Regenerácia DPF Skoda OII 2.0 TDI PD BMM
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Regenerácia DPF Skoda OII 2.0 TDI PD BMM
Auto mám pomaly 2 roky, pri kúpe malo 167tis km, dnes 195tis km. Kilometre si myslím, že sú poctivé. Svedčí o tom výpis databázy v servise škoda, kde bolo pravidelne servisované, aj servisná knižka aj celkový stav auta.
DPF sa regenerovalo každých cca 700km. Ako sa mi raz pri pokusoch s delphíčkom podarilo omylom vymazať obsah popolčeka a nastavil som to potom VCDS naspäť odporučeným výpočtom km a priemernej spotreby (čo sa pamätám, tak to zhruba aj sedelo, dačo cez 50), tak sa mi regenerácia spúšťa pri najazdení presne 350km. A je úplne fuk, akým štýlom tie km najazdím. Vždy je to presne 350km od ukončenia poslednej regenerácie. Zaťaženie filtra sadzami je v tom momente 7 až 8%. Regenerácia sa ma ale spúšťať až pri 40%.
Je tomu od vymazania asi pol roka, najazdil som od vtedy cca 8tis km. A stále je tomu tak. Proste prejdem 350km, spustí sa regenerácia, aj keď obsah sadzí tomu nezodpovedá. Skúšal som aj adaptáciu diferenciálneho snímača - nezmenilo sa nič. Ten ukazuje na voľnobeh 5,1 - úplne rovnako tesne pred regeneráciou aj tesne po nej. V záťaži od 20 do 100 a na plný plyn je to okolo 300. To by zodpovedalo tomu, čo vypisuje VCDS ako referenčné hodnoty. Počas regenerácie teploty stúpnu na 800C, po približne 5-7km klesnú sadze na 0%, ale regenerácia ešte pokračuje ďalej asi raz takú dobu. Nemám to odstopované, ale príde mi, že trvá vždy rovnaký čas a cca 15km (jazda 70-80km/h). Čo sa tomu mohlo stať?
Skúšal som zmeniť obsah popolčeka aj na vyššie hodnoty, aj na menšie, opäť bez zmeny - 350km utne a vypaľuje. V motore je len jedna závada žhaviča na 3 valci - myslím, že s tým to nemá súvis. Jazdím s tým do práce, 40km tam, 40 nazad. Polovica okresky, polovica diaľnica. Ak sa pustí regenerácia, nechám ju vždy dokončiť. Vzhľadom na presnosť spúšťania každých 350km a charakteru prejavu PD pri regenerácii, tiež DSG, ktorý vtedy drží vyššie otáčky, nie je problém postrehnúť začiatok a koniec regenerácie. Neviete niekto algoritmus spúšťania regenerácie? Prípadne SSP, kde sa niečo také popisuje?
DPF sa regenerovalo každých cca 700km. Ako sa mi raz pri pokusoch s delphíčkom podarilo omylom vymazať obsah popolčeka a nastavil som to potom VCDS naspäť odporučeným výpočtom km a priemernej spotreby (čo sa pamätám, tak to zhruba aj sedelo, dačo cez 50), tak sa mi regenerácia spúšťa pri najazdení presne 350km. A je úplne fuk, akým štýlom tie km najazdím. Vždy je to presne 350km od ukončenia poslednej regenerácie. Zaťaženie filtra sadzami je v tom momente 7 až 8%. Regenerácia sa ma ale spúšťať až pri 40%.
Je tomu od vymazania asi pol roka, najazdil som od vtedy cca 8tis km. A stále je tomu tak. Proste prejdem 350km, spustí sa regenerácia, aj keď obsah sadzí tomu nezodpovedá. Skúšal som aj adaptáciu diferenciálneho snímača - nezmenilo sa nič. Ten ukazuje na voľnobeh 5,1 - úplne rovnako tesne pred regeneráciou aj tesne po nej. V záťaži od 20 do 100 a na plný plyn je to okolo 300. To by zodpovedalo tomu, čo vypisuje VCDS ako referenčné hodnoty. Počas regenerácie teploty stúpnu na 800C, po približne 5-7km klesnú sadze na 0%, ale regenerácia ešte pokračuje ďalej asi raz takú dobu. Nemám to odstopované, ale príde mi, že trvá vždy rovnaký čas a cca 15km (jazda 70-80km/h). Čo sa tomu mohlo stať?
Skúšal som zmeniť obsah popolčeka aj na vyššie hodnoty, aj na menšie, opäť bez zmeny - 350km utne a vypaľuje. V motore je len jedna závada žhaviča na 3 valci - myslím, že s tým to nemá súvis. Jazdím s tým do práce, 40km tam, 40 nazad. Polovica okresky, polovica diaľnica. Ak sa pustí regenerácia, nechám ju vždy dokončiť. Vzhľadom na presnosť spúšťania každých 350km a charakteru prejavu PD pri regenerácii, tiež DSG, ktorý vtedy drží vyššie otáčky, nie je problém postrehnúť začiatok a koniec regenerácie. Neviete niekto algoritmus spúšťania regenerácie? Prípadne SSP, kde sa niečo také popisuje?
Nemenil som SW. Je to EU4 ešte, PD, tá nie je postihnutá dieselgate.
Chápem, že sa to mení podľa zanesenia, aj to, že km aj hmotnosť popolčeka je pomaly na výmenu DPF - max je 60g, ja mám niečo cez 50. Lenže ako píšem, zmenilo sa to skokovo zo cca 700km na 350km presne vtedy, ako som nechtiac resetol popolček na nulu. Potom som to vrátil s VCDS naspäť, ale 350km interval ostal. Čakal som, že sa to časom adaptuje podľa snímania tlaku, ale nič sa nedeje. Stále je to pevných 350km ako skala. Nemalo by sa niečo ako vymazať adaptačné údaje a znovu to zadaptovať?
Chápem, že sa to mení podľa zanesenia, aj to, že km aj hmotnosť popolčeka je pomaly na výmenu DPF - max je 60g, ja mám niečo cez 50. Lenže ako píšem, zmenilo sa to skokovo zo cca 700km na 350km presne vtedy, ako som nechtiac resetol popolček na nulu. Potom som to vrátil s VCDS naspäť, ale 350km interval ostal. Čakal som, že sa to časom adaptuje podľa snímania tlaku, ale nič sa nedeje. Stále je to pevných 350km ako skala. Nemalo by sa niečo ako vymazať adaptačné údaje a znovu to zadaptovať?
-
- Aktivista
- Příspěvky: 3364
- Registrován: 25 črc 2011, 23:22
- Bydliště: B.Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
k takymto info sa nikdy nedostaneš
ani k nejakym vzorcom ani ničomu podobnemu..čo stym chceš vyriešiť akože?
či myslíš,že v ecu prenastavíš logiku vyhodnocovania upchatia dpf?
a nejaky adresy map? to si hodne mimo strelil.
nemyslím si,že sa tu nachádza niekto kto by poznal odpoved na tieto otazky.
problematika ktorú riešiš je nevyriešitelná a nema zmysel sa s nou zaoberat..mechanicke opotrebenie neopravíš zmenou dát v ecu
nič v zlom ale myslim si,že to prehanaš.
auto bude regenerovat vždy vtedy ked ono vyhodnotí,že je na to správny čas.neovplyvníš to nijako.
a taktiež nepredpokladám,že vymazaním popolčeka sa zmenila regeneracia zo 700 na 350km
nikdy som sa stym nestretol a to som ich už "zopár" zresetoval. je to čudné.
Kym je regeneracia v pravidelnom intervale je to v poriadku,pokiaľ sa mení a regenerácia prebieha čoraz častejšie vtedy je problém ktorý treba riešiť.
ani k nejakym vzorcom ani ničomu podobnemu..čo stym chceš vyriešiť akože?
či myslíš,že v ecu prenastavíš logiku vyhodnocovania upchatia dpf?
a nejaky adresy map? to si hodne mimo strelil.
nemyslím si,že sa tu nachádza niekto kto by poznal odpoved na tieto otazky.
problematika ktorú riešiš je nevyriešitelná a nema zmysel sa s nou zaoberat..mechanicke opotrebenie neopravíš zmenou dát v ecu

