Mondeo 2.0 TDCI - cukání při minimální zátěži + smrad + kouř
Napsal: 29 srp 2018, 13:49
Ahoj vespolek... Začínám být ze svého auta zoufalý a servis začíná být už zoufalý ze mne..
Mám sice Jaguár X-type, ale technika je Ford Mondeo Mk3 2.0TDCI ve verzi Euro3 (EGR bez elektroniky a Turbo s mechanickou regulací)
Auto jsem si myslel, že jsem koupil výhodně s vadným vstřikováním, bohužel po desítkách tisíc investovaných jsou stále problémy a servis si s tím neví rady a začíná dávat od auta ruce pryč..
Auto je po repasi čerpadla a vstřikovačů a dělá následující psí kusy:
Při startování chytne motor okamžitě, ale během pár sekund zdechne... Pak musím chvilku točit než naskočí (jako by došla nafta)... První minutu běži motor nepravidelně a jakoby zakopává... Přitom jde z výfuku bílý kouř a smrad špatně spálené nafty.. Už po mírném zahřátí jde motor na volnoběh naprosto pravidelně..
Auto jede výborně, jde krásně za plynem, výkon je slušný, dlouhodobá spotřeba lehce nad šest litrů.. Nepadá do nouzáku, lze akcelerovat s plynem na podlaze a žádný problém..
Problém ovšem je, jet ustálenou rychlostí třeba 90Kmh na pětku (kolem 1500-2000 otáček) a z brždění motorem lehce, opravdu lehce přidat plyn.. Auto začne hodně cukat, jako by docházela nafta a nechce se rozjet.. Když přidám plyn víc, tak cukne a pak normálně akceleruje..
Navíc při jízdě ustálenou rychlostí s mírným přidáváním plynu auto nejenom cuká, ale i strašně smrdí nespálenou naftou a jde z něj bílý kouř (dokonce mě už zastavil jiný řidič, aby i vynadal že se mu zvedá žaludek a že za mnou nemůže jet)..
Pokud pojedu okresku, nebo dálnici, tak není problém...
Jelikož jsem fakt zoufalý a řeší se to už půl roku, popíšu průběh opravy...
1/ repase čerpadla a vstřikovačů.. Po repasi auto cukalo kolem 2000 otáček.. Byl mi odpojen EGR zaslepením hadičky a cukání se zlepšilo.. Na dotaz proč, bylo mi vysvětleno, že EGR byl vadný asi už dávno ale byl neprůchodný a vyčištěním se závada objevila.. Celkově ale chod motoru nebyl dobrý.. Prý mám jezdit a ono si to sedne..
2/ auto začalo padat do nouzáku a vypínat motor.. Na záruku vyměnit jeden vstřikovač, prý zůstalo někde smítko a vstřik to odnesl.. auto mi nevrátili s tím, že po nastartování bíle kouří a že jsou vadné žhavičky.. Žhavičky jsem nechal vyměnit..
3/ Od této doby se auto chová stejně - viz současný stav nahoře..
4/ podezření na regulační ventil - sice na stolici byl OK, ale může se prý přidírrat - vyměněn - beze změny
5/ podezření na zadřený EGR v pootevřené poloze - zaslepeno - beze změny
6/ prasklá hadice mezi váhou vzduchu a turbem... - vyměněno - beze změny (teda je méně slyšet turbo)
Auto mi bylo vráceno ze servisu, že je chyba v tom, že motor má už nízké tlaky... Mimochodem nebylo to měřeno, pouze to usoudili...
Mezi všemi pokusy o opravu bylo vždy školení, ať to zkusím rozjezdit... že si to sedne..
Mimochodem celou dobu mi tvrdili, že se nemusí nahrávat do ŘJ ty kody ze vstřikovačů a že si jednotka s tím poradí.. Poslední rozhovor byl, že by se auto odvezlo do Forda, že by se ty kody zadaly, jelikož prý jim se to nepodařilo... A že to tedy bude tím...
mimochodem na diagnostice prý nic není a za jízdy se jim to neprojevuje..
