voltů a chvílemi kolísalo mezi 6-8-10V a stále dokola.
Po připojení startovacího zdroje se napětí po chvíli dostalo na 12,6 V.
Takže jsem právě objednal novou baterku Exide Premium 77Ah a zítra si jí vyzvednu kousek od práce. Na Vartu už fakt nemám nervy.

A propó Tome, do feldy jsem dal novou Vartu asi před dvěma roky, a přidal k ní solární panel aby mi neklekla jen proto, že se s autem nejezdí.
Přišli mrazy a když jsem šel do kufru pro nějaký věci, tak se mi nerozsvítili ani ledkový lampičky.
Baterka šla hned dom a na ní 7,5V.
Nabíječka jí nabíjela 2 dny než oznámila že je nabito. Raději jsem jí už nechal doma v teple a do auta jí nevracel. Stejně už je nejspíš poní.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3765
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Exide taky nic moc za ty prachy.Měl sem ju v passatu,dva roky než šel do šrotu. Pak jsem ju vzal a schoval do teplé garáže kde jednou za měsíc veznu nabíječku a dám ju dobít. Mám ju když potřebuju pomoct traktoru nebo když někdo nenatočí,tak s kabelama a už taky není na 100%. Máme v práci měřák http://www.autobaterie-pktechnik.cz/tes ... 55155.html a už ukazuje tak 75%.
No a ta varta co mi kiksla v oktávce byla dobře 3 měsíce ve stavu kdy měla. tak 3 volty než jsem to koupil. Nabíjení trvalo 48 hodin lidlovou nabíječkou a ještě 2 roky jezdila no. No ten měřák furt psal ok a naráz během dvou dnů ko... Tak tomu věř.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Mě ten Exide výjde levněji než Varta, a kdyby klekla za dva roky tak pak už jedině Baner nebo Duracell.
Řekl jsem si že zkusím něco jinýho než Vartu, a Exide byl hodnocený dle jedoho prodejce a i dle prodejce tady u nás, tedy mého švagra lépe jak Varta. Prý snimi zatím problémy jako s Vartou nemají.
Nejlepší je prý Duracell, ale neměli v nabídce nic s většími startovacími proudy a když jsem do konfigurátoru zadal model auta a motor, tak mi to nabídlo jen Vartu, Baner a Exide.
Banery byly hlavně AGM a to mi už příjde moc na to moje chrochtadlo, přeci jen nemám start stop a ceny taky byly úplně někde jinde.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od stanomx »

optima je super ked tak
Uživatelský avatar
tukydydes
Přispěvovatel
Příspěvky: 785
Registrován: 25 led 2009, 18:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Budějice

Příspěvek od tukydydes »

Optima jako TOP ale dej za baterku 5.000,- a vic penez. Kdyz tak origo sice je to taky Exide, ale lepsi quality nez Exide aftermarket.
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 605.000km, první majitel :D
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
martin48813
Přispěvovatel
Příspěvky: 108
Registrován: 17 lis 2017, 18:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od martin48813 »

spíš oběhové čerpadlo než baterka
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

No jo ale když nastartuji, tak topení běží jako by se nechumelilo.
A jak už jsem psal, po nastartování bufíku klesne napětí na baterce k 6.0 V a to mi příjde docela dost když uvážím, že bufík má jen jednu žhavičku a navíc ještě na 8V tuším.
Konečně se tvrdí, že když při startu motoru klesne napětí na baterce pod 9V tak je zralá na dobití a já baterku vždy před zimou dobíjím a jezdím denně 60 km takže o jejím dobíjení nemám pochyb, na maxíku stále vidím palubní napětí (d-dot) a kupoval jsem i nový alternátor 120A když jsem dával novou baterku.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7575
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

dej 85ku
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Tak to byla pořádně ko divim se že bufík nepsal podpětí dej 88Ah mám bannerku a už 4 rokem maká a topi v zimě 2x denně
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Dal jsem na Viciho a změnil objednávku na 85Ah a po práci valím pro ní.

No a v nejhorším koupím tady od Laďase ještě alternátor 140A, pro jistotu :D

Divný je že ráno bylo venku -9°C a auto chytilo na poprvé. Sice se motor rozkuckával, ale stačilo otočit klíčkem jen jednou. Tak čert ví jak to s tou baterkou je.

Laďasi, možná že by tu chybu i napsal, ale všechny pole byly obsazeny chybou o přehřátí a smazat nešli.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“