Stránka 1 z 1
1.4 TSi - vysoké otáčky
Napsal: 31 kvě 2018, 06:23
od big.boby
Ahoj, všiml jsem si, že auto mát někdy při nastartování vysoké otáčky a je jedno, zda je venku 10°C nebo 30°C a je jedno zda he vypnutá či zapnutá klima nebo dokonce climatronic off nebo on.
Děje se to náhodně a jen při startu, když auto dlouho stojí...cca po 10 hod. Otáčky se drží mezi 1200 - 1500 a aktuální spotřebu to ukazuje 4,5l a pomalu to padá dolů až na normální volnoběžné otáčky. Také stačí jenom vypnout a zapnout motor a vše beží tak jak má....
Napsal: 31 kvě 2018, 06:40
od Rayx
To jsi se všiml správně

Náhodně se to neděje, chcípat kvuli tomu motor nemusíš

Napsal: 31 kvě 2018, 08:08
od Source
Nie je to náhodou kvôli ohrievanu katalyzátoru ? aby sa rýchlejšie ohrial ?
Napsal: 31 kvě 2018, 09:30
od váha
Napsal: 31 kvě 2018, 15:03
od big.boby
Rayx píše:To jsi se všiml správně

Náhodně se to neděje, chcípat kvuli tomu motor nemusíš

A kde tedy je problém, nebo problém není?
Díky
Já tedy chcípnul motor jen kvůli tomu, jestli to dělá současné okolní prostředí (teplota, vlhkost atd...) nebo je to náhodné...páč se to děje jen někdy
Napsal: 31 kvě 2018, 15:03
od big.boby
Source píše:Nie je to náhodou kvôli ohrievanu katalyzátoru ? aby sa rýchlejšie ohrial ?
To by to spíš bylo častější při nižších teplotách než při vyšších okolních....
Napsal: 01 čer 2018, 20:02
od Pawouk
Tady máš oficiální vysvětlení (sice původně na 1.4 TSI CAXA, ale ono je to u ostatních motorů TSI obdobné):

Napsal: 05 čer 2018, 08:29
od big.boby
OK,
děkuji
Napsal: 05 čer 2018, 08:55
od váha
A dělají to i MPI a když to v tomhle okamžiku chcípneš tak se mohou spusti i ventilátory na 3min
Napsal: 05 čer 2018, 18:57
od big.boby
nooo, dneska 28°C dle teplomeru a otacky po nastartovani uplne normalni a auto stalo 10 hod.... a ráno jen 15°C a naskočilo to do tohoto režimu...tak nevím...
Napsal: 06 čer 2018, 20:32
od Pawouk
Ráno jsi tu teplotu chladící kapaliny načetl diagnostickým nástrojem, který ti ukáže hodnotu, kterou bere v potaz řídící jednotka motoru? Asi ne, že? Navíc to TPI je staršího data, u novějších motorů to třeba může být trochu jinak.