Jsem zoufalý.. potřebuji jakoukoliv radu .. Mám pocit, že i oni jsou v koncích.. když přijdu s reálnou možností, jsou ochotní to zkoušet..
Díky moc
Mám sice Jaguár X-type, ale technika je Ford Mondeo Mk3 2.0TDCI ve verzi Euro3 (EGR bez elektroniky a Turbo s mechanickou regulací)
Auto jsem si myslel, že jsem koupil výhodně s vadným vstřikováním, bohužel po desítkách tisíc investovaných jsou stále problémy a servis si s tím neví rady a začíná dávat od auta ruce pryč..
Auto je po repasi čerpadla a vstřikovačů a dělá následující psí kusy:
Při startování chytne motor okamžitě, ale během pár sekund zdechne... Pak musím chvilku točit než naskočí (jako by došla nafta)... První minutu běži motor nepravidelně a jakoby zakopává... Přitom jde z výfuku bílý kouř a smrad špatně spálené nafty.. Už po mírném zahřátí jde motor na volnoběh naprosto pravidelně..
Auto jede výborně, jde krásně za plynem, výkon je slušný, dlouhodobá spotřeba lehce nad šest litrů.. Nepadá do nouzáku, lze akcelerovat s plynem na podlaze a žádný problém..
Problém ovšem je, jet ustálenou rychlostí třeba 90Kmh na pětku (kolem 1500-2000 otáček) a z brždění motorem lehce, opravdu lehce přidat plyn.. Auto začne hodně cukat, jako by docházela nafta a nechce se rozjet.. Když přidám plyn víc, tak cukne a pak normálně akceleruje..
Navíc při jízdě ustálenou rychlostí s mírným přidáváním plynu auto nejenom cuká, ale i strašně smrdí nespálenou naftou a jde z něj bílý kouř (dokonce mě už zastavil jiný řidič, aby i vynadal že se mu zvedá žaludek a že za mnou nemůže jet)..
Pokud pojedu okresku, nebo dálnici, tak není problém...
Jelikož jsem fakt zoufalý a řeší se to už půl roku, popíšu průběh opravy...
1/ repase čerpadla a vstřikovačů.. Po repasi auto cukalo kolem 2000 otáček.. Byl mi odpojen EGR zaslepením hadičky a cukání se zlepšilo.. Na dotaz proč, bylo mi vysvětleno, že EGR byl vadný asi už dávno ale byl neprůchodný a vyčištěním se závada objevila.. Celkově ale chod motoru nebyl dobrý.. Prý mám jezdit a ono si to sedne..
2/ auto začalo padat do nouzáku a vypínat motor.. Na záruku vyměnit jeden vstřikovač, prý zůstalo někde smítko a vstřik to odnesl.. auto mi nevrátili s tím, že po nastartování bíle kouří a že jsou vadné žhavičky.. Žhavičky jsem nechal vyměnit..
3/ Od této doby se auto chová stejně - viz současný stav nahoře..
4/ podezření na regulační ventil - sice na stolici byl OK, ale může se prý přidírrat - vyměněn - beze změny
5/ podezření na zadřený EGR v pootevřené poloze - zaslepeno - beze změny
6/ prasklá hadice mezi váhou vzduchu a turbem... - vyměněno - beze změny (teda je méně slyšet turbo)
Auto mi bylo vráceno ze servisu, že je chyba v tom, že motor má už nízké tlaky... Mimochodem nebylo to měřeno, pouze to usoudili...
Mezi všemi pokusy o opravu bylo vždy školení, ať to zkusím rozjezdit... že si to sedne..
Mimochodem celou dobu mi tvrdili, že se nemusí nahrávat do ŘJ ty kody ze vstřikovačů a že si jednotka s tím poradí.. Poslední rozhovor byl, že by se auto odvezlo do Forda, že by se ty kody zadaly, jelikož prý jim se to nepodařilo... A že to tedy bude tím...
mimochodem na diagnostice prý nic není a za jízdy se jim to neprojevuje..
Jsem zoufalý.. potřebuji jakoukoliv radu .. Mám pocit, že i oni jsou v koncích.. když přijdu s reálnou možností, jsou ochotní to zkoušet..
Díky moc