Ahojte. Chcem sa vas opytat ci ste nahodou neriesili prerabku abs u prvej audi a4. Jednotka ma osobitne riadiacu a abs kocku s vlastnou elektronikou- teda budem musiet vymenit oby dve to je jasne.
Hlavny dotaz: pri prerabke na EDS staci len vymenit abs kocku- celu jednotku a riadiacu a kabelaz by ostala?
Pri prerabke na asr staci len naviac pridat tlacitko?
Jedna sa uplne o prvu a4 1,8t 110kw motor aeb este s mechanickou skrtiacou klapkou.
Dakujem
Milten007 píše:Necakana inteligentna odpoved. Ak si jazdil s autom co ma len abs a co ma aj eds vedel by si naco to je.
eds je na to aby ti to v zimně při rozjezdech křupalo při prokluzu a asr je na to abys nikam nevyjel.Jediná výhoda je upozornění že sa šmíká
Co má smysl je esp jinak nechápu proč se v tom chceš vrtat.
To je odpověď hodná mistra.
ESP obsahuje ABS,ASR i EDS, takže podle tebe je to k hovnu úplně celý. Bez toho všeho by ESP ani nemohlo fungovat.
Mám ABS, ASR EDS i MSR a nestalo se mi že bych někdy někam nevyjel, naopak si toto velice chválím, protože vyjedu i tam kde jsem dřív s autem co tyto vymoženosti nemělo, nevyjel. Obrovská výhoda je hlavně na povrchu s různou adhezí, tedy když levý kola jedou na suchu a pravý na ledu či sněhu, potom je tohle všechno k nezaplacení.
Jo a řeči typu kdyby jsi uměl řídit a věděl jak nato, si klidně odpusť, jsem ze staré školy a všechny ty rádoby rady jak se rozjet na ledu a podobně znám a většinou nefungují, elektronika to zvádá bez sebemenší námahy řidiče líp a rychleji.
Pokud ovšem stojíš v kopci na ledu, tak Ti nepomůže ani svěcená voda, možná snad 4x4 s uzávěrkou diferenciálů.
Jinak co se přestavby týká, tak nevím jak Audi, ale první feldy s EDS měli jinou převodovku a vnitřní klouby poloos a tuším i silnější poloosy.
Nejjednoduší bude zjistit zda se tvoje auto s EDS vyrábělo a pokud ano, pak máš na půl vyhráno, pokud potom toužíš.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Tak zrovna EDS je moc fajn věc. Zkuste si vzít třeba Sharana bez ESP, ten má jen holé ABS a zkuste vyjet v zimě kopec.. při troše smůly stojíte pořád na místě a hrabe jedno kolo. Sharan s ESP kde je i EDS - zakřápe to a auto se rozjede...
Je lepší to mít a moc vypnout tlačítkem (asr, esp) než nemít a nemoct to zapnout..
ABS na ABS/EDS jen přehodíš
ABS na ABS/EDS/ASR přehodíš a doděláš tlačítko
ABS na ESP - to je už trochu pracnější
je třeba vycházet i ze schémat. někdy je třeba změnit i HW kódování - propoj z nějakého pinu na nějaký jiný...
Dakujem vam ze sa zapajate O esp ani nerozmyslam kilometre kablov sam senzor asi by ani nesli abs snimace ktore su tam momentalne podvolantovy kruzok atd atd. O eds viem ze v tom roku bolo montovane tam vlastne nieje ani potrebna komunikacia s rj motora na rychlost atd - ak je kabel rovnaky najjednoduchsia volba. Ked uz prerabat zas uz preco tam nedat to asr - len som si neni isty akym stylom obmedzi motor na vykone kedze je tam mechanicka skrtiaca klapka - a v tom roku som nejak nevidel audinky s asr.
To je uplne prva audi a4 1995/1996. Ma to este osobitne jesnotky. U oktavie alebo golfu je to easy tam vymenim len abs kocku na ktorej je riadiaca jednotka hotovo. Toto ma abs kocku s elektrikou a inde riadiaca jednotka.
Momentalne tam mam riadiacu jednotku: 4D0 907 379 D - ktora ma len ABS
4D0907379M (11/1994-06/1996) Audi A4 (8D2/8D5) VIN: >> #8D_T_300000 - tato ma ASR.
4D0907379G (11/1994-06/1996) Audi A4 (8D2/8D5) VIN: >> #8D_T_300000 - tato ma EDS
Predpokladam ze su zamenitelne medzi sebou. Vedel by mi to niekto potvrdit ?
ABS kocky pridam neskor.
Takže chceš tvrdit že citem v nohou zastavíš prokluzující se jedno kolo a srovnáš na otáčky toho co je v záběru ?
Protože bez těchto rádoby pomocníků ve chvíli kdy ti začne prokluzovat jedno kolo ti to druhý je k ničemu protože pokud nemáš uzávěrku diferaku výkon se automaticky přenese na to protáčející a to v záběru se zastaví.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Prokluzující kolo ti to sice přibrzdí ale ne dost. Ubere ti to výkon samo ( přes ŘJ motoru ),pálíš destičky a kotouče a vzorek pneu se nejlépe čistí otáčkami a odstředivou silou. Na ledu se rozjedeš jen s Audi. Kdysi jsi takové el.blbosti neměl a na hory jsem jezdil i Žigulíkem na zadní náhon a bez potíží.
Ono je to trošku o tom,co je mezi pedálem a volantem.
Ale,jestli si to chce dovybavit, prosím,já mu nebráním. Časem si možná vzpomene,že případné peníze mohl použít jinak. Ale je to jen ŘJ.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené