Oprava závitu olejové vany. Udělat na autě nebo ne?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

pavlin2
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Odpovědi: 0
Registrován: 25 led 2014, 10:53
Bydliště: BCE

Oprava závitu olejové vany. Udělat na autě nebo ne?

Příspěvek od pavlin2 »

Ahoj, mám na AVF zlehka stržený závit na vaně. Sice neteče ale mám strach, že se bude strhávat víc a víc.
Zátky mám M16x1,5 i M18x1,5, samozřejmě i vrtáky a patřičné závitníky.
Chci se jen zeptat vás mechaniků, kteří tyto úkony děláte mnohem častěji, jestli to děláte na autě nebo radši sundáváte vanu dolů. Mám obavu aby někam nevletěla šponka a nebylo vymalováno. Sice bych to po vyřezání závitu mohl prolít tím olejem co vypustim, ale prostě nevim...
Předem děkuji za reakce.
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Odpovědi: 0
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Bydliště: Čejkovice

Příspěvek od yardarytarda »

o špony se neboj,akorát abys chytl osu.
JeníkRS
Aktivista
Příspěvky: 3515
Odpovědi: 0
Registrován: 11 lis 2010, 20:24
Bydliště: PRAHA - ve svém

Příspěvek od JeníkRS »

Normalne na aute
-Superb 2 combi 2011 CFFB+MVolesko. Eibach -4cm 19"Aneto
Ex-Octavia I combi 2004 1.9TDi ASV+MVolesko. Puky TT, Mam/Egr/Kat off, xenony, 288mm, Eibach -4cm, triplling on, 17"Spider
-Derbi Atlantis 2T
Zacatky: Tipo,Clio,BX,Felicia,Fabia
kanin
Přispěvovatel
Příspěvky: 69
Odpovědi: 0
Registrován: 26 lis 2008, 21:39

Příspěvek od kanin »

na autě...závitník jsem pomazal vazelinou, ať nachyta drobné šponky a bez problému :)
GVII Variant
pavlin2
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Odpovědi: 0
Registrován: 25 led 2014, 10:53
Bydliště: BCE

Příspěvek od pavlin2 »

Děkuji mnohokrát za reakce :-) Udělám to na autě. Vezmu si v práci vazelínu na řezání závitů. Mám to potom pro jistotu propláchnout tím olejem co vypustím?
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

jj fuknem dnu benzin velkou striekačkou par krat nech to vypluje ak dačo ostalo..

hlavne chyť osu inak si v pii....
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
JeníkRS
Aktivista
Příspěvky: 3515
Odpovědi: 0
Registrován: 11 lis 2010, 20:24
Bydliště: PRAHA - ve svém

Příspěvek od JeníkRS »

pavlin2 píše:Děkuji mnohokrát za reakce :-) Udělám to na autě. Vezmu si v práci vazelínu na řezání závitů. Mám to potom pro jistotu propláchnout tím olejem co vypustím?
nemusis i kdyz budes delat zavit porad potece zbytek oleje a i na zavitnik se ti nalepi spony
-Superb 2 combi 2011 CFFB+MVolesko. Eibach -4cm 19"Aneto
Ex-Octavia I combi 2004 1.9TDi ASV+MVolesko. Puky TT, Mam/Egr/Kat off, xenony, 288mm, Eibach -4cm, triplling on, 17"Spider
-Derbi Atlantis 2T
Zacatky: Tipo,Clio,BX,Felicia,Fabia
vilik
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 07:25

Příspěvek od vilik »

Dělal jsem to již několikrát. Stavitelným výstružníkem jsem protáhl díru podle tabulek na nový závit a normálně vytočil závit. Jak píší přede mnou. Zbylý olej udržel špony na výstružníku i závitníku, i když si nedělám iluze, že byly všechny. Ale zůstanou na dně vany, případně to zachytí olejový filtr. O čerpadlo strach nemám, myslím, že mu hliník v takovém mizivém množství neublíží.
VW Sharan
1.9 TDI PD
pavlin2
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Odpovědi: 0
Registrován: 25 led 2014, 10:53
Bydliště: BCE

Příspěvek od pavlin2 »

Děkuju moc za pomoc!! Člověk je hned klidnější. Ty to děláš stavitelným výstružníkem? Ten já bohužel nemám. Viděl bych to tak, že vypustim olej, vyvrtám 14,5 díru vrtákem (puvodni zavit je M14 tak by to mělo brát málo, tudíž málo špon) a hned vyřežu závit. Následně vemu starý olej a pro jistotu to aspoň zlehka proliju :-)

Děláte to všichni těma stavitelnýma vystružníkama nebo jen vrtákem?
vilik
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 07:25

Příspěvek od vilik »

S tím vrtákem opatrně. A když, tak ručně, vratidlem. Vsadím se, že pokud ho dáš do vrtačky, tak se ti kousne a máš po závitu, a možná vykloubené ruce. :D Proto jsem volil stavitelný výstružník + vratidlo.
VW Sharan
1.9 TDI PD
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33505
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

že bych se stím tak paplal to si nepamatuju, ten závit strhnu uplně,že zátku protočím, vemu závitník tonda se dívá zboku, do hliny zajede jak do másla, dám zátku z fáčka za 30 korun a zdar, ;)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14428
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Já teda řežu na M15x1,5 a dávám novou opravnou zátku.
leguan
Aktivista
Příspěvky: 2026
Odpovědi: 0
Registrován: 11 črc 2010, 15:53
Bydliště: pelhřimov

Příspěvek od leguan »

ja davam V COIL pak je to nesmrtelny
Tiguan 2 2.0 tdi
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33505
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Tomas.cz píše:Já teda řežu na M15x1,5 a dávám novou opravnou zátku.
mi to de dobře stím závitníkem co je na konci tuším matka 17 to je origo někdo mi to dal, že to dám na dlouhý nástavec a tím ten úhel hezky trefím,

taky jsem přemýšlel že si koupím ten opravný kufr kde je 15 mm ale já třeba dva roky nic a pak dvakrát do roka, to si koupím potřebnější věci
pavlin2
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Odpovědi: 0
Registrován: 25 led 2014, 10:53
Bydliště: BCE

Příspěvek od pavlin2 »

Kluci diky moc za cenné rady. Vůbec jsem nevěděl že existuje opravná sada M15x1,5. Našel sem ji na netu za 4kila, je v ní 6 zátek a závitník. Je výhoda že se to nemusí vrtat :-)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“