Pritlacny tanier na 1.9 tdi 77kw BXE

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

semirr96
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 15 pro 2009, 10:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovakia

Pritlacny tanier na 1.9 tdi 77kw BXE

Příspěvek od semirr96 »

Ahoj. Ako sa prejavuje vadny pritlacny tanier, alebo unavena pružina pritlacneho taniera?
Pred par dnami som riesil mäkky spojkovy pedal(do polky drahy siel naprazdno). Ako najprv som komplet vymenil kvapalinu a ovzdusnil a cesta do nemecka OK. V Nemecku tiez OK. Vcera cesta domov a pedal zas do polky drahy mäkky. Asi v polke cesty siel uplne na podlahu a to som bol 700km vzdialeny od ciela. Dialnicu som na 5kvalte dal. Pakarna bola 130km po bundeskach ale s naslapovanim na spojku sa mi to podarilo. Pozeral som na brzdovu kapalinu a vecer ti nebolo moc vidiet ale vyzerala ze je tam normalne kolko som naposledy pri ovzdusnovani nalial.
Co teda myslite chyta mi to niekde vzduch alebo je KO pritlacny tanier. Dik
Este som zabudol dosiel som domov, parkoval auto a pedal bol v pohode tvrdy a proste normalne funguje.
Skoda Oktavia II 1.9 TDI 77 kw BXE r.v 04/2006
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Ko valec u pedálu
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20141
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

taky si myslím, poslední dobou to měním jak na běžícím páse u OII (noteeth)
semirr96
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 15 pro 2009, 10:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od semirr96 »

Ahoj tak pred mesiacom vymeneny valec na pedaly spojky za novy z cc- autodily. System odvzdusneny najmenej 20 opakovani (naslap-drž). Pedal bol zjavne tvrdsi nez predtym cesta do DE a jazdenie tam no problem. Cesta na SK na pol cesty pedal mäkky po zosliapnuti zostal na podlahe musel som mu pomoct naspät. Potom asi na trase 100km som ho preventivne presliapaval a pedal sa spraval normalne, ale podotykam musel som ho nasliapavat. Zostatok cesty cca 500km uz bez problemu.
Este podotknem ze pouzil som brzdovu kapalinu ktoru som mal v garazi asi dva roky. Este som si vsimol ze problem s pedalom je vtedy ked a ho dlhsie nedotknem napr. zaradeny 5 stupen a jazda cca 50 alebo viac km.
Skoda Oktavia II 1.9 TDI 77 kw BXE r.v 04/2006
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Občasné propadání pedálu způsobuje odcházející dvouhmotový setrvačník.Tak mi bylo zodpovězeno člověkem co opravuje převodovky.Proč přesně se to děje ale nevím ale nemám důvod mu nevěřit.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Car diag
Přispěvovatel
Příspěvky: 577
Registrován: 05 říj 2010, 19:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Blšany u Loun

Příspěvek od Car diag »

Na 6kvaltu asi jó, ale 5kvalt, nevím z jakého důvodu....
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Ajóóó (wallbash) 5ti kvlat.To jsem přehlídnul.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

spíš bych si tipnul, že to dělá válec na převodovce, pár jsem jich kvůli tomuto problémů taky řešil
jozef9
Přispěvovatel
Příspěvky: 973
Registrován: 24 bře 2016, 10:51
Odpovědi: 1

Příspěvek od jozef9 »

Ahoj, odvzdušniť spôsobom ´´nášlap-drž´´ pri týchto spojkách nemá dobré výsledky. Jedine odvzdušňovacím prístrojom (tiež si vypožičiavame), natlačiť systém na 0,2 MPa (2bar), povoliť a vypustiť 100 cm3, vyskúšať, prípadne opakovať. Ak to nepomôže, potom sa treba zamyslieť nad výmenou spojkovej sady.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14429
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Já to odvzdušňují že nechám při výměně za nový válec gravitačně odtéci trochu kapaliny, pak mi pomocník šlápne na spojku, sikama zaškrtím hadičku, pomocník pustí pedál ( vrátí rukou ), já povolím kleště, síla přítlačáku vyfrkne kapalinu do nádobky, takhle několikrát dokola a je to.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

jj, toto funguje dobře :D , pokud vede k válci ještě gumová hadice ;)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14429
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Tak návod mám od tebe ;) :)
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

nebo je dobrý si natáhnout hadičku od levý přední brzdy a našlapat to tam odspodu brzdovým pedálem :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

toto je sice správnej postup a je i z příručky, jenže když vidím jak je to u lidí s výměnou kapaliny, tak tlačit tu starou hnusnou zpět do nádobky, no nevím ;)
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

řešil jsem to kdysi u Caddy 1,9TDI 77 Výměna spojkového válečku na převodovce i u pedálu a nakonec KO spojka - po výměně setu už OK.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“