nič v zlom ale myslim si,že to prehanaš.

auto bude regenerovat vždy vtedy ked ono vyhodnotí,že je na to správny čas.neovplyvníš to nijako.
a taktiež nepredpokladám,že vymazaním popolčeka sa zmenila regeneracia zo 700 na 350km

Kym je regeneracia v pravidelnom intervale je to v poriadku,pokiaľ sa mení a regenerácia prebieha čoraz častejšie vtedy je problém ktorý treba riešiť.
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Mojou prioritou to nie je opraviť, veď možno ani nie je čo a pracuje to tak správne. Chcem vedieť, ako to myslí. Presný postup vyhodnotenia vstupných signálov RJ - "ak toto a toto je takéto a takéto, urobím hento vtedy a takto...."
Hľadám v tom logiku a dôvody, mám to zafixovné v podvedomí z charakteru mojej bývalej a terajšej práce. SW celej lokomotívy máme rozkreslený na vyše 300 stranách A4 vo forme vývojových diagramov. Ak niečo na nej hapruje, netápem, nehádam, ale viem presne pomenovať problém. Chcem veciam porozumieť, nedomýšľať si. Aj podmienkam spustenia regenerácie DPF. To je všetko.
Hľadám v tom logiku a dôvody, mám to zafixovné v podvedomí z charakteru mojej bývalej a terajšej práce. SW celej lokomotívy máme rozkreslený na vyše 300 stranách A4 vo forme vývojových diagramov. Ak niečo na nej hapruje, netápem, nehádam, ale viem presne pomenovať problém. Chcem veciam porozumieť, nedomýšľať si. Aj podmienkam spustenia regenerácie DPF. To je všetko.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 3364
- Registrován: 25 črc 2011, 23:22
- Bydliště: B.Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
a v tomto je celý problém..teda nie problém ale odpovedal si si sám
na to aby sme dokazali analyzovat postup vyhodnotenia plnenia filtra a zataženia,by sme museli mat niečo viac ako Damos k danej ecu..reverzné inžinierstvo ecu.
a celú logiku výpočtu..
možno by to bolo možné dohľadat niekde v Bosch
na to aby sme dokazali analyzovat postup vyhodnotenia plnenia filtra a zataženia,by sme museli mat niečo viac ako Damos k danej ecu..reverzné inžinierstvo ecu.
a celú logiku výpočtu..
možno by to bolo možné dohľadat niekde v Bosch
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4