Stránka 1 z 1
Utažení kola vačky Peugeot 1.6 NFU
Napsal: 25 čer 2018, 14:03
od TANN3R
Zdravím,
Můžete mi někdo poradit, jaký moment použít na dotažení rozvodového kola vačky na tomhle motoru? V autodatech je 45N.m, jinde jsem zas našel 80N.m. Jde o 206 cc, 1,6 NFU a je tam šroub M10, pevnosti 8.8.
Napsal: 26 čer 2018, 08:08
od roman1648
45nM se mě zdá málo, 80nM zase moc...
Ale tam je klínek ne ? Takže bych to dotáhnul spíš pocitově nafest

Napsal: 26 čer 2018, 09:29
od D A V I D
dle tabulek M10 pevnost 8.8 utahovací moment 48,4 N.m.
Napsal: 26 čer 2018, 10:12
od TANN3R
Roman: jak říkáš, jedno je pocitově málo, druhé moc. Klínek tam je.
David: to vím, právě mě zarazila ta hodnota 80N.m na tak "měkký" šroub 8.8. Pak sem našel v autodatech těch 45N.m, což mi zas přišlo vcelku málo, na kolo vačky..
Napsal: 26 čer 2018, 13:46
od jericho-3
Vždy to má tak okolo 50Nm , ale jak píše roman 1648, pak to zkus trochu rukou a uvidíš..Kolikrát je to tak zarvané, že si říkám, tady byl zase nějaký nabuzený "kulturista"..
Napsal: 26 čer 2018, 15:05
od roman1648
Jo ono kolikrát i ty hlavový šrouby na benzínech...dlouhý je to 20cm a je to M9 nebo co a utahovat to máš jak poloosu..

Napsal: 26 čer 2018, 19:48
od Marek001
No a keď to dotiahneš ako sa má, niektoré šróby vie aj pekne natiahnuť až sa mi niekedy nechce veriť že ho neutrhlo, ale tak zas konštruktéri hadam vedia čo robia
