Stránka 1 z 2

Hodnoty kanál 23

Napsal: 17 zář 2018, 21:51
od Red Devil
Ahoj, jak ovlivnim hodnoty v kanále 23? Konkrétně BKD, je možný že motory co to mají do mínusu jsou svižnější? Kamarád je na hodnotách až +120....

Napsal: 18 zář 2018, 11:15
od Rayx
To je hodnota BIP, tedy rozdíl mezi skutečným momentem dosednutí regulační jehly elmagnetventilu na sedlo a plánovaným podle mapy. BKD má povolené rozmezí -150 až +150, starší PD měli povolené rozmezí -100 +100 milisekund. Každopádně, pokud by to nebylo v povoleném limitu, zapsalo by to chybu, je to základní podmínka fungování PD vstřiku ;)

Obrázek

Jestliže je v jednotce čerpadlo-tryska vzduch, je jehle elektromagnetického ventilu při zavírání kladen menší odpor.
Ventil zavře rychleji a BIP se objeví dříve, než ho řídicí jednotka motoru očekávala. (tedy by měla být záporná hodnota, jestli se pletu, korigujte mě :-))
V tomto případě je ve vlastní diagnostice hlášena závada: Nedosažena regulační mez

https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=15595

Napsal: 18 zář 2018, 15:07
od Red Devil
A jsem schopen ty hodnoty nejak nastavit, prijde mi ze motory co to maji do minusu jdou lip

Napsal: 18 zář 2018, 15:17
od Rayx
Jasně, správnými a plně fungujícími PD jednotkami, co se vejdou do limitu regulačního okna.

Nastavit nelze nic, je to měřená odchylka skutečného od očekávaného bodu dosednutí jehly. Možná nějakej tuner ti to poladí :D
Motory v mínusu maj podle všeho málo nafty, možná pak jedou líp ...

Napsal: 18 zář 2018, 15:25
od Red Devil
Takze trysky co maji bliz k nule jsou ready?

Napsal: 19 zář 2018, 18:27
od Huml
jj, je to tak, když to podfukuje jde to do mínusu, když je problém třeba s elektrickým kontaktem jdou hodnoty do plusu, samozřejmě může být chyba i jinde, ale tohle jsou nejčastější příčiny, jinak víc jak 128 se nezobrazuje a většinou to pak hodí chybu, s hodnotama v plusu to většinou jede hůř, co se tak setkávám nejčastěji, když to jede dobře, tak bývají hodnoty v mínusu, nejčastěji okolo -30 až -40

Napsal: 19 zář 2018, 18:46
od Red Devil
Taky jsem nabyl ten dojem, moje hodnoty jsou
viz foto, chtel jsem je nejak dostat do toho minusu... Obrázek

Napsal: 19 zář 2018, 18:54
od uiqjirka
Co by jsi dostaval do minusu, nic tomu neni..

Napsal: 19 zář 2018, 18:55
od Red Devil
Nerikam ze je jen se me zda ze motory co maj hodnoty do minusu jdou za plynem lip a tisejc

Napsal: 19 zář 2018, 18:59
od Jandysss
Se přimíchnu. Když jsou hodnoty teda menší jak -100, tak to je dřívější zavření. To by mohlo souviset s netěsností v hlavě a nízkém tlaku paliva ve vedení (včera jsem přišel na vadné gumičky, vydržely jen 40tkm). Nemusí to teda nutně znamenat vadný vstřikovač, když jsou všechny jak podle pravítka na cca stejných hodnotách.

Napsal: 19 zář 2018, 19:32
od Huml
hodnoty který vyskakujou přes -100 až klidně do -128 značí nejčastěji podfouklej vstřik a to samozřejmě může poškodit i gumky

Napsal: 24 zář 2018, 10:49
od Jandysss
A ještě dotaz k ucelení. Může špatně nastavená vačka dopomoct k podfouknutí vstřikovače? Pochopil bych to, kdyby tlaky ve válci byly dost velké na to, aby nadzdvihly vstřik. Ale že by špatné časování vytvořilo tak velké tlaky, to mi moc do hlavy nejde.

Napsal: 24 zář 2018, 14:05
od Rayx
PD vstřik drží v šachtě 1 nebo 2 šrouby, nic jinýho ho nedrží. Navíc je tam protitlak od ovládací vačky přes vahadlo na pružinu s pístkem PD vstřiku. Teoreticky, pokud by se ovládací vačka PD vstřiku (nebo samotné seřizovací čepy na PD vstřiku) opotřebovala natolik, že by na vahadle vznikla vůle na nejnižším profilu ovládací vačky (to taky vede k prasknutí/opotřebení držáku pružiny na PD jednotce, která má být i v tomto bodě minimálně stlačená), mohlo by se podfouknutí projevit dříve.

Špatný souběh časování ventilů a vstřikování dokáže taky divy, ale u PD je to vše ovlivněný společnou vačkou, a ta musí hrát s klikou. Cos tedy myslel špatně nastavenou vačkou?

Napsal: 24 zář 2018, 22:31
od Jandysss
Tomuto mi nikdo neuvěří (ani já tomu nevěřím). Nastavil jsem svoje BKD na přípravky a za dva dny klesly časy vstřiků z -90 na -110 a spotřeba se mi zdá divoká. Vstřiky mám měněné v roce 2012 (společně s kompletní hlavou) v autorizáku, ale hlavu jsem musel vyměnit, protože sedla zfrézovali moc a vstřiky klesly mimo osazení (proč frézovali novou hlavu?). Na novou hlavu, kterou jsem osazoval podle dílenské příručky a přípravky si poctivě zapůjčil z autorizáku, jsem najezdil pomalu 50tkm a zase lítá spotřeba, palivák je černý a starty stojí za houby. Před pár týdny jsem měnil žhavky a kontroloval jsem vahadla, jestli se nepovolili kontra matky a vše sedí. Pak jsem kontroloval rozvody, nastavil je na přípravky (kontroloval jsem nastavení, jezdím jako prase a řemen se dřív vytahá) a o pár dní to vše začalo. Jak kdyby zase klekla hlava... No uvidim, ve čtvrtek dojdou gumičky, tak uvidím co se stalo.

Napsal: 14 říj 2021, 13:31
od CzechDave
Já u svého motoru pozoruji zajímavé chování - PD vstřiky (motor BKD) na prvním a druhém válci mají hodnoty BIP při volnoběhu motoru, zahřátého na provozní teplotu, oscilují mezi -5 a -20. Jakmile začnu přidávat plyn, jejich hodnota se plynule snižuje až na -128 při cca 3 000 ot/min. Motor téměř neznatelně vibruje při lechtání plynu kolem 1500 - 1800 ot/min, ale jinak táhne hladce a dobře až do omezovače. Volnoběh drží, jen občas se zahoupne a hned se zase uklidní. Startování studeného i teplého motoru je na tři válce (asi jako kdyby padala nafta), ale po nastartování se motor hned uklidní.
Ty vibrace při lehoučkém plynu okamžitě ustanou, jakmile jen trochu přidám plyn, ale otáčky se ještě nestihly zvýšit. Přijde mi to spíš jako kdyby příčina byla v elektrické části těch dvou vstřiků. Vstřiky byly před cca 5000 km měněny za repasované (AutoNorma).
Nějaký tip?