Stránka 1 z 2

zahřívání motoru

Napsal: 09 říj 2018, 18:40
od henri
Zdravím. Motor TDI PD 1.9 AVQ- 74 KW, nezahřeje se na 90 st. max. 80 a to při vypnutém topení. Většinou však na 60-70 st. Dle teploměru. Může to být něčím jiným než termostatem, byl nedávno vyměněn. Díky za názor.


Henri

Napsal: 09 říj 2018, 18:41
od proxima
Môže byť vadný.

Napsal: 09 říj 2018, 19:47
od Domecek
co jsi dal za termostat, značku

Napsal: 10 říj 2018, 19:55
od dany01
Odporucam origo, kupit aj tu plastovu prirubu. Nahrady nie vzdy dobre funguju. Potom sa ludia stazuju ze PD nekuri a Ono kuri a velmi richlo- aspom moje.

Napsal: 10 říj 2018, 20:52
od Source
Aj ja odporúčam origo, tiež ma to už potrápilo, dva krát som to musel meniť a nakoniec som dal origo aj s prírubou a hneď bolo všetko v poriadku

Napsal: 11 říj 2018, 05:12
od Marek77
Originál neexistuje, škodovka si díly navyrábí. Jsou to subdodávky jiných výrobců. Na slovo Originál jsem alergický.

Prostě kvalitní díl od kvalitního výrobce. To je vše.

Mně se v životě stalo několikrát, že jsem vyměnil termostat a on byl vadný.

Napsal: 11 říj 2018, 05:59
od roman1648
To je pravda, dělal jsem léta ve fabrice na termostaty / komponenty chlazenmí motoru převážně pro VW - OEM díly
Výrobci termostatů ( voskových element ) jsou v podstatě jen 3 na světě a to Wahler ( Němci ) , Vernet ( Frantíci ) a Fishman ( Israel ), ostatní jsou přebalovance a překupovance a dodělávance - např termostat Behr nebo Mahle má stejně element Wahler, ano, ten zbytek plechovej a pružinu když beru klasickou konstrukci si vyrobí popř nakoupí a složí

Voskové elementy jdou přes "síto" - každý jednotlivý se testuje na zdvih jehly v závislosti na teplotě, něco jsem se toho naměřil...
No - ty nejlepší jsou do OEM a zbytek - hádej, můžeš dvakrát ( malá nápověda - nevyhazují se ) (noteeth)

Napsal: 11 říj 2018, 06:48
od turbo kamna power
Marek77 píše:Originál neexistuje, škodovka si díly navyrábí. Jsou to subdodávky jiných výrobců. Na slovo Originál jsem alergický.
jenže jak všichni víme, kvalita dílu od stejného výrobce se často liší, v závislosti na tom, zda je dodávaný jako originál díl automobilky, nebo pro běžný aftermarket ;)

Jinak wahler mě zatím nikdy nezklamal :)

Napsal: 11 říj 2018, 07:26
od standa123
Zkousels ho uvarit nez si ho tam dal, jak otvira oproti starymu?

Napsal: 11 říj 2018, 07:49
od toefuk
standa123 píše:Zkousels ho uvarit nez si ho tam dal, jak otvira oproti starymu?
Nie kazdy ma teplomer na overenie teploty. Sam som nedavno experimentoval s termostatmi. Rok som mal wahler a v zime mi kolisala teplota. Ten curak otvaral sice ako mal pri 87°, ale naspat sa zatvaral az pri 75°. Proste hystereza napicu. Kupil som febi s teplotou otvarania 80° a ten sa zda ze sice otvara trochu neskor (84°) ale zato uz pri 80° je opat zatvoreny. Cize ovela lepsia hystereza.
Spat k teme. Tiez treba rozlisovat PD s chaldeim EGR a bez. Tie co maju chladenie sa zohreju ,,okamzite".

Napsal: 11 říj 2018, 09:11
od ondra.p
Je dobré to porovnat nový vs puvodní termostat uvařením, jinak teploměr má každý multimetr za pár stovek. Kolikrát je problém se špatným zahříváním i v tom že termostat nedovírá uplně. Na prbní pohled to ani nejde poznat ale když to přeměříš šuplerou udělá to třeba pár milimetrů kterýma pak vesele putuje nějaká ta voda do chladiče která dokáže motor při jízdě z kopce spolehlivě ochladit. Jinak na TDI Mahle + origo trubka a fungují bez problémů.

Napsal: 11 říj 2018, 11:48
od jericho-3
Jelikož nemám moc účinný motor, tak jsem spokojen s thermostatem, který nedovírá, auto pěkně topí, poměrně rychle se ohřívá, a v létě má určitou rezervu, která šetří chladicí soustavu..Ale Wahler nemá chybu a voskové thermostaty nemají moc důvěry ... :)

Napsal: 11 říj 2018, 12:02
od roman1648
Aha - to mě pouč co jinýho než voskový elementy v termostatech ??
Už léta se nic jinýho nepoužívá, vyjma kulový a šoupátkový mechanismy ovládaný servomotorkem,to je několik posledních let trend popř skokově ovládaný kuláče podtlakovou dózou
a i výše uvedené kokotiny mají vesměs voskový element jako hlídače v případě poruchy servomotorku otevře termostat(kouli) aby se motor popř. turbo nepřehřálo ( BMW Thermomanagement modul atd. )

Napsal: 11 říj 2018, 13:07
od standa123
Chlapi mohl byste mi nekdo prosim rict cislo dilu te priruby na termostat na motor ARL? Nemuzu ho nikde najit a v etce cislo dilu neni. Dekuji

Napsal: 11 říj 2018, 13:23
od roman1648
Máš rovnej nebo zahnutej?
Mělo by to být normálně 038 121 121